Szukaj

Informacje o Ford Focus II

Lata produkcji: 2003 – 2011
Segment: Niższa klasa średnia
Produkowana w latach 2004-2010 druga generacja modelu. Nie odbiegając pod względem stylistycznym od poprzednika, był jednak samochodem większych rozmiarach (pod względem długości i rozstawu osi był nawet rekordzistą segmentu C) oraz większych możliwościach technicznych. Powstał na płycie podłogowej Ford C1 platform, tak jak m.in. Mazda 3, Volvo S40 i C70. Jak jego poprzednik, kontynuował rynkowy sukces. Został poddany modernizacji w roku 2008.
Powagosław
Zastanawiające, ile charakteru Focusa zostało w nowym Focusie. Obiektywnie, auto prezentuje się dynamicznie, ale gdzieś zatracił się jego duch z poprzednich generacji. Auto obiektywnie ładne, ale jak na Focusa, nieco przekombinowane. ~Powagosław
Luzacjusz
Patrzcie Państwo, tak robi się samochody, które mają podobać się wszystkim. Średnio wszystkim. Tak jak średnio w Polsce mamy temperaturę +8 stopni. Focus to dziś taka średniość na czterech kółkach. Średnio atrakcyjna. ~Luzacjusz

Ford Focus II – wybierz wersję

Pokaż wersję z silnikiem:

Oceny Ford Focus II

Liczba ocen: 1 186
Ogólna ocena
4,2 /5 Średnia dla segmentu 4,1
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(82%)

Zalety

+ Układ jezdny + Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów + Wentylacja i ogrzewanie

Wady

- Łatwość utrzymania (pod względem kosztów) - Karoseria - Wyciszenie

Wybrane oceny

4,3
~Feltom
Ford Focus II
Kombi 1.6 Duratec 100KM 74kW
Auto nowe zakupione w salonie za 50tys zl w 2010r. Po 1,5 roku zdecydowałem się na LPG. W okresie gwarancji 0 problemów. Spory bagażnik idealny dla 4 osobowej rodziny. Wielowahaczowe zawieszenie daje przyjemność jazdy. Jedyny minus to bardzo słabe wyciszenie. Powyżej 120km/h jest nieprzyjemnie. Do 130tys km 2 razy regulacja zaworów z wymianą rozrządu. Od 150tys do 280 wymieniono: wysprzęglik w skrzyni biegów, przeciekające półosie, sprężyny, amortyzatory przód, przednie łożyska kół, elementy gumowe przedniego zawieszenia, regeneracja alternatora i rozrusznika, wymiana cewki i przewodów. Jak na 14 lat eksploatacji to wydaje się niewiele. Przy 280tys regulacja zaworów i można zrobić kolejne 150tys km. Silnik jest pancerny
4,9
~Pozdro
Ford Focus II
Kombi 1.6 Duratorq TDCi DPF 109KM 80kW
Auto kupiłem w 2017r od pierwszego właściciela w PL a auto było z Niemiec. I było bite z przodu. Przy zakupie miało 210 000km a ja zrobiłem do dnia dzisiejszego ok 160 000. Czyli mamy ponad 370k km Dla mnie mega auto i całkowicie bezawaryjne o ile umie się dbać o diesla co ma dwumase turbo ze zmienna geometria, egr, i fap. Przez pierwsze lata gdy do pracy miałem rzut beretem ok 1km to autem robiłem rundkę 7km by dogrzać silnik. Głupie to było na pozór ale musiałem wozić dzieciaka i musiałem brać auto. Takie podejście zapewniło brak problemów z układem spalania i paliwowym. Jak zmieniłem prace gdzie robię dziennie ok 80km to auto po miesiącu pięknie się przedmuchalo i złapało więcej mocy. Przez okres użytkowania wymieniłem wiele rzeczy standardowych w tym dwa razy rozrząd. Łożyska kół, świece żarowe egr.zawieszenie przód. Poduszka silnika. Ostatnio pompa paliwa poszła na regenerację bo się pocila a teraz planuje zrobić zawieszenie tył i za jakiś czas regenerację turbo. Auto jest bez awaryjne czyli nie staje na środku drogi a jak widzę ze coś się dzieje to szybko naprawiam. Ogólnie chce nim zrobić 500k i więcej bo tym autem po prostu się płynie na autostradzie a średnie spalanie mam 4.9l miasto / trasa. Dlatego auto jest genialne i jest moim wołem roboczym. Nie zawodzi ale trzeba umieć dbać o diesla. Co 10k wymieniałem olej i zawsze valvoline. Jak przerzuciłem się na dłuższe trasy autostradowe to wymieniam co 15k. Auto genialne jest tylko szkoda ze już zegarek wskazuje 14 lat ale jest idealne w połączeniu cena jakość komfort. A i jak go kupiłem to tak po pół roku zrobiłem generalne czyszczenie dolotow turbo ssaka misy olejowej itp. Dolotu miał pozapychane już wiec zostały odblokowane. Zakładam ze to dużo dało. No i jak jakiś dekiel kupi to auto albo auto z tym silnikiem 1.6 tdci 1.6 hdi i jeździ wokół komina to szybko te auto zajedzie. Trzeba dbać trzeba sZanowac. Polerke zrobiłem wosk japoński nałożyłem i karoseria załapała piękny wygląd. Polecam dla kumatych ludzi co umieją dbać o auta. Jak nie umiesz kup benzynę 1.6 mpi i będzie ci służył.
4,3
~viatrufka
Ford Focus II
Hatchback 5d 1.6 Duratorq TDCi DPF 109KM 80kW
Dobry samochód, bezproblemowy. Raz zdarzyła się usterka, podczas dłuższej jazdy po autostradzie - silnik wchodził w tryb awaryjny. Problemem okazał się zawór do sterowania dolotem powietrza od cylindrów. Po wymianie żadnych usterek aż do dzisiaj. Dużo miejsca nad głową i bardzo dobra widoczność.

Raporty spalania Ford Focus II

Liczba raportów: 1 582
Średnie spalanie dla Ford Focus II
6,6 – 12,9
l/100 km
5,3 – 8,5
l/100 km
8,0 – 14,6
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

8,4
Ford Focus II
Hatchback 5d 2.0 Duratec 145KM 107kW
Na LPG przejechałem 180 000 km. Średnie spalanie wynosi ok. 8.9 litra/100km. Na baku 41 litrów jestem w stanie przejechać od 370 - 480 kilometrów, zależy od stylu jazdy. Przy spokojnej jeździe 70-90 km/h robię około 460 kilometrów na baku. W trasie przy speedzie 140-150 km/h około 370 kilometrów. Auto nie straciło na dynamice jazdy, nie widzę żadnej równicy. Nie prawda, że Ford nie nadaje się do gazu. Wystarczy serwisować filtry i ustawienia co 10-12k km, świece wymieniam co 45k km. Bardzo ekonomiczny, polecam LPG do tego silnika.
7,8
Ford Focus II
Hatchback 5d 1.8 Duratec Flexifuel 125KM 92kW
Jako kierowca, który lubi dynamiczną jazdę w mieście jak i na trasie, spalanie przy tym silniku potrafi być nieco wyższe niż podaje internet. W mieście (często zmieniając biegi między 3-4) spalanie wynosi około 10L. Na trasie (jadąc około 110-120 km/h spalanie to około 8,5L. Na autostradzie (tempomat 140km/h) spalanie to jakieś 9L. Da się jednak jeżdżąc w 100% przepisowo i spokojnie zmniejszyć spalanie o około 1L w każdej kategorii. Po mieście najniższe spalanie miałem 9L, a na trasie (jadąc 80-90km/h) nawet do 7L.
8,8
Ford Focus II
Hatchback 5d 1.6 Duratec 100KM 74kW
Nie polecam tego samochodu najgorszemu wrogowi, jeb*ł się nawet od stania na parkingu... Dwa alternatory, trzy pompy wspomagania, dwa zbiorniczki płynu wspomagania + wszystkie inne części eksploatacyjne... DRAMAT!!!!

Usterki Ford Focus II

Liczba wpisów: 99
Turbina
  • Ford Focus II Kombi 1.6 Duratorq TDCi DPF 109KM 80kW 2005-2011
  • silnik
  • 220 tys. km
Witam.Mam problem z turbiną,pierwszy raz padła 4 miesiące temu.Poddana regeneracji zamontowana cacy. Trzy tygodnie temu padła po raz kolejny( przyczyna awarii po zamontowaniu regenerowanej turbiny odkręcona śrubka). Założona kolejna regenerowana padła po UWAGA tygodniu, w międzyczasie wymienili przewód olejowy,doładowanie turbosprężarki.Moje pytanie czy ktoś tak miał,panowie mechanicy zdziwieni kolejną awarią ,na szybko orzekli że zapchany dpf (czyszczony przy pierwszej wymianie turbiny,a może katalizator,trzeba sprawdzić). Jeśli tak dalej pójdzie to koszt naprawy przekroczy wartość samochodu. Może ktoś miał podobny problem i będzie mógł mi coś podpowiedzieć.
Problem rozwiązany
7 komentarzy
Ford focus mk2 1.6 tdci 90 km 2008-2011 kontrolka check i wyswiatlany komunikat Awaria silnika
  • Ford Focus II Kombi 1.6 Duratorq TDCi 90KM 66kW 2005-2011
  • silnik
  • 281 tys. km
Występowanie usterki:
Tak 6
Nie 5
W moim fordzie pojawila sie dziwna anomalia, raz jest raz znika komunikat "awaria silnika". W trakcie pojawienia; włącza sie tryb awaryjny; wylacza sie jakby turbo, obroty nie przekraczaja 3000, i spalanie paliwa np na piatym biegu nie bedzie wynosilo wiecej jak 6 l/100km zzuzycia chwilowego... Auto nie dymi, nie szarpie. Najlepsze jest to ze np po wjechaniu na nierownosc bądź gwaltowne przychamowanie uruchamia właśnie tryb awaryjny, po czym, po przejechaniu kilkunastu kilometrow lub nastepnego dnia objawy znikają. Wyswietlany błąd na komputerze to: P0103 "Czujnik masowego lub objętościowego przepływu powietrza - wysoki sygnał wejściowy" P0237 "Czujnik A wspomagania turbosprężarki - niski sygnał wejściowy. Aktualny przebieg 281000km W opisanym powyzszym przypadku winny byl czujnik doladowania powietrza za turbiną. Po wymianie na nowy problem nie dotyczy.
9 komentarzy
Sporadyczny, rzadki problem uruchomieniem silnika
  • Ford Focus II Hatchback 5d 1.6 Duratec 100KM 74kW 2005-2011
  • instalacja elektryczna
  • 135 tys. km
Od miesiąca mam sporadyczny, rzadki problem z uruchomieniem silnika w krótkim czasie po powrocie z trasy; przez miesiąc usterka pojawiła się trzykrotnie i objawy są za każdym razem takie same. Po przekręceniu kluczyka do pozycji II nie słychać charakterystycznego "bzyczenia", prawdopodobnie pompy paliwa. Następnie po włączeniu zapłonu rozrusznik kręci, ale motor nie startuje wcale lub nabiera obrotów do 1000 rpm, a następnie natychmiast się dusi. Taki stan samoczynnie się naprawia, gdy silnik ostygnie - za każdym razem, gdy temperatura cieczy chłodzącej wskazywała mniej niż 60 stopni - wtedy motor startował normalnie, jak gdyby nigdy nic. Usterka była przedmiotem analizy zaprzyjaźnionego serwisu: komputer wykazał błędy: "nierozpoznany kluczyk" oraz "błąd przekaźnika"; żadnych błędów silnika. Od tej pory woziłem zapasowy kluczyk ze sobą, jednak podczas ponownego wystąpienia awarii nie pomogło także użycie zapasowego klucza. Mechanik wykasował błędy, zasugerował kilka alternatyw, zalecił obserwację i dalszą diagnostykę, gdy problem powróci. Na szczęście problem pojawia się rzadko - w ciągu miesiąca, kiedy jeżdżę autem niemal codziennie, usterka pojawiła się tylko trzykrotnie. Dodam, że samochód jest zasilany LPG, jest regularnie serwisowany, ostatnio 8 tys. km temu wymieniłem świece zapłonowe oraz sprawdziłem cały układ zapłonowy w serwisie i było ok. Ponadto benzynę tankuję do pełna po przekroczeniu 1/4 pojemności baku (a propos pompy paliwa), Może ktoś walczył z podobnym problemem?
Problem rozwiązany
1 komentarz

Opinie o instalacjach LPG

Liczba wpisów: 78
4,3
Ford Focus II
Hatchback 5d 1.6 Duratec 100KM 74kW
homologacja: F H.U..CZAKRAM.
instalacja: BRC SEQUENT 24
przebieg: 82 tys. km
użytkowana przez: 50 tys. km
Po 50 tys. km użytkowania instalacji brak jakichkolwiek oznak nadmiernego zużycia silnika. Nie dostrzegłem też różnic w pracy silnika między jazdą na benzynie i LPG. Sama instalacja cały czas działała poprawnie, samochód nie miał problemów z zapłonem ani z przełączaniem się między LPG i benzyną. Wizyty w warsztacie wyłącznie w celu odbycia przeglądu gwarancyjnego oraz...
5,0
Ford Focus II
Hatchback 5d 1.6 Duratec 100KM 74kW
homologacja: D.T. GAS SYSTEM SPÓŁKA JAWNA
instalacja: KME
przebieg: 2 tys. km
użytkowana przez: 12 tys. km
Jeśli chodzi o instalacje gazową do tego auta to polecam, rzecz jasna sekwencje. Nie sprawia problemów. Gaz zakładać w polecanych i renomowanych zakładach. Takimi nie są na pewno D.T. gas system z Poznania ul. Darłowska 56. Partacze nie umieli prawidłowo założyć węży od płynu chłodzącego(pełno trójników i nie potrzebnych węży), źle założony parownik, nieodpowiednie...
5,0
Ford Focus II
Hatchback 5d 1.6 Duratec 100KM 74kW
homologacja: F H.U..CZAKRAM.
instalacja: ZAVOLI
przebieg: 130 tys. km
użytkowana przez: 30 tys. km
Instalka w środku to Zavoli Winner. Auto odkupione z przebiegiem autentycznym 130 tys.km. Instalacja montowana rok temu. Przebieg do dziś 30 tys.km. Wizyta w warsztacie jedynie na przegląd. Z silnikiem nic się nie dzieje, pracuje normalnie, niskie lub wysokie obroty nie mają wpływu na pracę. Instalacje działa mi w każdych warunkach. Za tą cenę to był bardzo dobry wybór.
Ford Focus II