Szukaj

Informacje o Ford Focus I Kombi 1.8 TDCi 115KM 85kW 2001-2005

Lata produkcji: 2001 – 2005
Segment: Niższa klasa średnia
Nazwa I generacji modelu, który pojawił się na rynku w roku 1998, pochodząca od prototypu Ghia z roku 1991 była do samej premiery utrzymywana w tajemnicy. Focus pierwszej generacji kontynuował pod względem stylistycznym koncepcję o nazwie New Edge, którą wcześniej zastosowano w innych modelach marki – Cougar i Ka. Model poddano niewielkiemu face-liftingowi w roku 2001. Pomimo, że Ford w 2004 roku zaprezentował II generację auta, Focus I wytwarzany jest do dziś m.in. w Argentynie i Meksyku.
czytaj więcej
Powagosław
Zastanawiające, ile charakteru Focusa zostało w nowym Focusie. Obiektywnie, auto prezentuje się dynamicznie, ale gdzieś zatracił się jego duch z poprzednich generacji. Auto obiektywnie ładne, ale jak na Focusa, nieco przekombinowane. ~Powagosław
Luzacjusz
Patrzcie Państwo, tak robi się samochody, które mają podobać się wszystkim. Średnio wszystkim. Tak jak średnio w Polsce mamy temperaturę +8 stopni. Focus to dziś taka średniość na czterech kółkach. Średnio atrakcyjna. ~Luzacjusz
Produkowany od 2001 do 2005 roku
Pojemność skokowa 1753 cm3
Typ silnika diesel
Moc silnika 115 KM (85 kW) przy 3800 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 250 Nm przy 1850 obr/min
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Doładowanie turbosprężarkowe
Umiejscowienie wałka rozrządu SOHC (OHC)
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 8
Stopień sprężania 19,0 : 1 : 1
Åšrednica cylindra × skok tÅ‚oka 82,5 x 82 mm
Typ wtrysku bezpośredni Common Rail
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 5
Ogólna ocena
4,3 /5 Åšrednia dla segmentu 4,1
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(82%)

Zalety

+ Układ jezdny + Silnik + Stosunek jakość/cena

Wady

- Wentylacja i ogrzewanie - Wyciszenie - Karoseria

Wybrane oceny

4,3
~setariff
Ford Focus I
Kombi 1.8 TDCi 115KM 85kW
Samochodem jeżdżę od 2 lat, a w rodzinie jest od około 10. Przez te dwa lata zawodził bardzo rzadko. Nie jest ani wybitnie wygodny, ani niespotykanie dobrze się prowadzący, ale naprawdę daje radę, a otoczony opieką odwdzięcza się stosunkowo niezłą niezawodnością. Dodatkowym faktorem mojej sympatii do tego auta jest fakt, że był i jest moim pierwszym. Myślę, że do takiego zadania jest doskonały - części są bardzo tanie, bezpieczeństwo wystarczające, eksploatacja niedroga. Prowadzi się łatwo i przewidywalnie. Nic tylko jeździć :)
4,2
~Marek
Ford Focus I
Kombi 1.8 TDCi 115KM 85kW
Focusem jeździłem praktycznie od nowości do chwili obecnej czyli prawie 10lat. Przez pierwsze 4 użytkowany w firmie razem z kilkoma osobami i z przebiegiem 140 000 km wziąlem go dla siebie. Następne 85 000km kierowałem już tylko ja. Generalnie nigdy przez te ponad 9 lat Focus się nie zatrzymał z powodu usterki. Nie były robione też żadne bardzo poważne naprawy, aż do dzisiaj gdy trzeba wymienić dwumasę! Wszystkie elementy mechaniczne i blacharskie się jakoś trzymają - blachy niestety już słabiej... Generalnie gdyby nie korozja, to dałbym mu doskonale!
4,3
~scyzor
Ford Focus I
Kombi 1.8 TDCi 115KM 85kW
Właśnie pozbywam się auta, którym jeździłem 4 lata i zrobiłem prawie 90tys. km więc mogę coś konkretnego napisać. Auto zakupiłem jako 5 letnie bezwypadkowe ale z czasem powychodziły oznaki robionego auta. Na szczęście nie wpływało to na bezpieczeństwo i właściwości jezdne. W historii auta wymieniłem koło dwumasowe, wał korbowy koła pasowego a na koniec do wymiany będzie pompa vacum. Ogólnie - auto nardzo solidne jak na klasę średnią niższą. Bardzo solidne zawieszenie, które było katowane ale nigdy nie zawiodło. Silnik upgrade-owałem do 115KM i dodałem power-box-a. Radość z jazdy! Niestety popękały mi bałwanki czyli przewody wysokiego ciśnienia do intercoollera i w upały wywalało zawór bezpieczeństwa w turbo. Ostatecznie auto oceniam bardzo dobrze. Nie bardzo jest się do czego przyczepić. Używane Foki są w niskich cenach i myślę, że w cenie Focusa trudno znaleźć coś równie solidnego. Osobiście polecam stosowanie opon o podwyższonym profilu: 195/65R15 - zdecydowanie wzrasta komfort jazdy.
Åšrednie spalanie dla Ford Focus I Kombi 1.8 TDCi 115KM 85kW 2001-2005
6,1
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

6,1
Ford Focus I
Kombi 1.8 TDCi 115KM 85kW
Auto ogólnie dość oszczędne, aczkolwiek wrażliwe na jakość tankowanego paliwa. Najmniejsze spalanie, jakie udało mi się zanotować, to wg komputera 4l/100km po przejechaniu około 150 km w trasie, przy średniej prędkości 80km/h. Standardowe spalanie w trasie przy dwóch osobach i niezbyt zapakowanym bagażniku to 5.5 - 6 litrów (średnia prędkość 90-120 km/h). Przy pełnym załadowaniu (5 osób + pełen bagażnik) spalanie wynosi około 6.2-6.3 litra na długiej trasie (w tym część autostradą). Przy jeździe głównie autostradą (trasa > 400km) ze średnią prędkością powyżej 140 km/h spalanie wzrasta do ponad 7l/100. Spalanie w mieście oscyluje w granicach 6.5-7 l/100, w zależności od stylu jazdy, pory roku, itd. Moje największe zanotowane średnie spalanie to 7.5l/100km - wskazanie po około miesiącu jazdy wyłącznie po mieście (dość dynamicznie, głównie na odcinkach poniżej 4km),
5,9
Ford Focus I
Kombi 1.8 TDCi 115KM 85kW
posiadam foke od 6 miesięcy ma przejechane 230tyś. ja zrobiłem ponad 6tyś i jak na forda pozytywne zaskoczenie!!! przy jezdzie super eco na dystansie 120km spalanie 4.3l ale w trasie norma to około 5l miasto od 5.8 do 7l klima podnosi spalanie o około 0,5l(mam klimatronik). tankuje BP altimate lub verwe (spalanie przynajmniej u mnie wydaje się mniejsze o ok 0,5l niż na zwykłym ON. poważnych awarji nie było. z własnej inicjatywy sprawdzony alternator , rozrusznik , świece koszt 250zł.. korozji nie widać(przynajmniej narazie) ogólne polecam!!!
5,6
Ford Focus I
Kombi 1.8 TDCi 115KM 85kW
Na początek kilka słów o samym samochodzie. Mam go już 4 lata, zakupiony przy przebiegu 140k km, teraz jest 230k km. Przez ten czas, poza normalnymi częściami eksploatacyjnymi i drobnymi sprawami jak zaślepki, skóra od biegów etc. nie robiłem dosłownie nic - nie było potrzeby, nic się nie psuło, nic nie stukało, nic nie padało... W ciągu 4 lat wydałem więc minimum kasy na części. A pamiętam jak mój mechanik odradzał mi silnik TDCI, bo "za delikatny na nasze warunki". Z tego co słyszę to jednostki te sypią się stosunkowo szybko, natomiast mój egzemplarz jest chyba jakimś wyjątkiem; fakt, że sprowadziłem go z Włoch, może to jest jakiś powód, że auto nie jest zajechane. Teraz spalanie - jak na taki dosyć duży samochód spalanie to marzenie. Jazda autostradą A4 Kraków-Zgorzelec w 2 osoby z zapakowanym bagażnikiem, przy prędkości 120-140km/h to spalanie w granicach 4,2-4,5 (i nie liczyłem tego za pomocą komputera), przy spokojnej jeździe 90-100km/h spalanie to 4.0. Bajka! Generalnie optymalne spalanie w moim focusie jest przy 1800-1900 obr. na każdym biegu. Po mieście staram się jeździć spokojnie, bez niepotrzebnych zrywów i hamowania. Zresztą po mieście nie jeżdżę wiele więc tylko uśredniłem spalanie do 5,0-5,5, bo tak wychodzi. Przy klimie spalanie wzrasta tylko nieznacznie. Kółka mam 185/70/16. Moc o wartości 115KM zupełnie jak dla mnie wystarczająca, aczkolwiek następne auto chyba będzie mocniejsze;) tak do 140-150KM. Podsumowując - opłaca się posiadać taki wóz, jest dynamiczny, oszczędny, praktycznie bezawaryjny, pakowny. Minus to moim zdaniem biedna deska rozdzielcza, sam wygląd auta też średnio porywający. Ale coś za coś:) Chcesz mieć piękne auto, kup sobie alfę romeo lub bmw i łóż krocie na części i eksploatację;)

Usterki Ford Focus I

Liczba wpisów: 154
Samochod jakby krecil slychac wycie a nie odpala
  • Ford Focus I Kombi 1.8 16V 115KM 85kW 1999-2005
  • inne
  • 1000 tys. km
Witam w czasie jazdy auto zatrzymalo mi sie cos tak stuknelo i zaswiecil sie odrazu na pulpicie akumulator. Samochod jakby tam krecil wyje tak nie wiem o co chodzi . Niedawno byl wymieniany pasek bo piszczal okazalo sie ze i trzeba pompe wodna wymienic wymienil mechanik odebralam auto nie przejechalam 30 km jak cos pierdyknelo znow strzelil normalnie i sie zatrzymal bylo samo cyk cyk zaprowadzilam do mechanika mowi ze uszczelke wywalilo. Teraz znow zatrzymal sie w czasie jazdy niemial sily sie rozpedzic a teraz znow nie cyka tylko tak dziwnie kreci jakby w srodku a nie odpala niewiem czy pasek spadl czy pekl od srodka
Oczekuje na rozwiÄ…zanie
Podgrzewana przednia szyba
  • Ford Focus I Kombi 1.8 TDCi 101KM 74kW 1998-2005
  • instalacja elektryczna
W swoim Focusie mam problem z podgrzewaną przednią szybą. Polega on na tym, że szyba grzeje się tylko po bokach- środek jakoś nie chce. Wygląda to tak, że lewa 1/3 szerokości szyby grzeje, następnie środkowa 1/3 nie grzeje i prawa 1/3 znów grzeje. Nie znalazłem nigdzie postu, aby ktoś miał podobną sytuację- wszędzie pisali, że nie grzeje któraś z połówek szyby. Może ma to związek z naprawde maleńkim odpryskiem znajdującym się mniej więcej na wysokości kierownicy, a szyba przestaje grzać około 3 cm od tego odprysku. Kupiłem już klej elektroprzewodzący- może pomoże napchanie tego kleju w ten odprysk. Bardzo proszę o Waszą pomoc w tej sprawie. Myślałem też o wymianie na nową podgrzewaną szybę, ale wiadomo, że to niemały wydatek- byłaby to ostateczność.
Oczekuje na rozwiÄ…zanie
Elektryczna szyba pasażera
  • Ford Focus I Sedan 1.8 TDCi 101KM 74kW 2001-2005
  • instalacja elektryczna
Od jakiegoś czasu mam problem z szybą pasażera. Otóż w ogóle nie reaguje ona na przełącznik w drzwiach kierowcy, natomiast jeśli chodzi o przełącznik w drzwiach pasażera to szyba bez problemu się opuszcza, a podnosić podnosi się raz na milion wciśnięć przycisku i to pod odpowiednim kątem. Przy tych nieefektownych wciśnięciach przycisku silniczek szyby nie wydawał nawet najmniejszego odgłosu. Wczoraj rozebrałem przełącznik, poczyściłem blaszki, założyłem i dalej to samo... Pomóżcie proszę, bo nie wiem czy problem leży w dalszym ciągu w przełączniku, czy może w silniczku a może jeszcze gdzie indziej.
Problem rozwiÄ…zany
8 komentarzy
Ford Focus I Kombi