Szukaj

Informacje o Ford Focus II Focus C-Max 1.8 TDCi 116KM 85kW 2003-2009

Lata produkcji: 2003 – 2009
Segment: Niższa klasa średnia
Co pod maską? Całkiem sporo. Najpopularniejsze jednostki benzynowe to 1.6l Duratec o mocach 100 i 115KM. Jedni na nie narzekają, inni nie, ale ta mocniejsza wersja pasuje do tego auta. Przyspieszenie do 100km/h w granicach 11 sekund jest beznadziejne w limuzynie, ale obiecujące w kompakcie. Takie osiągi w cyklu mieszanym nie powinny kosztować więcej niż 7-8l/100km. O najsłabszym, 80-konnym silniku lepiej zapomnijcie, a jeśli wcześniejsze motory wydają się wam żałosne, to znajdzie się coś mocniejszego: 1.8l 125KM oraz 2.0l 145KM. Ten drugi jeździ lepiej i mniej pali, ale podczas zakupu jeansowa kieszeń zaboli. Diesle są wrażliwe na jakość paliwa, dlatego procedurę tankowania najlepiej przeprowadzajcie w sterylnych rękawiczkach. Podstawowy 1.6 TDCi o mocy 90KM jest trochę za słaby do tego auta, chyba, że jeździcie tylko po mieście. Wzmocniona do 109KM wersja to rozsądniejszy wybór. Jeden z lepszych diesli ma 1.8l i 115KM, ale jeśli nie rozbiliście wcześniej świnki-skarbonki, to zróbcie to teraz – 2.0 TDCi o mocy 136KM jest naprawdę dynamiczny, a przy tym pali niewiele więcej niż słabszy 1.8l.
czytaj więcej
Powagosław
Zastanawiające, ile charakteru Focusa zostało w nowym Focusie. Obiektywnie, auto prezentuje się dynamicznie, ale gdzieś zatracił się jego duch z poprzednich generacji. Auto obiektywnie ładne, ale jak na Focusa, nieco przekombinowane. ~Powagosław
Luzacjusz
Patrzcie Państwo, tak robi się samochody, które mają podobać się wszystkim. Średnio wszystkim. Tak jak średnio w Polsce mamy temperaturę +8 stopni. Focus to dziś taka średniość na czterech kółkach. Średnio atrakcyjna. ~Luzacjusz
Produkowany od 2003 do 2009 roku
Pojemność skokowa 1753 cm3
Typ silnika diesel
Moc silnika 116 KM (85 kW) przy 3700 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 280 Nm przy 1900 obr/min
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Doładowanie turbosprężarkowe
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 16
Stopień sprężania 17,0 : 1 : 1
Åšrednica cylindra × skok tÅ‚oka 82,5 x 82 mm
Typ wtrysku bezpośredni Common Rail
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 5
Ogólna ocena
4,2 /5 Åšrednia dla segmentu 4,1
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(86%)

Zalety

+ Skrzynia biegów + Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów + Całokształt

Wady

- Bezawaryjność (drobiazgi) - Bezawaryjność (poważne usterki) - Wyciszenie

Wybrane oceny

3,6
~adig
Ford Focus II
Focus C-Max 1.8 TDCi 116KM 85kW
To nie jest mój pierwszy Ford ale na pewno ostatni C-Max. Chciałem spore, rodzinne auto ale żeby wzbudziło mój zachwyt? Mam wątpliwości. C-Max jest zgrabny, w miarę zwrotny jak na rozmiary i dość wygodny jednak ma masę denerwujących bo drobnych mankamentów, które nie powinny zdarzyć się w samochodzie tej klasy. C-Max broni się (na razie) relatywnie dobrymi osiągami i przyjaznym obyciem, zwłaszcza w trasie i .... umiarkowanym zużyciem paliwa. Mimo, że nienajgorzej radzi sobie w mieście, jego żywiołem jest szosa za miastem, ekspresówka i autostrada.
4,6
~krzysiogrubasek
Ford Focus II
Focus C-Max 1.8 TDCi 116KM 85kW
Calkiem dynamiczny nie ma problemu na trasie z wyprzedzaniem czy uzyskaniem dość wysokiej prędkości. Dłuższa trasa nie męczy gdyż fotele i miejsce we wnatrz są rozwiazane dobrze. Ekonomiczność jest na bardzo dobrym poziomie a ma na to wpływ wysoka niezawodność, dość małe spalanie, i średni koszt części zamiennych. O jednym trzeba pamiętać - tankować tylko wysokogatunkowy olej napędowy z uwagi na wymagający silnik. Niektórych rażą plastiki, mnie nie - mając dzieci i zwierzaka na pokładzie to najlepszy materiał do czyszczenia. Każdy dywanik, tapicerka na drzwiach, klapach szybko sie brudzi, skóra pęka, marszczy się gdy się jej nie konserwuje. Warto kupić wersję z tempomatem, podgrzewaną przednią szybą i ESP, ja niestety tych opcji nie mam. Dodtkowym atutem auta jest jego stosunkowo niska cena porównując chociażby do opla w którym królują tandetne źle spasowane plastiki.
4,3
~Rafał
Ford Focus II
Focus C-Max 1.8 TDCi 116KM 85kW
1.8 TDCI - Ghia. Jedzie, mało pali, radio sony gra, bluetooth jest wbudowany w radio więc gadać przez głośniki można, klima dwustrefowa jest, migacze i podświetlenie podłoża w lusterkach są wbudowane, lusterko szerokokątne jest, welur na siedzeniach jest, schowki w ilości wystarczającej są, tempomat jest, Jak dla mnie bardzo ok autko. Wiem że ludzie powtarzają że ford g... wort ale ja wyznaje zasadę że nie każda morda pasuje do forda i jadę dalej :)
Åšrednie spalanie dla Ford Focus II Focus C-Max 1.8 TDCi 116KM 85kW 2003-2009
6,4
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

6,3
Ford Focus II
Focus C-Max 1.8 TDCi 116KM 85kW
1. Minimalne spalanie na trasie wyszło mi przy jeździe średnio dynamicznej (do 120 km/h), na zwykłej drodze na odcinku 350 km przy trzech dorosłych osobach na pokładzie, bez włączonej klimatyzacji i częstym korzystanie z tempomatu. 2. Maksymalne wyszło na jeździe w mieście (Kraków) w godzinach szczytu na odcinku 15km przy włączonej klimie. 3. Jeżdżąc po mieście nie w godzinach szczytu, korzystając z obwodnicy lub przynajmniej starać się jeździć "ekonomicznie" spalanie w mieście spada mi poniżej 7 litrów. Tankuje najczęściej na statoilu lub bp o ile to ma jakieś znaczenie;)
6,0
Ford Focus II
Focus C-Max 1.8 TDCi 116KM 85kW
Niewątpliwą zaletą tego silnika jest to fakt, że nawet jak ktoś ma ciężką noge to naprawdę trzeba sie postarać aby spalić więcej niz 7 litrów, zrobiłem ponad 60 tys km i spalanie jest na poziomie 6,2 l/100km, na codzien uzytkuje auto w cyklu miejskim+droga szybkiego ruchu, raz w miesiącu wyjazd autostradowy.
6,3
Ford Focus II
Focus C-Max 1.8 TDCi 116KM 85kW
W mieście w dużych korkach z włączoną klimą 7.5l, bez korków da się zejść poniżej 7l.W trasie na ekonomicznej (do 120km/h) wycieczce bez klimy nawet 4.6l się pojawiło. Części w rozsądnych cenach, czasem nawet bardzo dobre zamienniki lepszych firm (np hamulce brembo/ferodo) kosztują porównywalnie do oryginalnego motorcrafta.

Usterki Ford Focus II

Liczba wpisów: 99
Turbina
  • Ford Focus II Kombi 1.6 Duratorq TDCi DPF 109KM 80kW 2005-2011
  • silnik
  • 220 tys. km
Witam.Mam problem z turbiną,pierwszy raz padła 4 miesiące temu.Poddana regeneracji zamontowana cacy. Trzy tygodnie temu padła po raz kolejny( przyczyna awarii po zamontowaniu regenerowanej turbiny odkręcona śrubka). Założona kolejna regenerowana padła po UWAGA tygodniu, w międzyczasie wymienili przewód olejowy,doładowanie turbosprężarki.Moje pytanie czy ktoś tak miał,panowie mechanicy zdziwieni kolejną awarią ,na szybko orzekli że zapchany dpf (czyszczony przy pierwszej wymianie turbiny,a może katalizator,trzeba sprawdzić). Jeśli tak dalej pójdzie to koszt naprawy przekroczy wartość samochodu. Może ktoś miał podobny problem i będzie mógł mi coś podpowiedzieć.
Problem rozwiÄ…zany
7 komentarzy
Ford focus mk2 1.6 tdci 90 km 2008-2011 kontrolka check i wyswiatlany komunikat Awaria silnika
  • Ford Focus II Kombi 1.6 Duratorq TDCi 90KM 66kW 2005-2011
  • silnik
  • 281 tys. km
Występowanie usterki:
Tak 6
Nie 5
W moim fordzie pojawila sie dziwna anomalia, raz jest raz znika komunikat "awaria silnika". W trakcie pojawienia; włącza sie tryb awaryjny; wylacza sie jakby turbo, obroty nie przekraczaja 3000, i spalanie paliwa np na piatym biegu nie bedzie wynosilo wiecej jak 6 l/100km zzuzycia chwilowego... Auto nie dymi, nie szarpie. Najlepsze jest to ze np po wjechaniu na nierownosc bądź gwaltowne przychamowanie uruchamia właśnie tryb awaryjny, po czym, po przejechaniu kilkunastu kilometrow lub nastepnego dnia objawy znikają. Wyswietlany błąd na komputerze to: P0103 "Czujnik masowego lub objętościowego przepływu powietrza - wysoki sygnał wejściowy" P0237 "Czujnik A wspomagania turbosprężarki - niski sygnał wejściowy. Aktualny przebieg 281000km W opisanym powyzszym przypadku winny byl czujnik doladowania powietrza za turbiną. Po wymianie na nowy problem nie dotyczy.
9 komentarzy
Sporadyczny, rzadki problem uruchomieniem silnika
  • Ford Focus II Hatchback 5d 1.6 Duratec 100KM 74kW 2005-2011
  • instalacja elektryczna
  • 135 tys. km
Od miesiąca mam sporadyczny, rzadki problem z uruchomieniem silnika w krótkim czasie po powrocie z trasy; przez miesiąc usterka pojawiła się trzykrotnie i objawy są za każdym razem takie same. Po przekręceniu kluczyka do pozycji II nie słychać charakterystycznego "bzyczenia", prawdopodobnie pompy paliwa. Następnie po włączeniu zapłonu rozrusznik kręci, ale motor nie startuje wcale lub nabiera obrotów do 1000 rpm, a następnie natychmiast się dusi. Taki stan samoczynnie się naprawia, gdy silnik ostygnie - za każdym razem, gdy temperatura cieczy chłodzącej wskazywała mniej niż 60 stopni - wtedy motor startował normalnie, jak gdyby nigdy nic. Usterka była przedmiotem analizy zaprzyjaźnionego serwisu: komputer wykazał błędy: "nierozpoznany kluczyk" oraz "błąd przekaźnika"; żadnych błędów silnika. Od tej pory woziłem zapasowy kluczyk ze sobą, jednak podczas ponownego wystąpienia awarii nie pomogło także użycie zapasowego klucza. Mechanik wykasował błędy, zasugerował kilka alternatyw, zalecił obserwację i dalszą diagnostykę, gdy problem powróci. Na szczęście problem pojawia się rzadko - w ciągu miesiąca, kiedy jeżdżę autem niemal codziennie, usterka pojawiła się tylko trzykrotnie. Dodam, że samochód jest zasilany LPG, jest regularnie serwisowany, ostatnio 8 tys. km temu wymieniłem świece zapłonowe oraz sprawdziłem cały układ zapłonowy w serwisie i było ok. Ponadto benzynę tankuję do pełna po przekroczeniu 1/4 pojemności baku (a propos pompy paliwa), Może ktoś walczył z podobnym problemem?
Problem rozwiÄ…zany
1 komentarz
Ford Focus II Focus C-Max