Szukaj

Informacje o Ford Fiesta VIII Active

Lata produkcji: 2018 – 2022
Segment: Auta małe
Debiutująca na rynku w 2017 roku Fiesta VIII generacji jest pod względem stylistycznym bezpośrednią kontynuacją swojej poprzedniczki. Zaprojektowana została w nawiązaniu do wcześniej stosowanej koncepcji „kinetic design”. Po raz pierwszy w historii modelu Fiesta oferowana jest w wersjach –luksusowej: Fiesta Vignale oraz crossover: Fiesta Active. Powstała na płycie podłogowej Ford Global B-Car Platform, dzieląc ja m.in. z Fordem Ka i Ecosport. Fiesta VIII generacji jest od poprzednika jest o 71 mm dłuższa, 12 mm szersza, a jej rozstaw osi zwiększył się o 4 mm, co sprawia, że jej sylwetka jest bardziej dynamiczna. Rozstawy kół również zostały poszerzone – przednich o 30 mm, tylnich o 10 mm, co ma zapewnić większą stabilność na zakrętach. Zapowiedziano cztery wersje modelu – Titanium, luksusową Vignale, sportową ST-Line oraz dla lubiących bezdroża Active. Duże zmiany dotknęły deskę rozdzielczą, którą wyposażono w tablet systemu Sync 3 z ośmiocalowym ekranem. Pozwoliło to zrezygnować z wielu przycisków obsługi systemu. W wersji topowej Fiesta oferowana będzie z systemem audio B&O Play.
czytaj więcej
Powagosław

Król klasy supermini zmienił się nieznacznie, choć Ford twierdzi, że zmiany najważniejsze to te, których na pierwszy rzut oka nie widać. Natomiast jeśli chodzi o to, co widać, design Fiesty w środku i na zewnątrz pozwala przypuszczać, że jej panowanie na rynku nie jest zagrożone.

~Powagosław
Luzacjusz

James Bond się kiedyś pomyli i wsiądzie do Fiesty, mówię wam (ten grill...). Rozumiem, że Ford nie chciał popsuć swojego snu o Aston Mini-Martinie, sympatycznego całkiem, ale… Jeśli to jest faktycznie nowa generacja, to po letniej wymianie opon będzie można powiedzieć, że mamy Fiestę po faceliftingu.

~Luzacjusz
Wyszukiwarka samochodów
Wyszukiwarka samochodów

Ty wybierasz

To Ty określasz swoje potrzeby! Począwszy od sposobu użytkowania samochodu do ustalonego przez Ciebie budżetu.

Auta nowe i używane

Szukasz auta nowego? A może używanego? W naszej bazie znajdziesz wiele atrakcyjnych ogłoszeń!

Największa baza wiedzy o autach

Znajdź swój wymarzony model, a my podamy Ci wszystkie najważniejsze informacje o nim. Poznasz wady i zalety, obejrzysz testy.

Kontakt z dealerem / właścicielem

Wiesz już, który samochód kupić? Dzięki nam bez problemu skontaktujesz się z dealerem lub właścicielem wybranego auta.

"Wyszukiwarka to potężne narzędzie, dzięki któremu znalazłem wymarzone auto! Zgromadzone tu informacje o danym samochodzie pomogły mi poznać jego mocne i słabe strony. Oferta przedstawiona przez dealera też była bardzo atrakcyjna."

~ Tomek

Liczba drzwi 5
Liczba miejsc 5
Średnica zawracania 10,3 m
Promień skrętu 5,15 m
Długość 4068 mm
Szerokość 1756 mm
Szerokość z lusterkami bocznymi 1941 mm
Szerokość ze złożonymi lusterkami bocznymi 1783 mm
Wysokość 1498 mm
Rozstaw osi 2493 mm
Rozstaw kół - przód 1513 mm
Rozstaw kół - tył 1476 mm
Zwis przedni 857 mm
Zwis tylny 718 mm
Prześwit 130 mm
Prześwit 4x4 152 mm
Odległość oparcia przedniego od komory silnika 1125 mm
Odległość od siedziska przedniego do dachu 992 mm
Odległość pomiędzy siedzeniami przednimi i tylnymi 835 mm
Odległość od siedziska tylnego do dachu 955 mm
Szerokość nad podłokietnikami z przodu 1347 mm
Szerokość nad podłokietnikami z tyłu 1301 mm
Maksymalna pojemność bagażnika (siedzenia złożone) 1093 l
Minimalna pojemność bagażnika (siedzenia rozłożone) 311 l
Dopuszczalne obciążenie dachu 50 kg
Ogólna ocena
4,5 /5 Średnia dla segmentu 4,0
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(67%)

Zalety

+ Układ jezdny + Ergonomia + Wentylacja i ogrzewanie

Wady

- Silnik - Bezawaryjność (poważne usterki) - Bezawaryjność (drobiazgi)

Wybrane oceny

4,8
~Wiesiek
Ford Fiesta VIII
Active 1.0 EcoBoost 100KM 74kW
3 miesiące wybierałem auto. Nie jest problemem wydać 300 tysięcy na dobre auto. Problemem jest znaleźć w miarę dobre auto za niską cenę wśród aut tanich o najniższej jakości. Salony dilerów stały się moim drugim domem. Jeździłem próbnie wszystkim z segmentu B. Zaskakujące jak bardzo auta w podobnej cenie mogą się różnić jakością czy wyposażeniem. Podobał mi się Hyundai i20 oraz Citroen C3. Renault Clio dobrze jeździł, ale wyposażenie w swojej cenie miał bardzo toporne i ubogie. Forda zostawiłem na koniec. Kultura jazdy, sterowność, praca silnika od niskich obrotów, hamulce - zupełnie inna klasa, jak o oczko wyżej. Nadal mam sentyment do Citroenów, ale jazda próbna rozwiewa wątpliwości - Fiesta żwawo reaguje, doskonale się prowadzi, układ kierowniczy jak w aucie klasy dużo wyższej, od ponad roku żadnej wady fabrycznej, nic nie trzeszczy, nie piszczy, nie lata, wszystko działa jak nowe. Może to kwestia tego że dbam o auto, a może po prostu jest solidnie zrobione. No więc po jeździe próbnej od razu zdecydowałem się na Fiestę. Po prostu więcej czasu spędzam w kabinie niż na oglądaniu auta. Prawdopodobnie kupiłbym je drugi raz, gdyby była wersja z automatem. Bardzo dobra ergonomia, wszystko na swoim miejscu, manualne sterowanie klimą, doskonała praca inforozrywki z Android Auto i Car Play, skrzynia biegów chodzi idealnie, gładko, lekko, cicho. Trochę gruby słupek A i niska jakość obrazu z kamery cofania - ale w żadnym innym aucie tej klasy nie widziałem lepszej. Praca silnika na autostradzie do 160km/h cicha i komfortowa jak na tej klasy auto. Każda Toyota przy tej prędkości zagłusza muzykę. Przy 120km/h można słuchać muzyki i cicho rozmawiać.
5,0
~Natalia
Ford Fiesta VIII
Active 1.0 EcoBoost 100KM 74kW
Fenomenalny samochód! Bardzo polecam. Odczucia jak w autach co najmniej klasy wyżej. Przed zakupem testowałam kilka podobnych (Swift, C3, Ibiza) i żadne z nich nie ma porównania do Fiesty. Idealne zarówno do miasta jak i na trasy, także te dłuższe. Bardzo żwawe, wyprzedzanie nie stanowi żadnego problemu, do tego świetnie wyciszone - swobodna rozmowa nawet podczas jazdy autostradą. No i piękne z wyglądu, chociaż to oczywiście rzecz gustu. Jazda tą Fiestą to niesamowita przyjemność i cieszę się z niej każdego dnia.
4,9
~EmersonLakePalmer
Ford Fiesta VIII
Active 1.0 EcoBoost 100KM 74kW
Auto dla żony. Początkowo zdecydowani byliśmy na mazdę 2, ponieważ żona taką jeździła. Dla porównania sprawdziliśmy w jeździe citroena 3 ( a fuu), mazdę 2 -115 kM oraz ford fiesta st, ford fiesta i ford fiesta active. Mazda 2 kusiła ale jak zobaczyłem lakier testowych mazd poobijany od kamyczków -durszlaczki, a potem poczytałem na forum mazdy o problemach z rdzą, lusterkami itp. dałem sobie spokój. Active przekonał mnie dużo lepszą precyzją prowadzenia niż mazda i genialnym zawieszeniem. Gdy jedziemy przez Warszawę po torach, studzienkach dodatkowe odbojniki w przednim zawieszeniu genialnie tłumią, ekstra komfort jak w wyższej klasie. To co opisują w testach to prawda. Szybko dobija na autostradzie do 170 km, w mieście żona też wielu zadziwia, gdy bez powodzenia chcą ją wyprzedzić,
Średnie spalanie dla Ford Fiesta VIII Active
6,8 – 7,6
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

8,7
Ford Fiesta VIII
Active 1.0 EcoBoost 100KM 74kW
Mam to auto w wersji ST-Line (czyli generalnie zwykła Fiesta ale w pakiecie stylistycznym). Silnik to zwykłe 1.0 100km w automacie... Przyznam szczerze, że cały czas mam wrażenie, że z moim modelem jest coś mocno nie tak. Dwa razy reklamowany. Jadąc 90 km/h ze stałą predkością nie potrafię zejść poniżej 7l. Po mieście trzeba liczyć 9l, na autostradzie dopiero zaczyna się dramat... przy delikatnej jeździe po autostradzie, przy prędkości 140km pokazuje mi 10l... Dramat. Dwa razy reklamowany i niestety stwierdzili, że jest okej. Jak to możliwe by takie auto przy prędkości 90km na godzinę i stałej prędkości pokazywało 7l ?
7,2
Ford Fiesta VIII
Active 1.0 EcoBoost 140KM 103kW
Komentarz do wpisanych w raporcie wartości: 5,5 to realne zużycie, ale w bardzo, bardzo zachowawczym stylu jazd, żadnego wyprzedzania, itp. 5,0 miałem kiedyś w nocnej podróży we mgle, gdy więcej jak 60-70 km/h po prostu nie dało się rozwinąć. 12,5-13,0 to zużycie z prędkością na tempomacie 180 km/h, oczywiście na niemieckiej autostradzie, gdzie nie ma ograniczeń ;) Przy 160 na tempomacie pali średnio około 10,5 6 to zużycie, gdy nie przekracza się przepisowych prędkości poza terenem zabudowanym - realne w większości sytuacji. Mi Fiesta pali średnio 6,4, gdzie połowa to dwupasmówka z prędkościami 110-140, druga połowa to droga wojewódzka z prędkościami 80-110. Jakie jest zużycie w mieście - nie mam pojęcia, bo na co dzień nie jeżdżę i nie planuję jeździć.
5,9
Ford Fiesta VIII
Active 1.0 EcoBoost 100KM 74kW
Wynik jest taki przy jezdzie zgodnie z przepisami maksymalnie 5.7 autostrada 140 7.0 przebieg auta 33000
Ford Fiesta VIII Active