Szukaj

Informacje o Ford Focus I Sedan 1.8 TDCi 115KM 85kW 2001-2005

Lata produkcji: 2001 – 2005
Segment: Niższa klasa średnia
Nazwa I generacji modelu, który pojawił się na rynku w roku 1998, pochodząca od prototypu Ghia z roku 1991 była do samej premiery utrzymywana w tajemnicy. Focus pierwszej generacji kontynuował pod względem stylistycznym koncepcję o nazwie New Edge, którą wcześniej zastosowano w innych modelach marki – Cougar i Ka. Model poddano niewielkiemu face-liftingowi w roku 2001. Pomimo, że Ford w 2004 roku zaprezentował II generację auta, Focus I wytwarzany jest do dziś m.in. w Argentynie i Meksyku.
czytaj więcej
Powagosław
Zastanawiające, ile charakteru Focusa zostało w nowym Focusie. Obiektywnie, auto prezentuje się dynamicznie, ale gdzieś zatracił się jego duch z poprzednich generacji. Auto obiektywnie ładne, ale jak na Focusa, nieco przekombinowane. ~Powagosław
Luzacjusz
Patrzcie Państwo, tak robi się samochody, które mają podobać się wszystkim. Średnio wszystkim. Tak jak średnio w Polsce mamy temperaturę +8 stopni. Focus to dziś taka średniość na czterech kółkach. Średnio atrakcyjna. ~Luzacjusz
Produkowany od 2001 do 2005 roku
Pojemność skokowa 1753 cm3
Typ silnika diesel
Moc silnika 115 KM (85 kW) przy 3800 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 250 Nm przy 1850 obr/min
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Doładowanie turbosprężarkowe
Umiejscowienie wałka rozrządu SOHC (OHC)
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 8
Stopień sprężania 19,0 : 1 : 1
Typ wtrysku bezpośredni Common Rail
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 5
Ogólna ocena
4,1 /5 Średnia dla segmentu 4,1
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(100%)

Zalety

+ Układ jezdny + Silnik + Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)

Wady

- Bezawaryjność (drobiazgi) - Wentylacja i ogrzewanie - Wyciszenie
Średnie spalanie dla Ford Focus I Sedan 1.8 TDCi 115KM 85kW 2001-2005
5,9
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

6,1
Ford Focus I
Sedan 1.8 TDCi 115KM 85kW
Focus 1.8 TDCI 115 KM, rok 2002 (FL), przebieg 315500 km. Pierwsze wtryski, pierwsza pompa wysokiego ciśnienia. Spalanie mocno uzależnione od stylu jazdy. Samochód jest oszczędny, ale musi mieć określone obroty. Przykładowo, trasa, bardzo powolna 70-90 na godzinę. Jak utrzyumuje się silnik w zakresie 1400-1800 obrotów, to spalił 5,2 (wg komputera), w momencie, kiedy tą samą trasę (przy powrocie) pokonałem utrzymując pojazd w zakresie 2000-2200 obr./min. Ford spalił 4,9 litra. I taka reguła obowiązuje też w mieście i innej trasie. Focus z tym silnikiem ma długie przełożenia skrzyni biegów. 4 bieg - 70 km/h - 1600 obr./min., 5 bieg - 105 km/h - 2000 obr./min. Więc często w mieście korzysta się z pierwszych trzech biegów. Spalanie miasto (Wrocław): 1. Krótkie odcinki, zima - 8,5l 2. Krótkie odcinki, lato - 7,2 l, z klimatyzacją 7,8 l 3. Miasto dłuższe odcinki, mało korków, zima - 7,5 l 4. Miasto dłuższe odcinki, mało korków, lato - 6,8 l 5. Miasto, wylot z miasta, ok. 15 km, zima - 6,8-7,0 l 6. Miasto, wylot z miasta, ok. 15 km, lato - 6,3l 7. Trasa, prędkości 80-110, krajowa - 4,9 - 6 (w zależności od płynności ruchu i tępa jazdy), w zimie spala tyle co w lato. 8. Trasa prędkości 80-110, dużo wyprzedania - 6,3 l 9. Autostrada prędkości 120-130 - 5,7 l 10. Autostrada prędkości 130-150 - 6,3 l 11. Autostrada, górzyste rejony, duże prędkości 150-160 (nowe opony, więc i wyższe opory toczenia), 7,2 l Focus 1.8 TDCI, to nie jest 1.9 TDI 110 KM, spalanie jest mocno uwarunkowane od płynności jazdy i utrzymywania silnika w odpowiednim zakresie obrotów, najmniej spala, kiedy silnik pracuje w stałym zakresie 1900-2500 obr./min. - w sumie jak każdy diesiel z tamtych lat.
5,7
Ford Focus I
Sedan 1.8 TDCi 115KM 85kW
Zawieszanie nie wymaga nakładów. Jeżdżę na 2 kpl. wahaczy. Silnik do tej pory bez poważnego remontu, jedynie osprzęt. Urządzenia we wnętrzu nadal działają wszystkie
5,9
Ford Focus I
Sedan 1.8 TDCi 115KM 85kW
Prowadzę auto raczej spokojnie, także spalanie jest dobrę, aczkolwiek po dotarciu się spodziewałem się lepszego.

Usterki Ford Focus I

Liczba wpisów: 154
Samochod jakby krecil slychac wycie a nie odpala
  • Ford Focus I Kombi 1.8 16V 115KM 85kW 1999-2005
  • inne
  • 1000 tys. km
Witam w czasie jazdy auto zatrzymalo mi sie cos tak stuknelo i zaswiecil sie odrazu na pulpicie akumulator. Samochod jakby tam krecil wyje tak nie wiem o co chodzi . Niedawno byl wymieniany pasek bo piszczal okazalo sie ze i trzeba pompe wodna wymienic wymienil mechanik odebralam auto nie przejechalam 30 km jak cos pierdyknelo znow strzelil normalnie i sie zatrzymal bylo samo cyk cyk zaprowadzilam do mechanika mowi ze uszczelke wywalilo. Teraz znow zatrzymal sie w czasie jazdy niemial sily sie rozpedzic a teraz znow nie cyka tylko tak dziwnie kreci jakby w srodku a nie odpala niewiem czy pasek spadl czy pekl od srodka
Oczekuje na rozwiązanie
Podgrzewana przednia szyba
  • Ford Focus I Kombi 1.8 TDCi 101KM 74kW 1998-2005
  • instalacja elektryczna
W swoim Focusie mam problem z podgrzewaną przednią szybą. Polega on na tym, że szyba grzeje się tylko po bokach- środek jakoś nie chce. Wygląda to tak, że lewa 1/3 szerokości szyby grzeje, następnie środkowa 1/3 nie grzeje i prawa 1/3 znów grzeje. Nie znalazłem nigdzie postu, aby ktoś miał podobną sytuację- wszędzie pisali, że nie grzeje któraś z połówek szyby. Może ma to związek z naprawde maleńkim odpryskiem znajdującym się mniej więcej na wysokości kierownicy, a szyba przestaje grzać około 3 cm od tego odprysku. Kupiłem już klej elektroprzewodzący- może pomoże napchanie tego kleju w ten odprysk. Bardzo proszę o Waszą pomoc w tej sprawie. Myślałem też o wymianie na nową podgrzewaną szybę, ale wiadomo, że to niemały wydatek- byłaby to ostateczność.
Oczekuje na rozwiązanie
Elektryczna szyba pasażera
  • Ford Focus I Sedan 1.8 TDCi 101KM 74kW 2001-2005
  • instalacja elektryczna
Od jakiegoś czasu mam problem z szybą pasażera. Otóż w ogóle nie reaguje ona na przełącznik w drzwiach kierowcy, natomiast jeśli chodzi o przełącznik w drzwiach pasażera to szyba bez problemu się opuszcza, a podnosić podnosi się raz na milion wciśnięć przycisku i to pod odpowiednim kątem. Przy tych nieefektownych wciśnięciach przycisku silniczek szyby nie wydawał nawet najmniejszego odgłosu. Wczoraj rozebrałem przełącznik, poczyściłem blaszki, założyłem i dalej to samo... Pomóżcie proszę, bo nie wiem czy problem leży w dalszym ciągu w przełączniku, czy może w silniczku a może jeszcze gdzie indziej.
Problem rozwiązany
8 komentarzy
Ford Focus I Sedan