Szukaj

Informacje o Ford Focus I Kombi 1.8 16V 115KM 85kW 1999-2005

Lata produkcji: 1999 – 2005
Segment: Niższa klasa średnia
Nazwa I generacji modelu, który pojawił się na rynku w roku 1998, pochodząca od prototypu Ghia z roku 1991 była do samej premiery utrzymywana w tajemnicy. Focus pierwszej generacji kontynuował pod względem stylistycznym koncepcję o nazwie New Edge, którą wcześniej zastosowano w innych modelach marki – Cougar i Ka. Model poddano niewielkiemu face-liftingowi w roku 2001. Pomimo, że Ford w 2004 roku zaprezentował II generację auta, Focus I wytwarzany jest do dziś m.in. w Argentynie i Meksyku.
czytaj więcej
Powagosław
Zastanawiające, ile charakteru Focusa zostało w nowym Focusie. Obiektywnie, auto prezentuje się dynamicznie, ale gdzieś zatracił się jego duch z poprzednich generacji. Auto obiektywnie ładne, ale jak na Focusa, nieco przekombinowane. ~Powagosław
Luzacjusz
Patrzcie Państwo, tak robi się samochody, które mają podobać się wszystkim. Średnio wszystkim. Tak jak średnio w Polsce mamy temperaturę +8 stopni. Focus to dziś taka średniość na czterech kółkach. Średnio atrakcyjna. ~Luzacjusz
Produkowany od 1999 do 2005 roku
Pojemność skokowa 1796 cm3
Typ silnika benzynowy
Moc silnika 115 KM (85 kW) przy 5750 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 158 Nm przy 3750 obr/min
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 16
Stopień sprężania 10,0 : 1 : 1
Typ wtrysku wielopunktowy (MPI)
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 5
Ogólna ocena
4,2 /5 Średnia dla segmentu 4,1
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(97%)

Zalety

+ Układ jezdny + Stosunek jakość/cena + Silnik

Wady

- Łatwość utrzymania (pod względem kosztów) - Wyciszenie - Karoseria

Wybrane oceny

3,9
~Benoi
Ford Focus I
Kombi 1.8 16V 115KM 85kW
Jestem zadowolony , zainteresowanym polecam szukanie wersji Ghia, wydaje mi się ,że są lepiej zrobione. Jakość materiałów we wnętrzu, często lepsze wyposażenie . Poważnym minusem jest rdza, co prawda auto nie gnije, ale progi , drzwi generalnie tam gdzie sól najbardziej operuje możemy być pewni ,że z czasem będą ogniska. Może jakby na czas zabezpieczył i pilnował to by było lepiej. Bagażnik duży , nadkola nie zabierają miejsca , brak progu , otwierany z pilota ( szwagier ma Volvo v40 , co to za kombi , auto Ok ale bagażnik dziupla jakaś ). Zdarzało mi się zapakować do samochodu 500 kg ładunek, zawieszenie daje radę , nie pływa , hamuje - pozytyw.
4,4
~Paweł
Ford Focus I
Kombi 1.8 16V 115KM 85kW
Niezawodny, jak na swoje lata to rewelacja. To mój trzeci Fokus a piąty Ford i zasadniczo wszystkie bez większych problemów mechanicznych. Wymieniam bo już w pewnym momencie nie mogę patrzeć na rdzę. Auto super pod gaz.
4,7
~kwloch96
Ford Focus I
Kombi 1.8 16V 115KM 85kW
Aktualnie Focusa można bardzo tanio kupić. Bardzo przyjmenie się prowadził. Niestety ze spalaniem w miescie niewiele da sie zrobić ja jezdząc bardzo ekonomicznie sprawne przyspieszanie - jazda ze stała predkoscią 1500 -2000 obr - hamowanie silnikiem nie mogłem zejsc ponizej 8.5 pb jezdząc agresywniej rosło w okolice 10 l pb. w trasie skolei bardzo fajnie bo przy predkosciach 100-110 ponizej 7 l 120- około 7 130 -
Średnie spalanie dla Ford Focus I Kombi 1.8 16V 115KM 85kW 1999-2005
8,4
l/100 km
9,2
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

7,7
Ford Focus I
Kombi 1.8 16V 115KM 85kW
Do pracy 25 km w jedną stronę codziennie 1:1 miasto , trasa 8 litrów , Ruciane Nida - Warszawa upał jak cholera,bagaznik full- klima 7 litrów. Zima śniegi, mróz na dwójce połowa drogi w sznurze 9,5 litra . ( tak naprawdę to są wskazania komputera) Nie mam gazu . Jeżdżę spokojnie , ale jak trzeba to poganiam. Żona jak wsiada to spala jej litr mniej a mi się wydaje, że nie umie jeździć bo jakoś tak inaczej niż ja. Zauważyłem, że nie lubi mulenia na 5 biegu, wtedy pali więcej niż na 4 przy tej samej prędkości.
8,9
Ford Focus I
Kombi 1.8 16V 115KM 85kW
fokus kombi... Zakupilem auto 6mies temu sprowadzajac je z zagranicy (Holandia) Auto bylo z korozja na tylnej lkapie i progach na drzwiach, drobne usterki polegaly na braku oswietlenia na przelacznikach ogrzewania. Ogolnie stan auta byl dobry, materialy nie zuzytych blacha w stanie dobrym silnik dynamiczny i cichy. 0 inwestycji w auto nie zmienilem nic co powinno zostac zmienione przy zakupie uzywanego auta. Spalanie miasto 10,3 trasa nawet nie wiem bo jakos nie moge jechac 100km/h ogolnie to jest jakies 130km/h ciezko powiedzec ile spala, natomiast cykl mieszany miasto/trasa to jakies 9,5l 100km/h. Po zakupie auta przyjechalem nim na kolach do polski pokonalem trase 1250km i wlalem okolo 130l bp spalanie wyszlo 10na 100km/h przy czym bylem caly zaladowany 3 osoby, no i te niemieckie autostrady ponizej 160km/h nie schodzilem, holandia 120km/h, polska 120/130km/h. Moim zadaniem jak na ten silnik spalanie jest normalne. Nie ukrywam auto pali sporo, ale jak na ten stan a stan oceniam na dobry wizualnie i cene 1800euro 99r (EU 3,95) Musialem sprobowac z kupnem tego auta, a nie ukrywam ze opinie sa rozne o fordzie, Jestem zadowolony z zakupu, ale nie ukrywam za nastepne auto bedzie z silnikiem disla. Pozdrawiam
7,7
Ford Focus I
Kombi 1.8 16V 115KM 85kW
Żeby mało palił, trzeba się nauczyć nim jeździć, najlepiej po taksówkarsku, emerycku, do tego hamowanie silnikiem. Wtedy pali mało. Mój rekord ok. 7,8-8 litrów po mieście. Przy dynamicznej jeździe plus klimatyzacja, to robi się wir w baku, bo spalanie przekracza 10 litrów (miasto). Na trasie przy spokojnej jeździe można zejść do 7 litrów. Ktoś się spyta, jakim cudem, bo ich foki palą po 13 litrów. Moja też tak paliła, jak była walnięta sonda.

Usterki Ford Focus I

Liczba wpisów: 154
Samochod jakby krecil slychac wycie a nie odpala
  • Ford Focus I Kombi 1.8 16V 115KM 85kW 1999-2005
  • inne
  • 1000 tys. km
Witam w czasie jazdy auto zatrzymalo mi sie cos tak stuknelo i zaswiecil sie odrazu na pulpicie akumulator. Samochod jakby tam krecil wyje tak nie wiem o co chodzi . Niedawno byl wymieniany pasek bo piszczal okazalo sie ze i trzeba pompe wodna wymienic wymienil mechanik odebralam auto nie przejechalam 30 km jak cos pierdyknelo znow strzelil normalnie i sie zatrzymal bylo samo cyk cyk zaprowadzilam do mechanika mowi ze uszczelke wywalilo. Teraz znow zatrzymal sie w czasie jazdy niemial sily sie rozpedzic a teraz znow nie cyka tylko tak dziwnie kreci jakby w srodku a nie odpala niewiem czy pasek spadl czy pekl od srodka
Oczekuje na rozwiązanie
Podgrzewana przednia szyba
  • Ford Focus I Kombi 1.8 TDCi 101KM 74kW 1998-2005
  • instalacja elektryczna
W swoim Focusie mam problem z podgrzewaną przednią szybą. Polega on na tym, że szyba grzeje się tylko po bokach- środek jakoś nie chce. Wygląda to tak, że lewa 1/3 szerokości szyby grzeje, następnie środkowa 1/3 nie grzeje i prawa 1/3 znów grzeje. Nie znalazłem nigdzie postu, aby ktoś miał podobną sytuację- wszędzie pisali, że nie grzeje któraś z połówek szyby. Może ma to związek z naprawde maleńkim odpryskiem znajdującym się mniej więcej na wysokości kierownicy, a szyba przestaje grzać około 3 cm od tego odprysku. Kupiłem już klej elektroprzewodzący- może pomoże napchanie tego kleju w ten odprysk. Bardzo proszę o Waszą pomoc w tej sprawie. Myślałem też o wymianie na nową podgrzewaną szybę, ale wiadomo, że to niemały wydatek- byłaby to ostateczność.
Oczekuje na rozwiązanie
Elektryczna szyba pasażera
  • Ford Focus I Sedan 1.8 TDCi 101KM 74kW 2001-2005
  • instalacja elektryczna
Od jakiegoś czasu mam problem z szybą pasażera. Otóż w ogóle nie reaguje ona na przełącznik w drzwiach kierowcy, natomiast jeśli chodzi o przełącznik w drzwiach pasażera to szyba bez problemu się opuszcza, a podnosić podnosi się raz na milion wciśnięć przycisku i to pod odpowiednim kątem. Przy tych nieefektownych wciśnięciach przycisku silniczek szyby nie wydawał nawet najmniejszego odgłosu. Wczoraj rozebrałem przełącznik, poczyściłem blaszki, założyłem i dalej to samo... Pomóżcie proszę, bo nie wiem czy problem leży w dalszym ciągu w przełączniku, czy może w silniczku a może jeszcze gdzie indziej.
Problem rozwiązany
8 komentarzy
Ford Focus I Kombi