Szukaj

Informacje o Ford Focus I

Lata produkcji: 1998 – 2005
Segment: Niższa klasa średnia
Nazwa I generacji modelu, który pojawił się na rynku w roku 1998, pochodząca od prototypu Ghia z roku 1991 była do samej premiery utrzymywana w tajemnicy. Focus pierwszej generacji kontynuował pod względem stylistycznym koncepcję o nazwie New Edge, którą wcześniej zastosowano w innych modelach marki – Cougar i Ka. Model poddano niewielkiemu face-liftingowi w roku 2001. Pomimo, że Ford w 2004 roku zaprezentował II generację auta, Focus I wytwarzany jest do dziś m.in. w Argentynie i Meksyku.
czytaj więcej
Powagosław
Zastanawiające, ile charakteru Focusa zostało w nowym Focusie. Obiektywnie, auto prezentuje się dynamicznie, ale gdzieś zatracił się jego duch z poprzednich generacji. Auto obiektywnie ładne, ale jak na Focusa, nieco przekombinowane. ~Powagosław
Luzacjusz
Patrzcie Państwo, tak robi się samochody, które mają podobać się wszystkim. Średnio wszystkim. Tak jak średnio w Polsce mamy temperaturę +8 stopni. Focus to dziś taka średniość na czterech kółkach. Średnio atrakcyjna. ~Luzacjusz

Ford Focus I – wybierz wersję

Pokaż wersję z silnikiem:

Oceny Ford Focus I

Liczba ocen: 2 099
Ogólna ocena
4,1 /5 Średnia dla segmentu 4,1
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(83%)

Zalety

+ Układ jezdny + Ergonomia + Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów

Wady

- Łatwość utrzymania (pod względem kosztów) - Wyciszenie - Karoseria

Wybrane oceny

4,4
~Krzysztof
Ford Focus I
Kombi 1.6 16V 101KM 74kW
Jeśli rdzawka nie chwyciła- jak na swoje lata- auto nie do zajechania. Oczywiście obecnie nie jest to samochód "wizytowo- reprezentacyjny" , natomiast sprawdza się "na ryby, na grzyby, na co dzień"- niezawodny, praktyczny, pakowny, nie ma zmartwienia i paniki na wypadek zarysowań, wgniotek, itd- na dotłuczenie bardzo wytrzymały . Silnik 1,6- zrywny, 180 km/h- żaden problem. Spalanie akceptowalne- odwdzięcza się za to bezawaryjnością. Jedyny mankament to wygłuszenie kabiny (ma już swoje lata), jadąc po autostradzie można poczuć się jak nad morzem ;)
4,3
~Janusz_22
Ford Focus I
Hatchback 1.8 TDDi 90KM 66kW
Potrzebowałem taniego samochodu do pracy, a więc kupiłem focusa. Zrobił na mnie bardzo miłe zaskoczenie, jak na samochód 18 letni za 3 tysiące :) W sam raz do krótkiej jazdy i sporadycznego przewozu większych rzeczy. Wystarczająco dużo miejsca wewnątrz, dobre spalanie, przyzwoita dynamika jazdy, oraz wyposażenie, którego czasem nie ma w nowszych i droższych samochodach np. elektryczne lusterka. Zrobiłem nim 12 tysięcy km i byłem naprawdę zadowolony. Czego chcieć więcej od samochodu za tę kwotę? Gdybym szukał ponownie samochodu do tej kwoty, byłby nim focus :)
4,4
~Małgorzata
Ford Focus I
Hatchback 2.0 16V 130KM 96kW
Silnik niezawodny, niskie spalanie na poziomie 8,4l w mieście, schodzi do 6,8l w trasie. Jestem niesamowicie zadowolona z użytkowania auta. W moim egzemplarzu czasami występuje problem zacinającej się szyby od strony pasażera. Niestety, auto jest podatne na rudą, dlatego trzeba je regularnie serwisować, zabezpieczać blachę. Poza tym to bardzo ergonomiczny, sprawny i niezawodny samochód. Tego silnika raczej nie polecam na pierwsze auto z powodu dużej ilości koni w tak stosunkowo małym aucie. Na pochwałę zasługuje system ogrzewania przedniej szyby - szczególnie przydatne w zimie, oszczędza czas na zeskrobywanie lodu.

Raporty spalania Ford Focus I

Liczba raportów: 1 889
Średnie spalanie dla Ford Focus I
5,8 – 14,8
l/100 km
5,8 – 6,4
l/100 km
8,1 – 11,7
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

9,8
Ford Focus I
Kombi 1.6 16V 101KM 74kW
Auto mam od półtora miesiąca, i już zdążyłem zauważyć jeden niemały problem, mianowicie spalanie. Producent zakłada jakieś tam 6-7 L/100km.... chyba stojąc w miejscu. Na mieście ciężko mi zejść poniżej 9.5, na trasie przy prędkościach do 130km/h nie ma tragedii, ale gdy człowiek uzna że pojeździ po niemiecku na polskich drogach (w przypadku tego auta i mojej ręki max 200km/h ale większość czasu w granicach 170-180km/h) to chleje jak hazardzista po przegraniu majątku, wiadomo, takie prędkości robią swoje, nie mniej jednak przy spokojnej jeździe, nie przekraczaniu 2500 rpm, nie szarżowaniu, to i tak samochód dużo pali.
5,6
Liczba komentarzy: 1
Ford Focus I
Kombi 1.8 TDCi 101KM 74kW
FOCUSA POSIADAM OK.7 LAT.ZAKUPIŁEM PRZY PRZEBIEGU OK.150,TYŚ km obecnie mam 365,tyś. w miedzy czasie z poważnych napraw wymieniłem wybierak w skrzyni biegów, raz dwu mase. reszta klocki olej itp.wtedy gdy trzeba. z jazdy jestem zadowolony, jak na swój wiek sporo jezdzę i autko sie odwdzięcza -wsiadam i jadę ;} radio fabryczne dobrze nadaje muzyczke,klima chłodzi ,i spalanie naprawdę spoko-nie szarpie po kieszeni. jedyny minusik który dopada moje autko to lekka rdza na drzwiach(prawdę mówiąc nie chciało mi sie go dodatkowo zabezpieczyć gdy go kupiłem),
6,1
Ford Focus I
Hatchback 1.6 16V 100KM 74kW
Wiem że zaniżę tymi wynikami statystyki, ale mój egzemplarz tak ma. Oleju nic nie dolewam, więc jak po każdej wymianie zostaje 1.25l, wychodzi co 4 wymiana gratis. Dedykowany Fordom magnatec. Opony Dunlop SP Sport Bluresponse 185/65 R14 i prawdopodobnie to one przyczyniają się do oszczędności. Koszty zwiększają natomiast parujące szyby, więc dosyć często trzeba uruchamiać klimatyzację. Dokładając zimowe opony i krótkie odcinki (5km) w mieście - 7.5l Przy obecnym spalaniu, ani myślę o zgazowaniu. Będę jeździł aż się rozpadnie!

Usterki Ford Focus I

Liczba wpisów: 154
Samochod jakby krecil slychac wycie a nie odpala
  • Ford Focus I Kombi 1.8 16V 115KM 85kW 1999-2005
  • inne
  • 1000 tys. km
Witam w czasie jazdy auto zatrzymalo mi sie cos tak stuknelo i zaswiecil sie odrazu na pulpicie akumulator. Samochod jakby tam krecil wyje tak nie wiem o co chodzi . Niedawno byl wymieniany pasek bo piszczal okazalo sie ze i trzeba pompe wodna wymienic wymienil mechanik odebralam auto nie przejechalam 30 km jak cos pierdyknelo znow strzelil normalnie i sie zatrzymal bylo samo cyk cyk zaprowadzilam do mechanika mowi ze uszczelke wywalilo. Teraz znow zatrzymal sie w czasie jazdy niemial sily sie rozpedzic a teraz znow nie cyka tylko tak dziwnie kreci jakby w srodku a nie odpala niewiem czy pasek spadl czy pekl od srodka
Oczekuje na rozwiązanie
Podgrzewana przednia szyba
  • Ford Focus I Kombi 1.8 TDCi 101KM 74kW 1998-2005
  • instalacja elektryczna
W swoim Focusie mam problem z podgrzewaną przednią szybą. Polega on na tym, że szyba grzeje się tylko po bokach- środek jakoś nie chce. Wygląda to tak, że lewa 1/3 szerokości szyby grzeje, następnie środkowa 1/3 nie grzeje i prawa 1/3 znów grzeje. Nie znalazłem nigdzie postu, aby ktoś miał podobną sytuację- wszędzie pisali, że nie grzeje któraś z połówek szyby. Może ma to związek z naprawde maleńkim odpryskiem znajdującym się mniej więcej na wysokości kierownicy, a szyba przestaje grzać około 3 cm od tego odprysku. Kupiłem już klej elektroprzewodzący- może pomoże napchanie tego kleju w ten odprysk. Bardzo proszę o Waszą pomoc w tej sprawie. Myślałem też o wymianie na nową podgrzewaną szybę, ale wiadomo, że to niemały wydatek- byłaby to ostateczność.
Oczekuje na rozwiązanie
Elektryczna szyba pasażera
  • Ford Focus I Sedan 1.8 TDCi 101KM 74kW 2001-2005
  • instalacja elektryczna
Od jakiegoś czasu mam problem z szybą pasażera. Otóż w ogóle nie reaguje ona na przełącznik w drzwiach kierowcy, natomiast jeśli chodzi o przełącznik w drzwiach pasażera to szyba bez problemu się opuszcza, a podnosić podnosi się raz na milion wciśnięć przycisku i to pod odpowiednim kątem. Przy tych nieefektownych wciśnięciach przycisku silniczek szyby nie wydawał nawet najmniejszego odgłosu. Wczoraj rozebrałem przełącznik, poczyściłem blaszki, założyłem i dalej to samo... Pomóżcie proszę, bo nie wiem czy problem leży w dalszym ciągu w przełączniku, czy może w silniczku a może jeszcze gdzie indziej.
Problem rozwiązany
8 komentarzy

Opinie o instalacjach LPG

Liczba wpisów: 53
4,3
Ford Focus I
Kombi 1.6 16V 101KM 74kW
homologacja: LANDI RENZO POLSKA SP. z o.o.
instalacja: LANDIRENZO
przebieg: 120 tys. km
użytkowana przez: 90 tys. km
W silniku krokowym z czasem zbiera się maź i silnik gaśnie przy niskich obrotach. To trzeba wyczyścić i dalej śmiga. Po włączeniu wentylatora chłodnicy na wolnych obrotach silnik trochę faluje z obrotami, gazownik i mechanik mówili żeby się tym nie martwić bo to instalacja elektryczna jest za bardzo obciążona według nich i dlatego faluje. Co jakiś czas zapala się kontrolka...
3,8
Ford Focus I
Hatchback 1.6 16V 100KM 74kW
homologacja: "AUTO-GAZ CENTRUM"
przebieg: 210 tys. km
użytkowana przez: 10 tys. km
Nigdy więcej nie zagazuję samochodu. To był dynamiczny, cichy w każdym zakresie obrotów, fajny silnik. Teraz buczy, rzęzi, jest wyrażnie słabszy. Wsiadałem do niego chętnie, lubiłem pojeździć, wcisnąć gaz. Teraz jeżdżę, bo muszę. Bo pracuję w innym mieście. Instalacja sekwencyjna, Tomasetto, Compact, Hana, 2200 zł. Ford Focus mk1, 1.6 16v, 1999 r., 212000 km przebiegu, na...
3,3
Ford Focus I
Hatchback 1.6 16V 100KM 74kW
homologacja: LANDI RENZO POLSKA SP. z o.o.
instalacja: LOVATO
przebieg: 140 tys. km
użytkowana przez: 30 tys. km
NIE POLECAM!!!warsztatu,zamontowali bardzo dobra sekwencje,ale nie potrafili jej dobrze dostroić.Na gaz,silnik przechodził po kilku kilometrach.Byłem wiele razy żeby to poprawili,i nie umieli.Traktowali mnie jak intruza, który się czepia.Pojechałem do innego dobrego warsztatu,od razu zauważyli że nie ma czujnika temperatury,tylko komputer odlicza czas. Zamontowali...
Ford Focus I