Szukaj

Informacje o Ford Focus I Hatchback 1.8 16V 115KM 85kW 1999-2005

Lata produkcji: 1999 – 2005
Segment: Niższa klasa średnia
Nazwa I generacji modelu, który pojawił się na rynku w roku 1998, pochodząca od prototypu Ghia z roku 1991 była do samej premiery utrzymywana w tajemnicy. Focus pierwszej generacji kontynuował pod względem stylistycznym koncepcję o nazwie New Edge, którą wcześniej zastosowano w innych modelach marki – Cougar i Ka. Model poddano niewielkiemu face-liftingowi w roku 2001. Pomimo, że Ford w 2004 roku zaprezentował II generację auta, Focus I wytwarzany jest do dziś m.in. w Argentynie i Meksyku.
czytaj więcej
Powagosław
Zastanawiające, ile charakteru Focusa zostało w nowym Focusie. Obiektywnie, auto prezentuje się dynamicznie, ale gdzieś zatracił się jego duch z poprzednich generacji. Auto obiektywnie ładne, ale jak na Focusa, nieco przekombinowane. ~Powagosław
Luzacjusz
Patrzcie Państwo, tak robi się samochody, które mają podobać się wszystkim. Średnio wszystkim. Tak jak średnio w Polsce mamy temperaturę +8 stopni. Focus to dziś taka średniość na czterech kółkach. Średnio atrakcyjna. ~Luzacjusz
Produkowany od 1999 do 2005 roku
Pojemność skokowa 1796 cm3
Typ silnika benzynowy
Moc silnika 115 KM (85 kW) przy 5750 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 158 Nm przy 3750 obr/min
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 16
Stopień sprężania 10,0 : 1 : 1
Średnica cylindra × skok tłoka 80,6 x 88 mm
Typ wtrysku wielopunktowy (MPI)
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 5
Ogólna ocena
4,2 /5 Średnia dla segmentu 4,1
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(85%)

Zalety

+ Układ jezdny + Silnik + Ergonomia

Wady

- Wyciszenie - Łatwość utrzymania (pod względem kosztów) - Karoseria

Wybrane oceny

4,4
~Rafał
Ford Focus I
Hatchback 1.8 16V 115KM 85kW
Auto od trzech lat nie sprawiło mi żadnych poważnych problemów. Poza elementami, które zużywają się podczas eksploatacji, płynów i rozrządu wymieniłem tylko cewkę zapłonową (problem ze skaczącymi obrotami, który po wymianie znikł). Mankamentem są rdzewiejące na dole, przy samych progach tylne drzwi. Jednak jeżeli ktoś dba o samochód, to nie może być mowy o przegniłych blachach czy rdzy na wylot. Samodzielnie konserwuję wnętrze drzwi raz do roku (koszt. ok 30 zł) w "garażu" i wszystko jest w porządku :)
2,9
~funuman
Ford Focus I
Hatchback 1.8 16V 115KM 85kW
Posiadałem Focusa hatchback z 99r z silnikiem 1.8. Auto wspominam dobrze. Małe, zgrabne, wyglądające zdecydowanie najlepiej ze swojej półki cenowej. Świetnie się prowadzi, części nie są drogie. Koniec plusów. Teraz minusy. Silnik 1.8 był tak nieekonomiczny że przechodzi to wszelkie wyobrażenia. Auto niby małe i lekkie w paliło w mieście na krótkich dystansach nawet 15l zimą ! Na trasie zawsze około 9-10l. Stosunek moc/masa bardzo dobry. Wyciszenia tragedia przez duże "T". Przy 120 jest mega głośno i ma się wrażenie że auto zaraz się rozpadnie :). Zdecydowanie nie na trasy. Po za tym. Silnik miał stały problem z temperaturą. Wymieniłem cały układ chłodzenia łącznie z przewodami, chłodnicą, termostatem, czujnikiem itd i dalej nie trzymał odpowiedniej temperatury. Silnik miał problem z trzymaniem obrotów. Przy dojeżdzaniu do skrzyżowania obroty spadały i trzęsło budą. W zimę przy odpalaniu po nocy trzeba było trzymać nogę na gazie do czasu aż silnik się nie zagrzeje. Gwoździem do trumny były blachy. Wszystko rdzewiało, wszystkie drzwi były od dołu zgnite i nadawały się tylko do wymiany. Problem ten miało również mondeo. Wyposażenie auto to tragedia. Ja miałem szczęście bo trafił mi się egzemplarz z klimą :) która i tak była rozszczelniona. Jak kupować to tylko w dobrym stanie, sprawdzone, niezgnite i najlepiej od razu zagazować bo koszta paliwa zabijają. Auto małe, zgrabne, dobre do miasta ale jeżeli wozi się kogoś z tyłu to nie polecam, kolana pasażerów odbiją się kierowcy na plecach :).
4,2
~Jacob
Ford Focus I
Hatchback 1.8 16V 115KM 85kW
Ten samochód to legenda i na stałe wpisał się w annały historii motoryzacji. Rajdowe korzenie są wyraźnie dostrzegalne. Ponadczasowy design i skok w nową erę pod względem prowadzenia przysporzyły mu sławy. Promowany przez fabryczny zespół Forda w Rajdowych Samochodowych Mistrzostwach Świata, czy przez Janusza Kuliga i jego Focusa w czerwonych barwach Marlboro, który siał postrach na Polskich odcinkach specjalnych. Był marzeniem wielu pod koniec XX wieku, jak i na początku nowego tysiąclecia. Marzyłem o nim od czasu zobaczenia jako dzieciak w relacji telewizyjnej mknącego po rajdowych trasach tegoż samochodu w specyfikacji WRC. Marzenie się spełniło! Ocena ogólna: jest dobrze, rzekłbym: bardzo dobrze! Lekka konstrukcja w połączeniu z 115 konnym silnikiem pozwala na żwawe poruszanie się w każdych warunkach przy racjonalnym apetycie na paliwo. Focusa nęka kilka bolączek, jednak po ich zażegnaniu możemy cieszyć się kwintesencją motoryzacji ubiegłego dziesięciolecia. Samochód jak każdy: ma swoje wady i zalety, o których napisałem szczegółowo przy każdym z szczegółowych podtematów.
Średnie spalanie dla Ford Focus I Hatchback 1.8 16V 115KM 85kW 1999-2005
8,6
l/100 km
9,6
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

6,7
Ford Focus I
Hatchback 1.8 16V 115KM 85kW
Wszystko zależy od kierowcy. Samochód spali tyle ile prowadzący zechce. Ja czasami w mieście spalam 7l/100 km. Chociaż częściej koło 10l , ale takie są skutki szybkiego ruszania spod świateł i bezsensownego dojeżdżania "setką" do widocznego korka, albo czerwonych świateł. Jedni lubią oszczędzać na stacji, inni wolą czuć przyspieszenie od 2500 obr/min na trzecim biegu. Rzecz gustu :) Jeżeli ktoś wpadnie na "ekonomiczny" pomysł gazu w zetecu 1.8, to raczej dużo nie oszczędzi :)
7,8
Ford Focus I
Hatchback 1.8 16V 115KM 85kW
Do każdego samochodu po za kupie trzeba dołożyć. Tak zrobiłem i ja. Miałem parę problemów, ale to nie wina inżynierów zza zachodniej granicy, a poprzedniego użytkownika. Wymieniłem tarcze, klocki, czujnik prędkości, silniczek krokowy i parę drobniejszych elementów. Nie była to oczywiście fortuna, jednak Ford nie rozpieszcza cenami części. Zwłaszcza jeśli chodzi o stosunek cen części do ceny zakupu samochodu. Jednak koszty utrzymania nie są tak wysokie jak w dieslowym odpowiedniku czy w nowych turbodoładowanych Ecoboost'ach. Nowe generacje silników to zupełnie inna bajka. Bajka, gdzie Gargamel zjada smerfy, a kojot łapie Strusia Pędziwiatra - czyli ekoterroryzm i downsizing wyciska z nas ostatnie złotówki na rzecz wyimaginowanej walki z tym, by niedźwiadek polarny miał 0,01*C mniej. Nie jest to jednak skarbonka i nie potrzeba budżetu potentata naftowego oraz tony złota w piwnicy, by utrzymywać samochód w dobrej kondycji. W porównaniu do dzisiejszych samochodów - bajka, w stosunku do dziesięciolatków - średnio.
11,5
Ford Focus I
Hatchback 1.8 16V 115KM 85kW
E95 7.4/8.6/9.2 (trasa, mieszane, miasto) LPG 10.5 / 10.5/11.0 Samochód nie przystosowany do jazdy ponad 160km/h (chyba gubi wtedy paliwo :)) Średnio awaryjny, silnik w ogóle, gorzej z osprzętem (pedaliera, pompa wspomagania, maglownica)... Zawieszenie rewelacyjne ... gorzej z jego naprawą. Remont tylnego wielowahacza to prawdziwy dramat cenowy. Tylna klapa i spody drzwi to największe blacharskie minusy tego auta Jeśli się dba o Zetec-a można na nim walnąć spokojnie 350tys.km bez remontu a nawet i więcej... P.S. Z gniazdami to bzdura... dobra sekwencja + bardzo dobry gazownik. Wydatek 3tys PLN ale bardzo szybko sie zwraca...

Usterki Ford Focus I

Liczba wpisów: 154
Samochod jakby krecil slychac wycie a nie odpala
  • Ford Focus I Kombi 1.8 16V 115KM 85kW 1999-2005
  • inne
  • 1000 tys. km
Witam w czasie jazdy auto zatrzymalo mi sie cos tak stuknelo i zaswiecil sie odrazu na pulpicie akumulator. Samochod jakby tam krecil wyje tak nie wiem o co chodzi . Niedawno byl wymieniany pasek bo piszczal okazalo sie ze i trzeba pompe wodna wymienic wymienil mechanik odebralam auto nie przejechalam 30 km jak cos pierdyknelo znow strzelil normalnie i sie zatrzymal bylo samo cyk cyk zaprowadzilam do mechanika mowi ze uszczelke wywalilo. Teraz znow zatrzymal sie w czasie jazdy niemial sily sie rozpedzic a teraz znow nie cyka tylko tak dziwnie kreci jakby w srodku a nie odpala niewiem czy pasek spadl czy pekl od srodka
Oczekuje na rozwiązanie
Podgrzewana przednia szyba
  • Ford Focus I Kombi 1.8 TDCi 101KM 74kW 1998-2005
  • instalacja elektryczna
W swoim Focusie mam problem z podgrzewaną przednią szybą. Polega on na tym, że szyba grzeje się tylko po bokach- środek jakoś nie chce. Wygląda to tak, że lewa 1/3 szerokości szyby grzeje, następnie środkowa 1/3 nie grzeje i prawa 1/3 znów grzeje. Nie znalazłem nigdzie postu, aby ktoś miał podobną sytuację- wszędzie pisali, że nie grzeje któraś z połówek szyby. Może ma to związek z naprawde maleńkim odpryskiem znajdującym się mniej więcej na wysokości kierownicy, a szyba przestaje grzać około 3 cm od tego odprysku. Kupiłem już klej elektroprzewodzący- może pomoże napchanie tego kleju w ten odprysk. Bardzo proszę o Waszą pomoc w tej sprawie. Myślałem też o wymianie na nową podgrzewaną szybę, ale wiadomo, że to niemały wydatek- byłaby to ostateczność.
Oczekuje na rozwiązanie
Elektryczna szyba pasażera
  • Ford Focus I Sedan 1.8 TDCi 101KM 74kW 2001-2005
  • instalacja elektryczna
Od jakiegoś czasu mam problem z szybą pasażera. Otóż w ogóle nie reaguje ona na przełącznik w drzwiach kierowcy, natomiast jeśli chodzi o przełącznik w drzwiach pasażera to szyba bez problemu się opuszcza, a podnosić podnosi się raz na milion wciśnięć przycisku i to pod odpowiednim kątem. Przy tych nieefektownych wciśnięciach przycisku silniczek szyby nie wydawał nawet najmniejszego odgłosu. Wczoraj rozebrałem przełącznik, poczyściłem blaszki, założyłem i dalej to samo... Pomóżcie proszę, bo nie wiem czy problem leży w dalszym ciągu w przełączniku, czy może w silniczku a może jeszcze gdzie indziej.
Problem rozwiązany
8 komentarzy
Ford Focus I Hatchback