Szukaj

Informacje o Ford Focus

Lata produkcji: 1998 – teraz
Segment: Niższa klasa średnia
Ford Focus stał się jednym z najpopularniejszych reprezentantów segmentu C (niższa klasa średnia) i jest zarazem jednym z najlepiej sprzedających się modeli Forda. Następca starzejącego się Escorta zadebiutował w roku 1998 (choć Ford komunikował, że Focus to zerwanie z tradycją Escorta). Model okazał się olbrzymim sukcesem amerykańskiej marki, był nawet przez jakiś czas najchętniej nabywanym samochodem na świecie. Zakupiony został dotychczas przez ponad 10 mln osób. Był wielokrotnie nagradzany, zdobył m.in. tytuł Samochodu Roku po obu stronach Oceanu. Trzecia generacja Forda Focusa pojawiła się w 2011 roku, natomiast najnowsza, czwarta odmiana Forda Focusa zadebiutowała na wystawie w Genewie w 2018 r. w odmianach hatchback i kombi, zaś na wybranych rynkach oferowana będzie także odmiana sedan.
czytaj więcej
Powagosław
Zastanawiające, ile charakteru Focusa zostało w nowym Focusie. Obiektywnie, auto prezentuje się dynamicznie, ale gdzieś zatracił się jego duch z poprzednich generacji. Auto obiektywnie ładne, ale jak na Focusa, nieco przekombinowane. ~Powagosław
Luzacjusz
Patrzcie Państwo, tak robi się samochody, które mają podobać się wszystkim. Średnio wszystkim. Tak jak średnio w Polsce mamy temperaturę +8 stopni. Focus to dziś taka średniość na czterech kółkach. Średnio atrakcyjna. ~Luzacjusz

Ford Focus – wybierz generację

Pokaż generacje z silnikiem:

Nowy Ford Focus

Cena od: 131 000 PLN
Wyszukiwarka samochodów
Wyszukiwarka samochodów

Ty wybierasz

To Ty określasz swoje potrzeby! Począwszy od sposobu użytkowania samochodu do ustalonego przez Ciebie budżetu.

Auta nowe i używane

Szukasz auta nowego? A może używanego? W naszej bazie znajdziesz wiele atrakcyjnych ogłoszeń!

Największa baza wiedzy o autach

Znajdź swój wymarzony model, a my podamy Ci wszystkie najważniejsze informacje o nim. Poznasz wady i zalety, obejrzysz testy.

Kontakt z dealerem / właścicielem

Wiesz już, który samochód kupić? Dzięki nam bez problemu skontaktujesz się z dealerem lub właścicielem wybranego auta.

"Wyszukiwarka to potężne narzędzie, dzięki któremu znalazłem wymarzone auto! Zgromadzone tu informacje o danym samochodzie pomogły mi poznać jego mocne i słabe strony. Oferta przedstawiona przez dealera też była bardzo atrakcyjna."

~ Tomek

Oceny Ford Focus

Liczba ocen: 3 805
Ogólna ocena
4,2 /5 Średnia dla segmentu 4,1
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(82%)

Zalety

+ Układ jezdny + Ergonomia + Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów

Wady

- Karoseria - Łatwość utrzymania (pod względem kosztów) - Wyciszenie

Wybrane oceny

4,9
~Blacha
Ford Focus III
RS 2.3 EcoBoost 350KM 257kW
Super auto, nie zamienię na żadne AMG itp. Forda nie brałem pod uwagę, ale to samochód idealny, bardzo zwraca na siebie uwagę, często słyszę czy to prawdziwy RS, nie spodziewałem się takiego zainteresowania. Jest ich coraz mniej, trzeba uważać bo jest dużo angoli po przekładce, Chcesz jeździć spokojnie i ekonomicznie to możesz, chcesz się pobawić i strzelać z wydechu to jednym ruchem zmieniasz mapę. Kawał prawdziwej motoryzacji, ostatni model w dobie elektryfikacji, niedługo stanie się klasykiem
4,3
~Feltom
Ford Focus II
Kombi 1.6 Duratec 100KM 74kW
Auto nowe zakupione w salonie za 50tys zl w 2010r. Po 1,5 roku zdecydowałem się na LPG. W okresie gwarancji 0 problemów. Spory bagażnik idealny dla 4 osobowej rodziny. Wielowahaczowe zawieszenie daje przyjemność jazdy. Jedyny minus to bardzo słabe wyciszenie. Powyżej 120km/h jest nieprzyjemnie. Do 130tys km 2 razy regulacja zaworów z wymianą rozrządu. Od 150tys do 280 wymieniono: wysprzęglik w skrzyni biegów, przeciekające półosie, sprężyny, amortyzatory przód, przednie łożyska kół, elementy gumowe przedniego zawieszenia, regeneracja alternatora i rozrusznika, wymiana cewki i przewodów. Jak na 14 lat eksploatacji to wydaje się niewiele. Przy 280tys regulacja zaworów i można zrobić kolejne 150tys km. Silnik jest pancerny
4,9
~Pozdro
Ford Focus II
Kombi 1.6 Duratorq TDCi DPF 109KM 80kW
Auto kupiłem w 2017r od pierwszego właściciela w PL a auto było z Niemiec. I było bite z przodu. Przy zakupie miało 210 000km a ja zrobiłem do dnia dzisiejszego ok 160 000. Czyli mamy ponad 370k km Dla mnie mega auto i całkowicie bezawaryjne o ile umie się dbać o diesla co ma dwumase turbo ze zmienna geometria, egr, i fap. Przez pierwsze lata gdy do pracy miałem rzut beretem ok 1km to autem robiłem rundkę 7km by dogrzać silnik. Głupie to było na pozór ale musiałem wozić dzieciaka i musiałem brać auto. Takie podejście zapewniło brak problemów z układem spalania i paliwowym. Jak zmieniłem prace gdzie robię dziennie ok 80km to auto po miesiącu pięknie się przedmuchalo i złapało więcej mocy. Przez okres użytkowania wymieniłem wiele rzeczy standardowych w tym dwa razy rozrząd. Łożyska kół, świece żarowe egr.zawieszenie przód. Poduszka silnika. Ostatnio pompa paliwa poszła na regenerację bo się pocila a teraz planuje zrobić zawieszenie tył i za jakiś czas regenerację turbo. Auto jest bez awaryjne czyli nie staje na środku drogi a jak widzę ze coś się dzieje to szybko naprawiam. Ogólnie chce nim zrobić 500k i więcej bo tym autem po prostu się płynie na autostradzie a średnie spalanie mam 4.9l miasto / trasa. Dlatego auto jest genialne i jest moim wołem roboczym. Nie zawodzi ale trzeba umieć dbać o diesla. Co 10k wymieniałem olej i zawsze valvoline. Jak przerzuciłem się na dłuższe trasy autostradowe to wymieniam co 15k. Auto genialne jest tylko szkoda ze już zegarek wskazuje 14 lat ale jest idealne w połączeniu cena jakość komfort. A i jak go kupiłem to tak po pół roku zrobiłem generalne czyszczenie dolotow turbo ssaka misy olejowej itp. Dolotu miał pozapychane już wiec zostały odblokowane. Zakładam ze to dużo dało. No i jak jakiś dekiel kupi to auto albo auto z tym silnikiem 1.6 tdci 1.6 hdi i jeździ wokół komina to szybko te auto zajedzie. Trzeba dbać trzeba sZanowac. Polerke zrobiłem wosk japoński nałożyłem i karoseria załapała piękny wygląd. Polecam dla kumatych ludzi co umieją dbać o auta. Jak nie umiesz kup benzynę 1.6 mpi i będzie ci służył.

Raporty spalania Ford Focus

Liczba raportów: 4 315
Średnie spalanie dla Ford Focus
5,1 – 14,8
l/100 km
4,3 – 8,5
l/100 km
6,9 – 14,6
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

9,8
Ford Focus I
Kombi 1.6 16V 101KM 74kW
Auto mam od półtora miesiąca, i już zdążyłem zauważyć jeden niemały problem, mianowicie spalanie. Producent zakłada jakieś tam 6-7 L/100km.... chyba stojąc w miejscu. Na mieście ciężko mi zejść poniżej 9.5, na trasie przy prędkościach do 130km/h nie ma tragedii, ale gdy człowiek uzna że pojeździ po niemiecku na polskich drogach (w przypadku tego auta i mojej ręki max 200km/h ale większość czasu w granicach 170-180km/h) to chleje jak hazardzista po przegraniu majątku, wiadomo, takie prędkości robią swoje, nie mniej jednak przy spokojnej jeździe, nie przekraczaniu 2500 rpm, nie szarżowaniu, to i tak samochód dużo pali.
6,5
Ford Focus IV
Active Kombi Facelifting 1.0 EcoBoost MHEV 155KM 114kW
Podane spalania z dystrybutora (komputer pokładowy wskazuje średnio o 0,4-0,6 niższe spalanie, niż w rzeczywistości) dane z aplikacji, w której wpisuję każde tankowania z ostatnich 25 000 km. Styl jazdy: płynna jazda w okolicach max dopuszczalnej prędkości, bez agresywnych przyspieszeń i hamowań etc. Autostrada 4 osoby trasa PL-DE 90% trasy prędkość 140km/h 10% wolniejsze odcinki z uwagi na remonty - spalanie 6,6l/100km Polska trasy i obwodnice przy utrzymywaniu, gdzie możliwe 160km/h średnia z pełnych tankowań 7,6l/100km. Zimą krótkie trasy, bez korków 15km wyjazd z obrzeży miasta + obwodnica średnia wahała się w okolicach 7,2-8,0l/100km Krajówka trasy z prędkością do 100 km/h, da się zejść do 5,2-5,5 l/100km (komputer wskazuje średnie spalanie nawet 4,5l/100km po wyzerowaniu i przejechaniu 40km z prędkością 100km/h)
10,2
Ford Focus III
Hatchback 5d 1.6 EcoBoost 150KM 110kW
Również nie wiem skąd te wyniki po 7 -8 litrów, Posiadam samochód rok, jeżdżę dość dynamicznie, często goszczę na lewym pasie, moje wyniki są głównie z jazdy miejskiej i są to okolice 10 - 10,5l liczone z dystrybutora (komputer zaniża o około litr, gdzie w efekcie mam 9.4 - 9.6 ) Może przy dziadkowej jeździe / Trzymaniu się podpowiedzi komputera w samochodzie odnośnie zmiany biegu na "6" przy 60-70km/h i nie przekraczaniu 2tys obrotów dają takie niskie wyniki spalania. Ale jeśli ktoś zamierza jeździć faktycznie dynamicznie to trzeba przyjąc okolicę tej dychy

Usterki Ford Focus

Liczba wpisów: 294
Brak deklarowanej mocy 280KM
  • Ford Focus IV Hatchback ST Facelifting 2.3 EcoBoost 280KM 206kW od 2021
  • silnik
  • usterka fabryczna
Występowanie usterki:
Tak 5
Nie 0
Brak deklarowanej mocy producenta 280KM. Zakupiłem ST Edition, egzemplarz limitowany w manualu. Po otrzymaniu informacji natychmiast sprawdziłem swój samochód i jakie było moje zdziwienie gdy na hamowani wykazało 216KM zamiast deklarowanych 280KM!!! Kolega od ST 4.5 ten sam problem - co prawda już nie ST Edition ale nadal 2.3 ECOBOOST pojechał na hamownię i co? 222KM! Zwykły ST ma więcej koni od ST Edition. Oba powinny mieć po 280. Świeże auta z połowy 2024 roku a już takie problemy. Co na to ford? NIC.
Usterki do 90tyś
  • Ford Focus III Hatchback 5d facelifting 1.5 EcoBoost 150KM 110kW 2014-2018
  • inne
  • 91 tys. km
Problemy zmiany biegu z 1 na 2, przy poprawnym ruszeniu i próbie zmiany biegu, odczuwalne szarpanie samochodu, jazda w korku nie należy do najprzyjemniejszych . Konsultowałem to z serwisem ASO odpowiedz : „ ten typ tak ma „ tak samo jak we wcześniejszym komentarzu innego kierowcy 2) Objaw hamulca, przy zatrzymaniu się na wzniesieniu ( z wyłączona funkcją wspomaganie ruszenia na wzniesieniu ) przy ruszeniu hamulce jak by dl końca nie chciały puścić tarczy, przez co wydobywa się metaliczny nieprzyjemny dźwięk. 3) Przy 65tyś. km pojawił się problem z pedałem gazu, przy przyspieszaniu i zmianie biegu na wyższy samochód sam dodawał sobie gazu, przy wciśniętym sprzęgle. Była na to akcja serwisowa i wymienili bez problemowo.
Problem rozwiązany
1 komentarz
Wpadający w podłogę pedał sprzęgła
  • Ford Focus III Hatchback 5d facelifting 1.0 EcoBoost 125KM 92kW 2014-2018
  • układ napędowy
  • usterka fabryczna
Występowanie usterki:
Tak 13
Nie 3
Sytuacja z 3 letnim Focusem (rocznik 2015) z wypozyczalni. Awaria na drodze szybkiego ruchu w Niemczech. Podczas jazdy pedal sprzęgła stawal się coraz bardziej miekki, co nie było problemem podczas jazdy na autostradzie i braku konieczności zmiany biegów. W momencie zjazdu na drogę szybkiego ruchu pedał w końcu wpadł w podłoge i już nie odbił. Skończyło się na odholowaniu do serwisu Forda i innym aucie z wypozyczalni na czas naprawy. W drodze powrotnej do Polski, po rzekomej naprawie w niemieckim serwisie problem znowu zacząl występować ale jakimś cudem udalo mi się dojechać. Po zwrocie auta do wypozyczalni po jakimś czasie poinformowano mnie, że niemiecki serwis nie naprawil usterki (a skasował 300 euro...) i że jest akcja serwisowa na tą usterkę...
6 komentarzy

Opinie o instalacjach LPG

Liczba wpisów: 141
4,5
Ford Focus III
Kombi 1.6 Duratec 105KM 77kW
homologacja: AC Spółka Akcyjna
instalacja: AC STAG 4PLUS
przebieg: 115 tys. km
użytkowana przez: 105 tys. km
Przejechałem już 105kkm na LPG więc się wypowiem. Silnik dobrze znosi pracę na gazie, pod warunkiem, że jest poprawie wystrojona instalacja. Luzy zaworowe, o które sporo osób się martwi, u mnie przy przebiegu 220km ciągle są w normie. Silnik ten niestety ma inny (mniejszy) problem: po 200kkm wymienić musiałem kable wysokiego napięcia i cewkę (silnik przerywał pod...
4,3
Ford Focus II
Hatchback 5d 1.6 Duratec 100KM 74kW
homologacja: F H.U..CZAKRAM.
instalacja: BRC SEQUENT 24
przebieg: 82 tys. km
użytkowana przez: 50 tys. km
Po 50 tys. km użytkowania instalacji brak jakichkolwiek oznak nadmiernego zużycia silnika. Nie dostrzegłem też różnic w pracy silnika między jazdą na benzynie i LPG. Sama instalacja cały czas działała poprawnie, samochód nie miał problemów z zapłonem ani z przełączaniem się między LPG i benzyną. Wizyty w warsztacie wyłącznie w celu odbycia przeglądu gwarancyjnego oraz...
4,3
Ford Focus I
Kombi 1.6 16V 101KM 74kW
homologacja: LANDI RENZO POLSKA SP. z o.o.
instalacja: LANDIRENZO
przebieg: 120 tys. km
użytkowana przez: 90 tys. km
W silniku krokowym z czasem zbiera się maź i silnik gaśnie przy niskich obrotach. To trzeba wyczyścić i dalej śmiga. Po włączeniu wentylatora chłodnicy na wolnych obrotach silnik trochę faluje z obrotami, gazownik i mechanik mówili żeby się tym nie martwić bo to instalacja elektryczna jest za bardzo obciążona według nich i dlatego faluje. Co jakiś czas zapala się kontrolka...
Ford Focus