Szukaj

Informacje o Ford Focus II Focus C-Max 1.6 TDCi 109KM 80kW 2003-2009

Lata produkcji: 2003 – 2009
Segment: Niższa klasa średnia
Co pod maską? Całkiem sporo. Najpopularniejsze jednostki benzynowe to 1.6l Duratec o mocach 100 i 115KM. Jedni na nie narzekają, inni nie, ale ta mocniejsza wersja pasuje do tego auta. Przyspieszenie do 100km/h w granicach 11 sekund jest beznadziejne w limuzynie, ale obiecujące w kompakcie. Takie osiągi w cyklu mieszanym nie powinny kosztować więcej niż 7-8l/100km. O najsłabszym, 80-konnym silniku lepiej zapomnijcie, a jeśli wcześniejsze motory wydają się wam żałosne, to znajdzie się coś mocniejszego: 1.8l 125KM oraz 2.0l 145KM. Ten drugi jeździ lepiej i mniej pali, ale podczas zakupu jeansowa kieszeń zaboli. Diesle są wrażliwe na jakość paliwa, dlatego procedurę tankowania najlepiej przeprowadzajcie w sterylnych rękawiczkach. Podstawowy 1.6 TDCi o mocy 90KM jest trochę za słaby do tego auta, chyba, że jeździcie tylko po mieście. Wzmocniona do 109KM wersja to rozsądniejszy wybór. Jeden z lepszych diesli ma 1.8l i 115KM, ale jeśli nie rozbiliście wcześniej świnki-skarbonki, to zróbcie to teraz – 2.0 TDCi o mocy 136KM jest naprawdę dynamiczny, a przy tym pali niewiele więcej niż słabszy 1.8l.
czytaj więcej
Powagosław
Zastanawiające, ile charakteru Focusa zostało w nowym Focusie. Obiektywnie, auto prezentuje się dynamicznie, ale gdzieś zatracił się jego duch z poprzednich generacji. Auto obiektywnie ładne, ale jak na Focusa, nieco przekombinowane. ~Powagosław
Luzacjusz
Patrzcie Państwo, tak robi się samochody, które mają podobać się wszystkim. Średnio wszystkim. Tak jak średnio w Polsce mamy temperaturę +8 stopni. Focus to dziś taka średniość na czterech kółkach. Średnio atrakcyjna. ~Luzacjusz
Produkowany od 2003 do 2009 roku
Pojemność skokowa 1560 cm3
Typ silnika diesel
Moc silnika 109 KM (80 kW) przy 4000 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 240 Nm przy 1750 obr/min
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Doładowanie turbosprężarkowe
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 16
Stopień sprężania 18,0 : 1 : 1
Åšrednica cylindra × skok tÅ‚oka 75 x 88,3 mm
Typ wtrysku bezpośredni Common Rail
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 5
Ogólna ocena
4,3 /5 Åšrednia dla segmentu 4,1
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(97%)

Zalety

+ Układ jezdny + Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów + Ergonomia

Wady

- Widoczność - Wyciszenie - Karoseria

Wybrane oceny

4,5
~maro00vip@interia.pl
Ford Focus II
Focus C-Max 1.6 TDCi 109KM 80kW
samochod dobry, ekonomiczny, niezawodny! dobry i do miasta(nieduzy+dobra zwrotnosc) i na dlugie trasy(przestronny i ladowny). moze mam troche niedosyt, jesli chodzi o spasowanie(półka przy szybie, przed pasazerem troszke sie \"wybila\" i podskakiwala na nierownosciach-pewnie przez polskie drogi, ale jednak). poza tym nic nie stukalo, pukalo. dobre audio (sony mp3 + 8 glosnikow). bardzo wydajna klimatyzacja. zawieszeni+uklad kierowniczy rewelacja(mozna naprwde szybko pokonywac ciasne zakrety.jeszcze ciekawiej jesli wylaczy sie esp :) aaaa..jeszcze jeden minus: zostalem kiedys \"obrzucany\" zwirem z ciezarowki i dosyc mocno poodpryskiwal punktowo lakier ze zderzaka i przedniej czesci maski, ale nie naprawiane przez 2 lata i tak nie rdzewialo :) polecam!!!
4,7
~Prawnik wawa
Ford Focus II
Focus C-Max 1.6 TDCi 109KM 80kW
Świetny samochód dla osób, które mają niewielką rodzinkę. Zachowane są fajne proporcje - zwrotność kompakta i obszerność wnętrza samochodu o klasę wyżej. Silnik diesla 1.6 TDCi do miasta w zupełności wystarczy. Z dodatków polecam obowiązkowo: czujniki parkowania tył i przód, radio SONY zapewniające naprawdę dobre brzmienie muzyki, alarm z podwójnym ryglowaniem drzwi, dodatkowy kluczyk za jedyną stówkę. Reszta dodatków wedle uznania. Fajnym bajerem jest tzw centralna konsola z elektrycznym hamulcem postojowym oraz dodatkowo przyciemniane szyby. Całkowitym nieporozumieniem jest cena zestawu dvd oferowanego przez FORDA. Za te pieniądze można mieć już fantastyczne systemy.
4,5
~G_T_K
Ford Focus II
Focus C-Max 1.6 TDCi 109KM 80kW
Jestem zadowolony i to nawet bardzo. W środku za dużo plastików ale za to wygodnie. Lewarek zmiany biegów pod ręką. Zobaczymy jak cała kontrola trakcji sprawdzi się zimą. Z tyłu mimo różnych opini dużo miejsca (gościu 186 jadący na środkowym fotelu stwierdził że czuć że jest wąski ale z umiejscowieniem nóg nie ma problemów i po przejechaniu 400km nie narzekał choć przyznał że wsiadając miał obawy czy dotrzyma do końca wycieczki). Czujniki parkowania OBOWIĄZKOWE - przodu autka z kabiny nie da się zobaczyć. Radyjko Sony miodzio - chyba to będzie pierwsze autko niewymagające modyfikacji audio.
Åšrednie spalanie dla Ford Focus II Focus C-Max 1.6 TDCi 109KM 80kW 2003-2009
5,7
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

6,4
Ford Focus II
Focus C-Max 1.6 TDCi 109KM 80kW
Auto przeważnie użytkuję w mieście i przy 100% jeździe w terenie zabudowanym średnie spalanie wynosi 7,2 - 7,6 (trzeba wziąć pod uwagę, że podróżuje sporo w korkach). Rekordowe spalanie zanotowałem również w 100% w mieście, ale miało to miejsce w styczniu tego roku, najpierw przy mrozach przekraczających -20 stopni, a później potężnych śnieżycach i co za tym idzie paraliżu komunikacyjnym trwającym kilka dni. Całkiem inne oblicze samochód prezentuje w trasie przy oszczędnej jeździe z prędkością do 110km/h - wtedy można spokojnie liczyć, że nawet z chodzącą klimatyzacją, pasażerem, dzieckiem i bagażami, zrobimy na jednym tankowaniu 1000km.
6,2
Ford Focus II
Focus C-Max 1.6 TDCi 109KM 80kW
Wszystkie "naddatki" zaoszczędzone na paliwie zostały zostawione w warsztatach samochodowych w związku z naprawami osprzętu silnika. Może to tylko mój egzemplarz tak ma, albo oddawałem auto do rozgarniętych mechaników, co to opla najczęściej naprawiają, albo Vw, a forda zbyt często nie widzieli i stąd wprawy nie mięli? Jeżeli chodzi o zużycie paliwa, bardzo małe przy dobrej dynamice jazdy. Normalne części eksploatacyjne - Ok.
6,3
Ford Focus II
Focus C-Max 1.6 TDCi 109KM 80kW
Moim zdaniem doskonale. Silnik 1.6 diesel. Zużycie paliwa średnie 6,1l/100km przy masie 1,4t to super wynik. Ceny w ASO wysokie - tam robię tylko jak są stłuczki z OC sprawcy ;-) Na wolnym rynku trzeba mieć upatrzonego mechanika, ceny wtedy podobne do każdej marki.

Usterki Ford Focus II

Liczba wpisów: 99
Turbina
  • Ford Focus II Kombi 1.6 Duratorq TDCi DPF 109KM 80kW 2005-2011
  • silnik
  • 220 tys. km
Witam.Mam problem z turbiną,pierwszy raz padła 4 miesiące temu.Poddana regeneracji zamontowana cacy. Trzy tygodnie temu padła po raz kolejny( przyczyna awarii po zamontowaniu regenerowanej turbiny odkręcona śrubka). Założona kolejna regenerowana padła po UWAGA tygodniu, w międzyczasie wymienili przewód olejowy,doładowanie turbosprężarki.Moje pytanie czy ktoś tak miał,panowie mechanicy zdziwieni kolejną awarią ,na szybko orzekli że zapchany dpf (czyszczony przy pierwszej wymianie turbiny,a może katalizator,trzeba sprawdzić). Jeśli tak dalej pójdzie to koszt naprawy przekroczy wartość samochodu. Może ktoś miał podobny problem i będzie mógł mi coś podpowiedzieć.
Problem rozwiÄ…zany
7 komentarzy
Ford focus mk2 1.6 tdci 90 km 2008-2011 kontrolka check i wyswiatlany komunikat Awaria silnika
  • Ford Focus II Kombi 1.6 Duratorq TDCi 90KM 66kW 2005-2011
  • silnik
  • 281 tys. km
Występowanie usterki:
Tak 6
Nie 5
W moim fordzie pojawila sie dziwna anomalia, raz jest raz znika komunikat "awaria silnika". W trakcie pojawienia; włącza sie tryb awaryjny; wylacza sie jakby turbo, obroty nie przekraczaja 3000, i spalanie paliwa np na piatym biegu nie bedzie wynosilo wiecej jak 6 l/100km zzuzycia chwilowego... Auto nie dymi, nie szarpie. Najlepsze jest to ze np po wjechaniu na nierownosc bądź gwaltowne przychamowanie uruchamia właśnie tryb awaryjny, po czym, po przejechaniu kilkunastu kilometrow lub nastepnego dnia objawy znikają. Wyswietlany błąd na komputerze to: P0103 "Czujnik masowego lub objętościowego przepływu powietrza - wysoki sygnał wejściowy" P0237 "Czujnik A wspomagania turbosprężarki - niski sygnał wejściowy. Aktualny przebieg 281000km W opisanym powyzszym przypadku winny byl czujnik doladowania powietrza za turbiną. Po wymianie na nowy problem nie dotyczy.
9 komentarzy
Sporadyczny, rzadki problem uruchomieniem silnika
  • Ford Focus II Hatchback 5d 1.6 Duratec 100KM 74kW 2005-2011
  • instalacja elektryczna
  • 135 tys. km
Od miesiąca mam sporadyczny, rzadki problem z uruchomieniem silnika w krótkim czasie po powrocie z trasy; przez miesiąc usterka pojawiła się trzykrotnie i objawy są za każdym razem takie same. Po przekręceniu kluczyka do pozycji II nie słychać charakterystycznego "bzyczenia", prawdopodobnie pompy paliwa. Następnie po włączeniu zapłonu rozrusznik kręci, ale motor nie startuje wcale lub nabiera obrotów do 1000 rpm, a następnie natychmiast się dusi. Taki stan samoczynnie się naprawia, gdy silnik ostygnie - za każdym razem, gdy temperatura cieczy chłodzącej wskazywała mniej niż 60 stopni - wtedy motor startował normalnie, jak gdyby nigdy nic. Usterka była przedmiotem analizy zaprzyjaźnionego serwisu: komputer wykazał błędy: "nierozpoznany kluczyk" oraz "błąd przekaźnika"; żadnych błędów silnika. Od tej pory woziłem zapasowy kluczyk ze sobą, jednak podczas ponownego wystąpienia awarii nie pomogło także użycie zapasowego klucza. Mechanik wykasował błędy, zasugerował kilka alternatyw, zalecił obserwację i dalszą diagnostykę, gdy problem powróci. Na szczęście problem pojawia się rzadko - w ciągu miesiąca, kiedy jeżdżę autem niemal codziennie, usterka pojawiła się tylko trzykrotnie. Dodam, że samochód jest zasilany LPG, jest regularnie serwisowany, ostatnio 8 tys. km temu wymieniłem świece zapłonowe oraz sprawdziłem cały układ zapłonowy w serwisie i było ok. Ponadto benzynę tankuję do pełna po przekroczeniu 1/4 pojemności baku (a propos pompy paliwa), Może ktoś walczył z podobnym problemem?
Problem rozwiÄ…zany
1 komentarz
Ford Focus II Focus C-Max