Szukaj

Informacje o Ford Focus I Kombi 1.6 16V 101KM 74kW 1999-2005

Lata produkcji: 1999 – 2005
Segment: Niższa klasa średnia
Nazwa I generacji modelu, który pojawił się na rynku w roku 1998, pochodząca od prototypu Ghia z roku 1991 była do samej premiery utrzymywana w tajemnicy. Focus pierwszej generacji kontynuował pod względem stylistycznym koncepcję o nazwie New Edge, którą wcześniej zastosowano w innych modelach marki – Cougar i Ka. Model poddano niewielkiemu face-liftingowi w roku 2001. Pomimo, że Ford w 2004 roku zaprezentował II generację auta, Focus I wytwarzany jest do dziś m.in. w Argentynie i Meksyku.
czytaj więcej
Powagosław
Zastanawiające, ile charakteru Focusa zostało w nowym Focusie. Obiektywnie, auto prezentuje się dynamicznie, ale gdzieś zatracił się jego duch z poprzednich generacji. Auto obiektywnie ładne, ale jak na Focusa, nieco przekombinowane. ~Powagosław
Luzacjusz
Patrzcie Państwo, tak robi się samochody, które mają podobać się wszystkim. Średnio wszystkim. Tak jak średnio w Polsce mamy temperaturę +8 stopni. Focus to dziś taka średniość na czterech kółkach. Średnio atrakcyjna. ~Luzacjusz
Produkowany od 1999 do 2005 roku
Pojemność skokowa 1596 cm3
Typ silnika benzynowy
Moc silnika 101 KM (74 kW) przy 6000 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 145 Nm przy 4000 obr/min
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 16
Stopień sprężania 11,0 : 1 : 1
Średnica cylindra × skok tłoka 79 x 81,4 mm
Typ wtrysku wielopunktowy (MPI)
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 5
Ogólna ocena
4,1 /5 Średnia dla segmentu 4,1
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(81%)

Zalety

+ Układ jezdny + Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów + Ergonomia

Wady

- Łatwość utrzymania (pod względem kosztów) - Wyciszenie - Karoseria

Wybrane oceny

4,4
~Krzysztof
Ford Focus I
Kombi 1.6 16V 101KM 74kW
Jeśli rdzawka nie chwyciła- jak na swoje lata- auto nie do zajechania. Oczywiście obecnie nie jest to samochód "wizytowo- reprezentacyjny" , natomiast sprawdza się "na ryby, na grzyby, na co dzień"- niezawodny, praktyczny, pakowny, nie ma zmartwienia i paniki na wypadek zarysowań, wgniotek, itd- na dotłuczenie bardzo wytrzymały . Silnik 1,6- zrywny, 180 km/h- żaden problem. Spalanie akceptowalne- odwdzięcza się za to bezawaryjnością. Jedyny mankament to wygłuszenie kabiny (ma już swoje lata), jadąc po autostradzie można poczuć się jak nad morzem ;)
4,1
~araisa@wp.pl
Ford Focus I
Kombi 1.6 16V 101KM 74kW
Silnik nie jest demonem przyspieszenia więc ułańska fantazja nie wchodzi w grę ale w trakcie eksploatacji nie było z nim żadnego problemu pali od strzała nawet w zimie plus dla akumulatora do tej pory był tylko raz ładowany (zostawiony na włączonych światłach)Po 7 latach przegląd techniczny przeszedł bez najmniejszego problemu nie mieli do czego się doczepić fachmani . Po 6 latach wymiana cały rozrząd plus pompa wody tarcze i klocki hamulcowe płyny, oleje, filtry ,szczelność odgrzybianie uzupełnienie gazu w klimie wszystko za jednym posiedzeniem u mechanika. Co zepsuło się przez 7 lat -przełącznik opuszczania prawej szyby - połączenie giętkie rury wydechowej Wydaje mi się że jak na 60 tys /km to niezły wynik Plusy tego auta(kombi) -wnętrze wystarczające dla osób powyżej 187cm wzrostu luz nad głową zwłaszcza z tyłu w przeciwieństwie np. do laguny czy C5 gdzie ja nie mogę wyprostować głowy jako pasażer tylnego fotela -bagażnik naprawdę spory jeden z największych w tej klasie -zawieszenie największy plus tego modelu i co ciekawe im więcej zapakowane tym komfort jazdy się zwiększa w zakrętach miodzio -układ kierowniczy drugi duży plus -lakier tutaj też dam plusa 7 lat elementy dostępne gołym okiem nie widać rdzy (nie sprawdzane pod tapicerką)być może firma na koniec produkcji tej serii coś tam poprawiła a może i garaż też ma na to trochę wpływu. Minusy -plastiki mogły by być lepszego gatunku -chlapacze(przód) nie z plastiku a gumowe gdyż auto jest niskie i każdy zjazd z krawężnika kończy się utratą żabek mocujących chlapacz -dupiaty dostęp do filtra kabinowego klimatyzaji pękające uchwyty podszybia Generalnie oceniam auto na mocne 4 na dzień dzisiejszy nie ma samochodu w tym segmencie któremu dałbym 5 powiem więcej w segmencie wyższym też jest się do czego doczepić. Oczywiście dałbym piątkę tej foce gdyby jakaś wróżka dołożyła -troche koni do silnika -tylną kanapę zrobiła przesuwaną z możliwością szybkiego demontażu -od czsu do czasu podniosła auto o parę cm gdy jadę załadowany na „ranczo” ale takie rzeczy tylko w „Erze” To że Ford gówno wort nie do końca jest prawdą natomiast prawdą jest że nie każda morda pasuje do Forda
3,5
~Jaan
Ford Focus I
Kombi 1.6 16V 101KM 74kW
Ogólnie auto do jazdy po mieście i krótkich odcinkach -100km w pojedynkę bo tylko wtedy jakoś się jedzie. Naprawdę nie ma czym poszaleć, jak zasiada 5 osób to ledwo jedzie, ogólnie stara konstrukcja, niezbyt płynnie i w jednym tempie schodzi z obrotów, czasami schodzi na 600 obrotów i silnik lekko drży przez chwilę-no rewelacja to nie jest, to samo kiedy włączamy kilka pożeraczy prądu, a jak włączamy klimę to 30 procent mocy ubywa i wtedy jest koszmar, jak fabia 1,2. Mamy poczucie jazdy słabym autem o kruchej konstrukcji bardzo delikatnym, blachy to syf 2004 rok auta - odkruszył się lakier na drzwiach, malowana też klapa bagażnika-rdza, to samo pod uszczelką na dachu- no badziew jakich mało. Poza tym jakoś jeździ
Średnie spalanie dla Ford Focus I Kombi 1.6 16V 101KM 74kW 1999-2005
7,7
l/100 km
8,6
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

9,8
Ford Focus I
Kombi 1.6 16V 101KM 74kW
Auto mam od półtora miesiąca, i już zdążyłem zauważyć jeden niemały problem, mianowicie spalanie. Producent zakłada jakieś tam 6-7 L/100km.... chyba stojąc w miejscu. Na mieście ciężko mi zejść poniżej 9.5, na trasie przy prędkościach do 130km/h nie ma tragedii, ale gdy człowiek uzna że pojeździ po niemiecku na polskich drogach (w przypadku tego auta i mojej ręki max 200km/h ale większość czasu w granicach 170-180km/h) to chleje jak hazardzista po przegraniu majątku, wiadomo, takie prędkości robią swoje, nie mniej jednak przy spokojnej jeździe, nie przekraczaniu 2500 rpm, nie szarżowaniu, to i tak samochód dużo pali.
7,1
Ford Focus I
Kombi 1.6 16V 101KM 74kW
Nabyłem auto w 2012 z przebiegiem 118211(serwisowane w fordzie do 2010-przebieg 110530), auto jeździ tylko na benzynie, trafił mi sie dobry egzemplarz od I właściciela, auto krajowe, poprzednik dbał o auto. Jak na swój wiek i przebieg od zakupu + 25000, wymieniłem spręzyny przód,+poduszka skrz.biegów, lakierowanie progów + nadkoli i alu 14". Przekonałem się do tego auta pozytywnie, prowadzenie pewne, typowy rodzinny dupowóz, 100KM w zupełności na miasto i okolice wystarczy, przy jeździe ponad 120KM/h wzrasta poziom hałasu w kabinie, cóż wyciszenie nie jest mocna stroną. Auto lekkie przy jeździe powyżej 100KM/h na autostradzie odczuwasz każdy powiew na aucie, ale bez urwania głowy. Auto godne polecenia = cena do jakości, ale...fordowska blaszka lubi być zadbana więc wyczulenie na rdzę, póki co bez większych awarii po roku na polskich drogach
9,9
Ford Focus I
Kombi 1.6 16V 101KM 74kW
Miałem focusa 3 lata generalnie moja jazda jest dynamiczna ale bez przesady z tego silnika dynamitu się nie zrobi był czas że jeździłem dużo w trasie i były też czasy że głownie było to miasto i jakby nie liczyć to średnio zawsze powyżej 9l a gdy więcej miasta to i średnio 10l. Wyniki poniżej 8l nawet w trasie to dla mnie sfera marzeń, chyba przy jeździe 80-90km/godz i to bez wyprzedzania. Ale kto tak jeździ, ja kiedyś próbowałem ale to grozi zaśnięciem w czasie jazdy. To taki silnik ze nie weźmie średnio mniej niż 9l. I nie ważne nowy czy stary bo silnik jest ten sam i w nowych focusach, a mam znajomych którzy nimi jeżdżą. Na prawdę zastanawiają mnie wpisy odnośnie spalania innych użytkowników albo prędkości 200km/godz. :)

Usterki Ford Focus I

Liczba wpisów: 154
Samochod jakby krecil slychac wycie a nie odpala
  • Ford Focus I Kombi 1.8 16V 115KM 85kW 1999-2005
  • inne
  • 1000 tys. km
Witam w czasie jazdy auto zatrzymalo mi sie cos tak stuknelo i zaswiecil sie odrazu na pulpicie akumulator. Samochod jakby tam krecil wyje tak nie wiem o co chodzi . Niedawno byl wymieniany pasek bo piszczal okazalo sie ze i trzeba pompe wodna wymienic wymienil mechanik odebralam auto nie przejechalam 30 km jak cos pierdyknelo znow strzelil normalnie i sie zatrzymal bylo samo cyk cyk zaprowadzilam do mechanika mowi ze uszczelke wywalilo. Teraz znow zatrzymal sie w czasie jazdy niemial sily sie rozpedzic a teraz znow nie cyka tylko tak dziwnie kreci jakby w srodku a nie odpala niewiem czy pasek spadl czy pekl od srodka
Oczekuje na rozwiązanie
Podgrzewana przednia szyba
  • Ford Focus I Kombi 1.8 TDCi 101KM 74kW 1998-2005
  • instalacja elektryczna
W swoim Focusie mam problem z podgrzewaną przednią szybą. Polega on na tym, że szyba grzeje się tylko po bokach- środek jakoś nie chce. Wygląda to tak, że lewa 1/3 szerokości szyby grzeje, następnie środkowa 1/3 nie grzeje i prawa 1/3 znów grzeje. Nie znalazłem nigdzie postu, aby ktoś miał podobną sytuację- wszędzie pisali, że nie grzeje któraś z połówek szyby. Może ma to związek z naprawde maleńkim odpryskiem znajdującym się mniej więcej na wysokości kierownicy, a szyba przestaje grzać około 3 cm od tego odprysku. Kupiłem już klej elektroprzewodzący- może pomoże napchanie tego kleju w ten odprysk. Bardzo proszę o Waszą pomoc w tej sprawie. Myślałem też o wymianie na nową podgrzewaną szybę, ale wiadomo, że to niemały wydatek- byłaby to ostateczność.
Oczekuje na rozwiązanie
Elektryczna szyba pasażera
  • Ford Focus I Sedan 1.8 TDCi 101KM 74kW 2001-2005
  • instalacja elektryczna
Od jakiegoś czasu mam problem z szybą pasażera. Otóż w ogóle nie reaguje ona na przełącznik w drzwiach kierowcy, natomiast jeśli chodzi o przełącznik w drzwiach pasażera to szyba bez problemu się opuszcza, a podnosić podnosi się raz na milion wciśnięć przycisku i to pod odpowiednim kątem. Przy tych nieefektownych wciśnięciach przycisku silniczek szyby nie wydawał nawet najmniejszego odgłosu. Wczoraj rozebrałem przełącznik, poczyściłem blaszki, założyłem i dalej to samo... Pomóżcie proszę, bo nie wiem czy problem leży w dalszym ciągu w przełączniku, czy może w silniczku a może jeszcze gdzie indziej.
Problem rozwiązany
8 komentarzy
Ford Focus I Kombi