Szukaj

Informacje o Ford Focus II Focus C-Max 2.0 TDCi 136KM 100kW 2003-2009

Lata produkcji: 2003 – 2009
Segment: Niższa klasa średnia
Co pod maską? Całkiem sporo. Najpopularniejsze jednostki benzynowe to 1.6l Duratec o mocach 100 i 115KM. Jedni na nie narzekają, inni nie, ale ta mocniejsza wersja pasuje do tego auta. Przyspieszenie do 100km/h w granicach 11 sekund jest beznadziejne w limuzynie, ale obiecujące w kompakcie. Takie osiągi w cyklu mieszanym nie powinny kosztować więcej niż 7-8l/100km. O najsłabszym, 80-konnym silniku lepiej zapomnijcie, a jeśli wcześniejsze motory wydają się wam żałosne, to znajdzie się coś mocniejszego: 1.8l 125KM oraz 2.0l 145KM. Ten drugi jeździ lepiej i mniej pali, ale podczas zakupu jeansowa kieszeń zaboli. Diesle są wrażliwe na jakość paliwa, dlatego procedurę tankowania najlepiej przeprowadzajcie w sterylnych rękawiczkach. Podstawowy 1.6 TDCi o mocy 90KM jest trochę za słaby do tego auta, chyba, że jeździcie tylko po mieście. Wzmocniona do 109KM wersja to rozsądniejszy wybór. Jeden z lepszych diesli ma 1.8l i 115KM, ale jeśli nie rozbiliście wcześniej świnki-skarbonki, to zróbcie to teraz – 2.0 TDCi o mocy 136KM jest naprawdę dynamiczny, a przy tym pali niewiele więcej niż słabszy 1.8l.
czytaj więcej
Powagosław
Zastanawiające, ile charakteru Focusa zostało w nowym Focusie. Obiektywnie, auto prezentuje się dynamicznie, ale gdzieś zatracił się jego duch z poprzednich generacji. Auto obiektywnie ładne, ale jak na Focusa, nieco przekombinowane. ~Powagosław
Luzacjusz
Patrzcie Państwo, tak robi się samochody, które mają podobać się wszystkim. Średnio wszystkim. Tak jak średnio w Polsce mamy temperaturę +8 stopni. Focus to dziś taka średniość na czterech kółkach. Średnio atrakcyjna. ~Luzacjusz
Produkowany od 2003 do 2009 roku
Pojemność skokowa 1997 cm3
Typ silnika diesel
Moc silnika 136 KM (100 kW) przy 4000 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 320 Nm przy 2000 obr/min
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Doładowanie turbosprężarkowe
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 16
Stopień sprężania 18,0 : 1 : 1
Åšrednica cylindra × skok tÅ‚oka 85 x 88 mm
Zapłon samoczynny
Typ wtrysku bezpośredni Common Rail
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 6
Ogólna ocena
4,2 /5 Åšrednia dla segmentu 4,1
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(87%)

Zalety

+ Silnik + Ergonomia + Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów

Wady

- Wyciszenie - Bezawaryjność (poważne usterki) - Bezawaryjność (drobiazgi)

Wybrane oceny

4,6
~Mieczyslaw
Ford Focus II
Focus C-Max 2.0 TDCi 136KM 100kW
Bardzo nie mogłem się przestawić z myślenia "ford g... wart". Auto posiadam od niecałego miesiąca i jestem bardzo zadowolony. Po przesiadce z ospałego golfa nie mogłem wyjść z podziwu jak tak niepozorne auto może dać tyle radości. Pierwsza rzecz to silnik. 2.0 TDCI produkcji PSA (grupa peugeot i citroen) jest naprawdę dobrą konstrukcją. Zrywny, oszczędny, a zarazem niegłośny. Generalnie po mieście spala w granicach 6,8 L, za to w trasie najniższe spalanie zanotowałem 5,2 L. Z tej pojemności - bajka. W środku trochę plastikowo i czasami coś zatrzeszczy ale w takim 11-latku jakoś mnie to nie przeszkadza. Posiadam wersję GHIA z elektronicznym hamulcem ręcznym. Taki bajer do którego trzeba się przyzwyczaić przy parkowaniu. Jak na razie nie sprawia problemów. Skrzynia 6-biegowa nie sprawia problemów (nawet ten wsteczny, który wchodzi podobnie jak jedynka ale da się wyraźnie wyczuć go po paru kilometrach jazdy). Zawieszenie to coś z zupełnie innej klasy aut. Jadąc c-maxem nie mam wrażenia jazdy vanem tylko jakimś sportowym autem. W zakrętach jeździ się idealnie, dziury nie powodują wypadania plomb z zębów.
4,7
~TAK
Ford Focus II
Focus C-Max 2.0 TDCi 136KM 100kW
**Całą ocenę zamieszczę tutaj** Silnik jest bardzo cichy i ekonomiczny.Ciężko odróżnić od silnika benzynowego oczywiście we wnętrzu auta które w wersji Ghia jest doskonale wyciszone ( Ghia ma lepsze materiały tapicerka plastiki itp.) Najlepiej sprawdza się na długiej trasie , dobrze przyspiesza na 5 biegu,6 jest długa żeby obniżyć spalanie.Ma dosyć wąski zakres obrotów kiedy dostępny jest max moment obrotowy więc trzeba szybko zmieniać biegi szczególnie przy ruszaniu.Idąc dalej skrzynia biegów jest niezła . Układ jezdny to powód dla którego wybrałem to auto.Na naszych dziurawych drogach sprawdza się znakomicie,dziur praktycznie nie czuć jedynie te większe nieco słychać.Komfort nieporównywalny do innych aut tej klasy .Ergonomia bardzo dobra wszystko łatwo się obsługuję .W aucie jest dużo miejsca,ma duży bagażnik .SPALANIE pali wg mnie nie dużo ropy bo trzeba pamietac że to 2.0 TDCI a spalanie w mieście 5.0 - 6.0 to niewiele trasa to 3.7 - 4.8 nawet 1.6 tak malo nie spali a frajda z jazdy jest spora 136KM robi swoje.Jeśli chodzi o niezawodność sprzegło lubi paść i zawiezszenie jest drogie i to bardzo ( nie polecam dlatego aut z niemiec tam szkopek sprzedaje gdy auto się konczy a naprawa jest kosztowna a dodatkowo auta od dobrego? niemca nie mają 120 - 190 tyś km tylko 240 - 350 tyś km a polak cofka a człowiek złoma ma, lepiej kupic z polski albo z Belgi Francji tam przebiegi nie są tak ogromne). POLECAM 2,0TDCI małe spalanie + osiągi + niska awaryjność, szczególnie tej jednostki napędowej.
4,8
~MARKO
Ford Focus II
Focus C-Max 2.0 TDCi 136KM 100kW
Za takie pieniądze takie auto które ma to coś w sobie ( a jest leciwe ) co widać jak dużo ich jeździ na drogach auto bardzo chodliwe łatwo je sprzedać ( poza 1.6 benzyna , disel ) ja mniemam zamiaru. Ma jakieś mankamenty jak każde auto plastiki drzwi bocznych tylnich są lipnie wykonane . Pozatym silnik 2.0 TDCI jest wzorem mało pali , wspaniałe osiągi ( w takim aucie wozi się rodzine dlatego przy pelnym zaladunku lepiej miec zapas mocy , bo 1,6 TDCI 1.6 benzyna to klapa autem TIR nie da rady wyprzedzic) i w dodatku silnik 2.0 TDCI jest BEZAWARYJNY . Zawieszenie jak to fordach wspaniałe ( WERSJE GHIA mają 3 - poziomy wspomagania Sport ,Normal, Konfort ) warto wydać 1 - 3 tyś zł więcej za silnik a wraz z silnikiem zreguly idzie dobre wyposażenie (klimatroniki , sensory itp.) Nie polecam aut z tzw importu z niemiec ja po obejrzeniu 8 szt załamałem się ile mozna cofnąc licznika 100 tyś to MIN ! ! lepiej kupic auto z Polski Francji ( tam kara za cofke to 2 lata ) Belgiskie ? . Niepoleca tzw złotych okazji one oznaczają tylko jedno wydasz dodatkowo na naprawy 2000 - 4000 tyś zł.
Åšrednie spalanie dla Ford Focus II Focus C-Max 2.0 TDCi 136KM 100kW 2003-2009
6,5
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

5,9
Ford Focus II
Focus C-Max 2.0 TDCi 136KM 100kW
jestem bardzo bardzo zadowolony tankuję jak do tej pory tylko verwe podane wyniki są z 5 osobami "na pokładzie" ale praktycznie bez bagażu za to z ciąglą właczoną klimą( jest wiosna więc może bardzo dużo do roboty nie ma) auto nawet po mieście pali bardzo mało ale warunkiem jest rozgrzany silnik i delikatna jazda natomiast trudno zejsc do 7l przy dojezdzaniu do pacy 1,5 km nawet przy muskaniu gazu wychodzi około 7,5 mysle ze zima może wzrosnąc zuzycie szczególnie przy dojazdach do roboty na trasie nikt "normalny" was nie wyprzedzi :) i jeszcze jedno spostrzeżenie ze powyżej 125-130km zaczyna wzrastac zuzycie nawet bez wyprzedzania wynik na trasie 5,3 osiagniety przy jezdzie 5 osób do 120-130 ewentualnie przy wyprzedzaniu 160 ale tylko chwila i z powrotem 120-130
6,4
Ford Focus II
Focus C-Max 2.0 TDCi 136KM 100kW
W mieście (Warszawa + okolice) pali 6,0 l/100 km - spokojna jazda. Maks. w mieście (szybka jazda + korki) - 8,0 l/100 km. Komputer musi oszukiwać! W południe zatankowałem ok. 24 litrów Bp Ultimate (równo 100zł) i zrobiłem w trasie około 320km a pokazywał średnie spalanie 5,5 l/100 km czyli faktycznie wyszło 7.5 l/100 km. Z tego wynika, że nie warto sugerować się wskazaniami komputera pokładowego. Z drugiej strony wskaźnik poziomu paliwa może oszukiwać :/ . Jestem bardzo zdziwiony tak dużym błędem wskazań.
6,3
Ford Focus II
Focus C-Max 2.0 TDCi 136KM 100kW
Świetny rodzinny samochód nie miałem z nim żadnych problemów. Spalanie w trasie rewelacja, po mieście trochę gorzej ale i tak nie jest źle. Jako wadę wymienił bym tylko jakoś wykonania plastików. Silnik 2.0 tdci bardzo dynamiczny i oszczędny

Usterki Ford Focus II

Liczba wpisów: 99
Turbina
  • Ford Focus II Kombi 1.6 Duratorq TDCi DPF 109KM 80kW 2005-2011
  • silnik
  • 220 tys. km
Witam.Mam problem z turbiną,pierwszy raz padła 4 miesiące temu.Poddana regeneracji zamontowana cacy. Trzy tygodnie temu padła po raz kolejny( przyczyna awarii po zamontowaniu regenerowanej turbiny odkręcona śrubka). Założona kolejna regenerowana padła po UWAGA tygodniu, w międzyczasie wymienili przewód olejowy,doładowanie turbosprężarki.Moje pytanie czy ktoś tak miał,panowie mechanicy zdziwieni kolejną awarią ,na szybko orzekli że zapchany dpf (czyszczony przy pierwszej wymianie turbiny,a może katalizator,trzeba sprawdzić). Jeśli tak dalej pójdzie to koszt naprawy przekroczy wartość samochodu. Może ktoś miał podobny problem i będzie mógł mi coś podpowiedzieć.
Problem rozwiÄ…zany
7 komentarzy
Ford focus mk2 1.6 tdci 90 km 2008-2011 kontrolka check i wyswiatlany komunikat Awaria silnika
  • Ford Focus II Kombi 1.6 Duratorq TDCi 90KM 66kW 2005-2011
  • silnik
  • 281 tys. km
Występowanie usterki:
Tak 6
Nie 5
W moim fordzie pojawila sie dziwna anomalia, raz jest raz znika komunikat "awaria silnika". W trakcie pojawienia; włącza sie tryb awaryjny; wylacza sie jakby turbo, obroty nie przekraczaja 3000, i spalanie paliwa np na piatym biegu nie bedzie wynosilo wiecej jak 6 l/100km zzuzycia chwilowego... Auto nie dymi, nie szarpie. Najlepsze jest to ze np po wjechaniu na nierownosc bądź gwaltowne przychamowanie uruchamia właśnie tryb awaryjny, po czym, po przejechaniu kilkunastu kilometrow lub nastepnego dnia objawy znikają. Wyswietlany błąd na komputerze to: P0103 "Czujnik masowego lub objętościowego przepływu powietrza - wysoki sygnał wejściowy" P0237 "Czujnik A wspomagania turbosprężarki - niski sygnał wejściowy. Aktualny przebieg 281000km W opisanym powyzszym przypadku winny byl czujnik doladowania powietrza za turbiną. Po wymianie na nowy problem nie dotyczy.
9 komentarzy
Sporadyczny, rzadki problem uruchomieniem silnika
  • Ford Focus II Hatchback 5d 1.6 Duratec 100KM 74kW 2005-2011
  • instalacja elektryczna
  • 135 tys. km
Od miesiąca mam sporadyczny, rzadki problem z uruchomieniem silnika w krótkim czasie po powrocie z trasy; przez miesiąc usterka pojawiła się trzykrotnie i objawy są za każdym razem takie same. Po przekręceniu kluczyka do pozycji II nie słychać charakterystycznego "bzyczenia", prawdopodobnie pompy paliwa. Następnie po włączeniu zapłonu rozrusznik kręci, ale motor nie startuje wcale lub nabiera obrotów do 1000 rpm, a następnie natychmiast się dusi. Taki stan samoczynnie się naprawia, gdy silnik ostygnie - za każdym razem, gdy temperatura cieczy chłodzącej wskazywała mniej niż 60 stopni - wtedy motor startował normalnie, jak gdyby nigdy nic. Usterka była przedmiotem analizy zaprzyjaźnionego serwisu: komputer wykazał błędy: "nierozpoznany kluczyk" oraz "błąd przekaźnika"; żadnych błędów silnika. Od tej pory woziłem zapasowy kluczyk ze sobą, jednak podczas ponownego wystąpienia awarii nie pomogło także użycie zapasowego klucza. Mechanik wykasował błędy, zasugerował kilka alternatyw, zalecił obserwację i dalszą diagnostykę, gdy problem powróci. Na szczęście problem pojawia się rzadko - w ciągu miesiąca, kiedy jeżdżę autem niemal codziennie, usterka pojawiła się tylko trzykrotnie. Dodam, że samochód jest zasilany LPG, jest regularnie serwisowany, ostatnio 8 tys. km temu wymieniłem świece zapłonowe oraz sprawdziłem cały układ zapłonowy w serwisie i było ok. Ponadto benzynę tankuję do pełna po przekroczeniu 1/4 pojemności baku (a propos pompy paliwa), Może ktoś walczył z podobnym problemem?
Problem rozwiÄ…zany
1 komentarz
Ford Focus II Focus C-Max