Szukaj

Informacje o Ford Fiesta VIII Hatchback 5d 1.0 EcoBoost 100KM 74kW 2017-2020

Lata produkcji: 2017 – 2020
Segment: Auta małe

Nowością w gamie silnikowej jest jednostka 1.0 EcoBoost z funkcją dezaktywacji jednego z cylindrów. Jak zapewnia producent rozwiązanie to przyczynić się ma do obniżenia emisji CO2 oraz zmniejszyć zużycie paliwa. Dezaktywacja cylindra powinna być niezauważalna dla kierowcy.

Powagosław

Król klasy supermini zmienił się nieznacznie, choć Ford twierdzi, że zmiany najważniejsze to te, których na pierwszy rzut oka nie widać. Natomiast jeśli chodzi o to, co widać, design Fiesty w środku i na zewnątrz pozwala przypuszczać, że jej panowanie na rynku nie jest zagrożone.

~Powagosław
Luzacjusz

James Bond się kiedyś pomyli i wsiądzie do Fiesty, mówię wam (ten grill...). Rozumiem, że Ford nie chciał popsuć swojego snu o Aston Mini-Martinie, sympatycznego całkiem, ale… Jeśli to jest faktycznie nowa generacja, to po letniej wymianie opon będzie można powiedzieć, że mamy Fiestę po faceliftingu.

~Luzacjusz
Produkowany od 2017 do 2020 roku
Pojemność skokowa 999 cm3
Typ silnika benzynowy
Moc silnika 100 KM (74 kW) przy 6000 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 170 Nm przy 1500-4000 obr/min
Doładowanie turbosprężarkowe
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 3
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 12
Stopień sprężania 10,0 : 1 : 1
Średnica cylindra × skok tłoka 71,9 x 82 mm
Zapłon elektroniczny
Typ wtrysku bezpośredni
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 6
System start&stop Dostępny ASS
Rodzaj skrzyni Automatyczna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba stopni 6
System start&stop Dostępny ASS
Ogólna ocena
4,6 /5 Średnia dla segmentu 4,0
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(83%)

Zalety

+ Bezawaryjność (poważne usterki) + Skrzynia biegów + Całokształt

Wady

- Łatwość utrzymania (pod względem kosztów) - Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów - Karoseria

Wybrane oceny

4,8
~Krzysztof
Ford Fiesta VIII
Hatchback 5d 1.0 EcoBoost 100KM 74kW
Miałem obawy co do silnika 3 cylindrowego o pojemności 1.0 litra.... (Nie mylić z silnikiem 1.1 który jest bez turbo !) Ale przekonałem się już po pierwszej jeździe, auto bardzo dynamiczne błyskawicznie reaguje na gaz więc nie jest to żaden muł. Spalanie zależne od stylu jazdy kierowcy przy bardzo dynamicznej jeździe potrafi zjeść 9l/100km lub przy oszczędnej jeździe ok. 5l/100km. Jedyny minus tego auta to moim zdaniem interfejs który potrzebuje dosłownie sekundy od czasu reakcji jednym to nie przeszkadza za to drugim owszem. Wnętrze trochę małe ale nie ma czego czego się spodziewać.
4,6
~to ja
Ford Fiesta VIII
Hatchback 5d 1.0 EcoBoost 100KM 74kW
auto spoko kto chce wiekszy bagaznik niech szuka wieksze auto w tej cenie to chyba dacia taniej wyjdzie w stosunku cana jakosc, ecobost 1.0 to najlepszy silnik do jazdy po miescie ale gas nie wejdzie, do upalania wiekszy silnik bedzie lepszy, zmieniam auta na coraz miejsze audi a4 ,mitsubishi lancer, volvo v40 i teraz fiesta mloda rodzina 2+2 ale juz na mniejsze sie nie da..... na plus silnik szkrzynia 6 zawieszenie podgrzewana przednia szyba na minus glosno z tylu i 3 osoby do tylu nie wejda w polo wiecej miejsca
4,8
~Hubig1
Ford Fiesta VIII
Hatchback 5d 1.0 EcoBoost 100KM 74kW
Wersja ST-line z automatem, w zasadzie z pełnym wyposażeniem, oprócz asystenta parkowania (Driver Assistance 1) i adaptacyjnego tempomatu (Driver Assistance 5). Wydaje mi się, że nikt z konkurencji/segmentu nie oferuje tak wiele, nawet za dopłatą np. podgrzewana szyba, kierownica, fotele, lusterka, dysze spryskiwaczy. Generalnie bardzo przyjemny i ładny samochodzik. Do jazdy w mieście i trochę poza miastem. Na pewno zdecydowanie więcej plusów niż minusów. No i kurtyny powietrzne z poduszkami bocznymi w fotelach, które uratowały mi zdrowie a może i życie (E90, przy prędkości 100 km/h wjechał w lewy tył tak, że ...... samochód po dachowaniu, do kasacji). Ale użytkowałem ponad pół roku, przejechałem ponad 10 tys km więc mam swoją opinię. Gdyby ktoś chciał dopytać o cokolwiek związane z tym samochodem, chętnie odpowiem.
Średnie spalanie dla Ford Fiesta VIII Hatchback 5d 1.0 EcoBoost 100KM 74kW 2017-2020
6,3
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

6,2
Ford Fiesta VIII
Hatchback 5d 1.0 EcoBoost 100KM 74kW
średnie min. podane "z kapelusza" - nie mierzyłem w ten sposób spalania. 4,5 l/100 km można osiągnąć przy rozważnej i płynnej (ale nie "dziadkowej") jeździe w trasie (długiej tak przynajmniej na ok. 150 km, drogi krajowe, jazda zgodnie z ograniczeniami wynikającymi z przepisów ) z elementami eco-drivingu. miasto (ponad 500 tys. mieszkańców i duże korki) przy dojeżdżaniu do pracy oddalonej o około 15 km (z peryferii do centrum i następnie z powrotem) - 8 litrów (ale tu raczej bez eco-drivingu). zakładam, że jeżdżąc spokojniej można zejść do 7,5 litra / 100 km. drogi ekspresowe/ autostrady - nie mierzyłem, ale spalenie chwilowe sugeruje, że wynik nie będzie wysoki (jazda 110-130 km/h). generalnie: auto miejskie, które niestety w mieście spalaniem nie zachwyca (miałem starego 4 cylindrowego Japończyka 1.3 o podobnej mocy i w mieście palił mniej) , ma jednak wiele innych atutów.
6,8
Ford Fiesta VIII
Hatchback 5d 1.0 EcoBoost 100KM 74kW
Realne, naprawdę realne wartości bez wciskania kitu przy normalnej jeździe: - trasa 100km/h 5 litrów, 140km/h 7 litrów - miasto bez korków 7-8 litrów - miasto duże korki 9-10 litrów Więcej niż 10 nigdy spaliłem. Mniej niż 4,5 też nie zszedłem. Ale w korkach 9,8 udało mi się uzyskać, bez dynamicznej jazdy. W mieście robię średnio 450km na baku, na trasie potrafię zrobić 800km. Niestety na duże korki nie polecam, tankowanie co półtora tygodnia.
5,6
Ford Fiesta VIII
Hatchback 5d 1.0 EcoBoost 100KM 74kW
Jak każdy mały silnik z turbiną potrafi być bardzo oszczędny jeśli mamy lekką nogę i dość paliwożerny, gdy jeździmy z nogą w podłodze. W ogólności pali mniej niż wolnossące 1.25 i 1.4 ale do danych deklarowanych przez producenta w codziennej eksploatacji trudno się zbliżyć.
Ford Fiesta VIII Hatchback 5d