Szukaj

Informacje o Ford Focus II Kombi

Lata produkcji: 2004 – 2011
Segment: Niższa klasa średnia
Produkowana w latach 2004-2010 druga generacja modelu. Nie odbiegając pod względem stylistycznym od poprzednika, był jednak samochodem większych rozmiarach (pod względem długości i rozstawu osi był nawet rekordzistą segmentu C) oraz większych możliwościach technicznych. Powstał na płycie podłogowej Ford C1 platform, tak jak m.in. Mazda 3, Volvo S40 i C70. Jak jego poprzednik, kontynuował rynkowy sukces. Został poddany modernizacji w roku 2008.
Powagosław
Zastanawiające, ile charakteru Focusa zostało w nowym Focusie. Obiektywnie, auto prezentuje się dynamicznie, ale gdzieś zatracił się jego duch z poprzednich generacji. Auto obiektywnie ładne, ale jak na Focusa, nieco przekombinowane. ~Powagosław
Luzacjusz
Patrzcie Państwo, tak robi się samochody, które mają podobać się wszystkim. Średnio wszystkim. Tak jak średnio w Polsce mamy temperaturę +8 stopni. Focus to dziś taka średniość na czterech kółkach. Średnio atrakcyjna. ~Luzacjusz
Wyszukiwarka samochodów
Wyszukiwarka samochodów

Ty wybierasz

To Ty określasz swoje potrzeby! Począwszy od sposobu użytkowania samochodu do ustalonego przez Ciebie budżetu.

Auta nowe i używane

Szukasz auta nowego? A może używanego? W naszej bazie znajdziesz wiele atrakcyjnych ogłoszeń!

Największa baza wiedzy o autach

Znajdź swój wymarzony model, a my podamy Ci wszystkie najważniejsze informacje o nim. Poznasz wady i zalety, obejrzysz testy.

Kontakt z dealerem / właścicielem

Wiesz już, który samochód kupić? Dzięki nam bez problemu skontaktujesz się z dealerem lub właścicielem wybranego auta.

"Wyszukiwarka to potężne narzędzie, dzięki któremu znalazłem wymarzone auto! Zgromadzone tu informacje o danym samochodzie pomogły mi poznać jego mocne i słabe strony. Oferta przedstawiona przez dealera też była bardzo atrakcyjna."

~ Tomek

Liczba drzwi 5
Liczba miejsc 5
Średnica zawracania 11,6 m
Promień skrętu 5,8 m
Długość 4472 mm
Szerokość 1840 mm
Szerokość z lusterkami bocznymi 2020 mm
Wysokość 1501 mm
Rozstaw osi 2640 mm
Rozstaw kół - przód 1540 mm
Rozstaw kół - tył 1530 mm
Prześwit 140 mm
Maksymalna pojemność bagażnika (siedzenia złożone) 1525 l
Minimalna pojemność bagażnika (siedzenia rozłożone) 503 l
Ogólna ocena
4,2 /5 Średnia dla segmentu 4,1
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(83%)

Zalety

+ Układ jezdny + Widoczność + Wentylacja i ogrzewanie

Wady

- Całokształt - Bezawaryjność (drobiazgi) - Wyciszenie

Wybrane oceny

4,3
~Feltom
Ford Focus II
Kombi 1.6 Duratec 100KM 74kW
Auto nowe zakupione w salonie za 50tys zl w 2010r. Po 1,5 roku zdecydowałem się na LPG. W okresie gwarancji 0 problemów. Spory bagażnik idealny dla 4 osobowej rodziny. Wielowahaczowe zawieszenie daje przyjemność jazdy. Jedyny minus to bardzo słabe wyciszenie. Powyżej 120km/h jest nieprzyjemnie. Do 130tys km 2 razy regulacja zaworów z wymianą rozrządu. Od 150tys do 280 wymieniono: wysprzęglik w skrzyni biegów, przeciekające półosie, sprężyny, amortyzatory przód, przednie łożyska kół, elementy gumowe przedniego zawieszenia, regeneracja alternatora i rozrusznika, wymiana cewki i przewodów. Jak na 14 lat eksploatacji to wydaje się niewiele. Przy 280tys regulacja zaworów i można zrobić kolejne 150tys km. Silnik jest pancerny
4,9
~Pozdro
Ford Focus II
Kombi 1.6 Duratorq TDCi DPF 109KM 80kW
Auto kupiłem w 2017r od pierwszego właściciela w PL a auto było z Niemiec. I było bite z przodu. Przy zakupie miało 210 000km a ja zrobiłem do dnia dzisiejszego ok 160 000. Czyli mamy ponad 370k km Dla mnie mega auto i całkowicie bezawaryjne o ile umie się dbać o diesla co ma dwumase turbo ze zmienna geometria, egr, i fap. Przez pierwsze lata gdy do pracy miałem rzut beretem ok 1km to autem robiłem rundkę 7km by dogrzać silnik. Głupie to było na pozór ale musiałem wozić dzieciaka i musiałem brać auto. Takie podejście zapewniło brak problemów z układem spalania i paliwowym. Jak zmieniłem prace gdzie robię dziennie ok 80km to auto po miesiącu pięknie się przedmuchalo i złapało więcej mocy. Przez okres użytkowania wymieniłem wiele rzeczy standardowych w tym dwa razy rozrząd. Łożyska kół, świece żarowe egr.zawieszenie przód. Poduszka silnika. Ostatnio pompa paliwa poszła na regenerację bo się pocila a teraz planuje zrobić zawieszenie tył i za jakiś czas regenerację turbo. Auto jest bez awaryjne czyli nie staje na środku drogi a jak widzę ze coś się dzieje to szybko naprawiam. Ogólnie chce nim zrobić 500k i więcej bo tym autem po prostu się płynie na autostradzie a średnie spalanie mam 4.9l miasto / trasa. Dlatego auto jest genialne i jest moim wołem roboczym. Nie zawodzi ale trzeba umieć dbać o diesla. Co 10k wymieniałem olej i zawsze valvoline. Jak przerzuciłem się na dłuższe trasy autostradowe to wymieniam co 15k. Auto genialne jest tylko szkoda ze już zegarek wskazuje 14 lat ale jest idealne w połączeniu cena jakość komfort. A i jak go kupiłem to tak po pół roku zrobiłem generalne czyszczenie dolotow turbo ssaka misy olejowej itp. Dolotu miał pozapychane już wiec zostały odblokowane. Zakładam ze to dużo dało. No i jak jakiś dekiel kupi to auto albo auto z tym silnikiem 1.6 tdci 1.6 hdi i jeździ wokół komina to szybko te auto zajedzie. Trzeba dbać trzeba sZanowac. Polerke zrobiłem wosk japoński nałożyłem i karoseria załapała piękny wygląd. Polecam dla kumatych ludzi co umieją dbać o auta. Jak nie umiesz kup benzynę 1.6 mpi i będzie ci służył.
4,1
~Cezorek
Ford Focus II
Kombi 1.6 Duratec 100KM 74kW
Zakup ponad 15 letniego Forda w 2021 roku oznacza, że masz znajomego blacharza. Kupiłem mój egzemplarz tanio, bo jako jedyny był w okolicy sensowny, a potrzebowałem auta na wyjazd za kilka dni. Wersja GHIA w automacie, bardzo fajnie się prowadzi, jak większość fordów. Kupiony za 6 tysięcy i na start do wrzucenia drugie tyle. Jeśli szukasz focusa, kup droższy i nie tułaj się po mechanikach na start. Obecnie celowałbym w ten rocznik na aukcjach za 9-10 tysięcy, bo to raczej pewniaki. Nie mogę ukrywać, bo dowiózł mnie zawsze bezawaryjnie gdzie chciałem. Po przesiadce z Imprezy jest przeskok, ale da się jeździć, całkiem fajne auto i pewnie wrócę jeszcze do focusa kolejnych generacji.
Średnie spalanie dla Ford Focus II Kombi
7,5 – 8,7
l/100 km
5,4 – 6,6
l/100 km
9,1 – 10,7
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

10,1
Ford Focus II
Kombi 2.0 Duratec 145KM 107kW
Mój pierwszy samochód. Instalacja LPG - LPGTECH. Jeszcze mnie nie zawiódł tzn. nie stanął w miejscu i żeby potrzebna była laweta. Niestety ciągle jest przy tym silniku coś do zrobienia. W moim przypadku była zmieniana przepustnica, EGR, wężyk IMRC, no i najważniejsze, zaraz po zakupie był robiony generalny remont z wymianą zapieczonych pierścieni (brał olej - mankament Duratec-ów). Muszę jednak dodać, że nigdy nie brakowało mi mocy co jest jego sporą zaletą. Podsumowując nie jest całkowicie źle, ale dobrze też nie jest.
5,0
Ford Focus II
Kombi 1.6 Duratorq TDCi 90KM 66kW
Zależnie od techniki jazdy auto może być bardzo oszczędne. Dodatkowo silnik 1.6 TDCi jest mało awaryjny a brak DPF zmniejsza ryzyko usterki przy nieprawidłowej eksploatacji. Z moich obliczeń komputer bardzo dobrze pokazuje spalanie i zasięg zbiornika. Pełny bak przy spalaniu 5,5l/100km (co powinno być normalnym wynikiem przy jeździe mieszanej z moich obserwacji) starcza na 1050km.
7,2
Ford Focus II
Kombi 1.8 Duratorq TDCi 115KM 85kW
Co tu dużo mówić, ciężka noga, na ekspresówkach/autostradach 160kmh+, vmax 190kmh, umie trochę spalić (dla przykładu, S5 Szubin - Poznań Centrum, jakieś sto kilometrów trasy, wręcz cały czas na lewym pasie, zeszła 1/4 baku na wskazówce), 7l to dobre założenie średniego spalania. Przy jednostajnej prędkości 120kmh na wyświetlaczu pokazuje spalanie 5.5l

Usterki Ford Focus II

Liczba wpisów: 99
Turbina
  • Ford Focus II Kombi 1.6 Duratorq TDCi DPF 109KM 80kW 2005-2011
  • silnik
  • 220 tys. km
Witam.Mam problem z turbiną,pierwszy raz padła 4 miesiące temu.Poddana regeneracji zamontowana cacy. Trzy tygodnie temu padła po raz kolejny( przyczyna awarii po zamontowaniu regenerowanej turbiny odkręcona śrubka). Założona kolejna regenerowana padła po UWAGA tygodniu, w międzyczasie wymienili przewód olejowy,doładowanie turbosprężarki.Moje pytanie czy ktoś tak miał,panowie mechanicy zdziwieni kolejną awarią ,na szybko orzekli że zapchany dpf (czyszczony przy pierwszej wymianie turbiny,a może katalizator,trzeba sprawdzić). Jeśli tak dalej pójdzie to koszt naprawy przekroczy wartość samochodu. Może ktoś miał podobny problem i będzie mógł mi coś podpowiedzieć.
Problem rozwiązany
7 komentarzy
Ford focus mk2 1.6 tdci 90 km 2008-2011 kontrolka check i wyswiatlany komunikat Awaria silnika
  • Ford Focus II Kombi 1.6 Duratorq TDCi 90KM 66kW 2005-2011
  • silnik
  • 281 tys. km
Występowanie usterki:
Tak 6
Nie 5
W moim fordzie pojawila sie dziwna anomalia, raz jest raz znika komunikat "awaria silnika". W trakcie pojawienia; włącza sie tryb awaryjny; wylacza sie jakby turbo, obroty nie przekraczaja 3000, i spalanie paliwa np na piatym biegu nie bedzie wynosilo wiecej jak 6 l/100km zzuzycia chwilowego... Auto nie dymi, nie szarpie. Najlepsze jest to ze np po wjechaniu na nierownosc bądź gwaltowne przychamowanie uruchamia właśnie tryb awaryjny, po czym, po przejechaniu kilkunastu kilometrow lub nastepnego dnia objawy znikają. Wyswietlany błąd na komputerze to: P0103 "Czujnik masowego lub objętościowego przepływu powietrza - wysoki sygnał wejściowy" P0237 "Czujnik A wspomagania turbosprężarki - niski sygnał wejściowy. Aktualny przebieg 281000km W opisanym powyzszym przypadku winny byl czujnik doladowania powietrza za turbiną. Po wymianie na nowy problem nie dotyczy.
9 komentarzy
Sporadyczny, rzadki problem uruchomieniem silnika
  • Ford Focus II Hatchback 5d 1.6 Duratec 100KM 74kW 2005-2011
  • instalacja elektryczna
  • 135 tys. km
Od miesiąca mam sporadyczny, rzadki problem z uruchomieniem silnika w krótkim czasie po powrocie z trasy; przez miesiąc usterka pojawiła się trzykrotnie i objawy są za każdym razem takie same. Po przekręceniu kluczyka do pozycji II nie słychać charakterystycznego "bzyczenia", prawdopodobnie pompy paliwa. Następnie po włączeniu zapłonu rozrusznik kręci, ale motor nie startuje wcale lub nabiera obrotów do 1000 rpm, a następnie natychmiast się dusi. Taki stan samoczynnie się naprawia, gdy silnik ostygnie - za każdym razem, gdy temperatura cieczy chłodzącej wskazywała mniej niż 60 stopni - wtedy motor startował normalnie, jak gdyby nigdy nic. Usterka była przedmiotem analizy zaprzyjaźnionego serwisu: komputer wykazał błędy: "nierozpoznany kluczyk" oraz "błąd przekaźnika"; żadnych błędów silnika. Od tej pory woziłem zapasowy kluczyk ze sobą, jednak podczas ponownego wystąpienia awarii nie pomogło także użycie zapasowego klucza. Mechanik wykasował błędy, zasugerował kilka alternatyw, zalecił obserwację i dalszą diagnostykę, gdy problem powróci. Na szczęście problem pojawia się rzadko - w ciągu miesiąca, kiedy jeżdżę autem niemal codziennie, usterka pojawiła się tylko trzykrotnie. Dodam, że samochód jest zasilany LPG, jest regularnie serwisowany, ostatnio 8 tys. km temu wymieniłem świece zapłonowe oraz sprawdziłem cały układ zapłonowy w serwisie i było ok. Ponadto benzynę tankuję do pełna po przekroczeniu 1/4 pojemności baku (a propos pompy paliwa), Może ktoś walczył z podobnym problemem?
Problem rozwiązany
1 komentarz

Opinie o instalacjach LPG

Liczba wpisów: 12
5,0
Ford Focus II
Kombi 1.6 Duratec Ti-VCT 115KM 85kW
homologacja: EKO ALMA SP.J
instalacja: ESGI 2
przebieg: 30 tys. km
użytkowana przez: 10 tys. km
Polecam warsztat w Radwanicach, Eko Alma . Bardzo sympatyczni i profesjonalni monterzy, widać że znają się na rzeczy.W każdym razie, drugi samochód też będę robił w tym warsztacie.Mechanik doradził mi reduktor Stefanelli Geo oraz listwęMaster.I trafił w dziesiątkę.Autko zachowuje się bez zastrzeżeń.Poleciłem ten warsztat wielu znajomym (Astra II,Octavia 1,8 Turbo,Vectra...
5,0
Ford Focus II
Kombi 1.6 Duratec 100KM 74kW
homologacja: F H.U..CZAKRAM.
instalacja: BRC
przebieg: 120 tys. km
użytkowana przez: 30 tys. km
W środku jest instalka Kit Alba. Przelot na niej 30 tys. km. W serwisie 2 razy na wymianie filtrów. Silnik działa bez zarzutu. Auto dobrze się zbiera, nie ma problemów z przejściem na gaz. Do tego tanie filtry. Generalnie koszty zwracają się bardzo szybko.
5,0
Ford Focus II
Kombi 1.6 Duratec 100KM 74kW
homologacja: LANDI RENZO POLSKA SP. z o.o.
instalacja: LANDIRENZO OMEGAS
przebieg: 31 tys. km
użytkowana przez: 103 tys. km
Pierwszy właściciel auta. Zagazowany przy przebiegu 31000km. Obecnie 134000km. 2x regulacja zaworów wydechowych (koszt w sumie 1480zł), regeneracja reduktora li02 po 100tys km.. Zmiana filtrów co 15 tys. Czyszczenie wtrysków LPG po 90tys km. Zmiana świec co 20 tys km. Polecam z czystym sumieniem i mam nadzieję na bezawaryjną jazdę na kolejne 100tys km
Ford Focus II Kombi