Szukaj

Informacje o Ford Focus I Hatchback 1.8 TDCi 115KM 85kW 2001-2005

Lata produkcji: 2001 – 2005
Segment: Niższa klasa średnia
Nazwa I generacji modelu, który pojawił się na rynku w roku 1998, pochodząca od prototypu Ghia z roku 1991 była do samej premiery utrzymywana w tajemnicy. Focus pierwszej generacji kontynuował pod względem stylistycznym koncepcję o nazwie New Edge, którą wcześniej zastosowano w innych modelach marki – Cougar i Ka. Model poddano niewielkiemu face-liftingowi w roku 2001. Pomimo, że Ford w 2004 roku zaprezentował II generację auta, Focus I wytwarzany jest do dziś m.in. w Argentynie i Meksyku.
czytaj więcej
Powagosław
Zastanawiające, ile charakteru Focusa zostało w nowym Focusie. Obiektywnie, auto prezentuje się dynamicznie, ale gdzieś zatracił się jego duch z poprzednich generacji. Auto obiektywnie ładne, ale jak na Focusa, nieco przekombinowane. ~Powagosław
Luzacjusz
Patrzcie Państwo, tak robi się samochody, które mają podobać się wszystkim. Średnio wszystkim. Tak jak średnio w Polsce mamy temperaturę +8 stopni. Focus to dziś taka średniość na czterech kółkach. Średnio atrakcyjna. ~Luzacjusz
Produkowany od 2001 do 2005 roku
Pojemność skokowa 1753 cm3
Typ silnika diesel
Moc silnika 115 KM (85 kW) przy 3800 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 250 Nm przy 1850 obr/min
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Doładowanie turbosprężarkowe
Umiejscowienie wałka rozrządu SOHC (OHC)
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 8
Stopień sprężania 19,0 : 1 : 1
Åšrednica cylindra × skok tÅ‚oka 82,5 x 82 mm
Typ wtrysku bezpośredni Common Rail
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 5
Ogólna ocena
4,2 /5 Åšrednia dla segmentu 4,1
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(79%)

Zalety

+ Układ jezdny + Silnik + Stosunek jakość/cena

Wady

- Bezawaryjność (drobiazgi) - Karoseria - Wyciszenie

Wybrane oceny

4,2
~MilionMilesFromHome
Ford Focus I
Hatchback 1.8 TDCi 115KM 85kW
FORD Focus 1.8TDCi 115KM po chipe 143KM i te Momęty Obr.:) Auto daje badzo duży komfort jazdy ze wzdględu na niezależne zawieszenie, nawet zasuwając po dołkach daje komfort jazdy (taka mała rajdówka) A osiągi jak na silnik 1.8 disle 8.5sec/9sec do 100km/h (3dzwiowa wersja)sam wynik mówi za siebie, autko ma charakter sportowy jak trzeba ale też lubi długie trasy, jeśli posiadamy toroche umięjętności ECO drivera to spalanie przy 130km/h 6/6,5l/100km To wszystko opisuje całokształt tego auta wesja 3dzwiowa z usportowionym zawieszeniem daje nam poczuć dapieżność jakiej mogą pozazdrościć nawet ci so latają Benzyniakami ;) Peace
4,5
~lucash
Ford Focus I
Hatchback 1.8 TDCi 115KM 85kW
Fajny samochód dla młodych ludzi - jeśli nie planujemy przewozu wielkogabarytowych przedmiotów i gromady dzieciaków. Przeznaczony raczej dla 2. osób, choć i tak nic nie stoi na przeszkodzie ażeby wrzucić do tyłu dwa foteliki dla pociech, lub aby przewieźć kumpli z baru:) Cieszy człowieka elastyczny i zrywny "stupiętnastokonny" silnik 1.8 o umiarkowanym apetycie na paliwo. Zaskakuje zawieszenie, ale o tym to już wiele napisano - krótko mówiąc bajka:) Według mnie jeśli ktoś szuka w miarę taniego w eksploatacji pojazdu o wciąż ciekawej stylistyce z dynamicznym i oszczędnym silnikiem, to nie ma się nad czym zastanawiać. Mam jedną tylko cichą nadzieję, że nadal będzie się tak dobrze sprawował jak do tej pory, czego sobie oraz obecnym i przyszłym użytkownikom życzę:) Pozdrawiam
3,9
~maciej.sadowski@bridgestone-eu.pl
Ford Focus I
Hatchback 1.8 TDCi 115KM 85kW
To był samochód testowy. Przymierzałem się do zakupu i odpuściłem sobie. Powody: przełożenia skrzyni są nie dla mnie, może dobre na autostradę do szybkiej jazdy, ja często holuję przyczepę a tu nie sprawdzi się za dobrze. Wnętrze zrobione z materiałów niskiej jakości, powiedziałbym nieładnych, boczki drzwi z brzydkiego plastiku, tapicerka siedzeń niczym nie zachwyca. Ogólnie przeciętnie, może dlatego, że nie trafił w mój gust. Na marginesie Renault 1.5dci 65KM subiektywnie robi lepsze wrażenie pomimo momentu 160 Nm.
Åšrednie spalanie dla Ford Focus I Hatchback 1.8 TDCi 115KM 85kW 2001-2005
6,4
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

7,0
Ford Focus I
Hatchback 1.8 TDCi 115KM 85kW
Nie ma co gdybać, zróbmy krótką matmę: Zaraz po zaświeceniu kontrolki paliwa wlewam do baku jakieś 42 L paliwa. W trasie zrobiłem ostatnio 870 KM zanim zapaliła się kontrolka, moja jazda była różna. Czasem do 90 km/h , a czem autostrada po 120-130 km/h w zasadzie bez wyprzedzania i ciśniecia w pedał gazu. Ogólny wynik w trasie wyszedł 4,8 L. Cykl mieszany: 50/50 daje mi zasięg jakieś 700 km , a średnie spalanie zatem wynosi 6 L. Jazda po samym mieście (wrocław) , dziewczyna jedzie poza godzinami szczytu,a wiec wiele nie stoi w korkach. Zasięg wynosi jakieś 640 km, więc średnie spalanie 6,5 L. Zauważyłem , że po wymianie filtra paliwa spalanie mi spadło do tych wartości, natomiast wcześniej każda z tych wartości była powiększona o 0,5-1.
5,3
Ford Focus I
Hatchback 1.8 TDCi 115KM 85kW
Silnik z tych raczej oszczędnych. Przy normalnej jeździe po zakorkowanym Wrocławiu maksymalne średnie zużycie jakie zanotowałem to 7,5, z reguły mieszczę się do 7. Na trasie przy prędkości 90-100 km/h auto zadowala się maksymalnie 5 litrami ON na 100km. Autstrada (140 km/h) spalanie oscyluje w zakresie 6-7 l/100km. Raz tesotwałem możliwości przy jeździe eco i złapałem tira za którym trzymałem się przez 140km na drodze szybkeigo ruchu, wynik to 3,8 l/100km. Wszystkie pomiary dla dwóch osób w środku i na kołach 205/45/R17 przy włączonej klimie. Zimą jeżdzę na dużo mniejszych i węższych kołach i na trasie udaje się notować niższe wyniki. W moim egzemplarzu komputer nie przekłamuje wyników spalania.
6,3
Ford Focus I
Hatchback 1.8 TDCi 115KM 85kW
Cześć, Powiedzenie , że spalanie jest zależne od stylu jazdy jest w tym aucie jak najbardziej prawdziwe. Przy oszczędnej jeździe można faktycznie zejść poniżej 5 l / 100.W tym aucie oszczędna jazda to szybka zmiana biegów ,tak by nie dopuścić do obrotów 2500 kiedy to turbina zaczyna pracować. Maksymalna prędkość 110-115 km/h , gdzie u mnie obroty dochodzą do 2300. Oczywiście autko może spalić 9 litrów i więcej, jeśli jeździmy z wykorzystaniem turbiny i bezmyślnie wciskamy pedał gazu. Jak dla mnie spalanie w tym aucie to miłe zaskoczenie, szczególnie w relacji do mocy auta, które może nie powala ale jak na wagę i klasę to jest na prawdę mocne auto.

Usterki Ford Focus I

Liczba wpisów: 154
Samochod jakby krecil slychac wycie a nie odpala
  • Ford Focus I Kombi 1.8 16V 115KM 85kW 1999-2005
  • inne
  • 1000 tys. km
Witam w czasie jazdy auto zatrzymalo mi sie cos tak stuknelo i zaswiecil sie odrazu na pulpicie akumulator. Samochod jakby tam krecil wyje tak nie wiem o co chodzi . Niedawno byl wymieniany pasek bo piszczal okazalo sie ze i trzeba pompe wodna wymienic wymienil mechanik odebralam auto nie przejechalam 30 km jak cos pierdyknelo znow strzelil normalnie i sie zatrzymal bylo samo cyk cyk zaprowadzilam do mechanika mowi ze uszczelke wywalilo. Teraz znow zatrzymal sie w czasie jazdy niemial sily sie rozpedzic a teraz znow nie cyka tylko tak dziwnie kreci jakby w srodku a nie odpala niewiem czy pasek spadl czy pekl od srodka
Oczekuje na rozwiÄ…zanie
Podgrzewana przednia szyba
  • Ford Focus I Kombi 1.8 TDCi 101KM 74kW 1998-2005
  • instalacja elektryczna
W swoim Focusie mam problem z podgrzewaną przednią szybą. Polega on na tym, że szyba grzeje się tylko po bokach- środek jakoś nie chce. Wygląda to tak, że lewa 1/3 szerokości szyby grzeje, następnie środkowa 1/3 nie grzeje i prawa 1/3 znów grzeje. Nie znalazłem nigdzie postu, aby ktoś miał podobną sytuację- wszędzie pisali, że nie grzeje któraś z połówek szyby. Może ma to związek z naprawde maleńkim odpryskiem znajdującym się mniej więcej na wysokości kierownicy, a szyba przestaje grzać około 3 cm od tego odprysku. Kupiłem już klej elektroprzewodzący- może pomoże napchanie tego kleju w ten odprysk. Bardzo proszę o Waszą pomoc w tej sprawie. Myślałem też o wymianie na nową podgrzewaną szybę, ale wiadomo, że to niemały wydatek- byłaby to ostateczność.
Oczekuje na rozwiÄ…zanie
Elektryczna szyba pasażera
  • Ford Focus I Sedan 1.8 TDCi 101KM 74kW 2001-2005
  • instalacja elektryczna
Od jakiegoś czasu mam problem z szybą pasażera. Otóż w ogóle nie reaguje ona na przełącznik w drzwiach kierowcy, natomiast jeśli chodzi o przełącznik w drzwiach pasażera to szyba bez problemu się opuszcza, a podnosić podnosi się raz na milion wciśnięć przycisku i to pod odpowiednim kątem. Przy tych nieefektownych wciśnięciach przycisku silniczek szyby nie wydawał nawet najmniejszego odgłosu. Wczoraj rozebrałem przełącznik, poczyściłem blaszki, założyłem i dalej to samo... Pomóżcie proszę, bo nie wiem czy problem leży w dalszym ciągu w przełączniku, czy może w silniczku a może jeszcze gdzie indziej.
Problem rozwiÄ…zany
8 komentarzy
Ford Focus I Hatchback