Szukaj

Informacje o Ford Fiesta VIII

Lata produkcji: 2017 – teraz
Segment: Auta małe
Debiutująca na rynku w 2017 roku Fiesta VIII generacji jest pod względem stylistycznym bezpośrednią kontynuacją swojej poprzedniczki. Zaprojektowana została w nawiązaniu do wcześniej stosowanej koncepcji „kinetic design”. Po raz pierwszy w historii modelu Fiesta oferowana jest w wersjach –luksusowej: Fiesta Vignale oraz crossover: Fiesta Active. Powstała na płycie podłogowej Ford Global B-Car Platform, dzieląc ja m.in. z Fordem Ka i Ecosport. Fiesta VIII generacji jest od poprzednika jest o 71 mm dłuższa, 12 mm szersza, a jej rozstaw osi zwiększył się o 4 mm, co sprawia, że jej sylwetka jest bardziej dynamiczna. Rozstawy kół również zostały poszerzone – przednich o 30 mm, tylnich o 10 mm, co ma zapewnić większą stabilność na zakrętach. Zapowiedziano cztery wersje modelu – Titanium, luksusową Vignale, sportową ST-Line oraz dla lubiących bezdroża Active. Duże zmiany dotknęły deskę rozdzielczą, którą wyposażono w tablet systemu Sync 3 z ośmiocalowym ekranem. Pozwoliło to zrezygnować z wielu przycisków obsługi systemu. W wersji topowej Fiesta oferowana będzie z systemem audio B&O Play.
czytaj więcej
Powagosław

Król klasy supermini zmienił się nieznacznie, choć Ford twierdzi, że zmiany najważniejsze to te, których na pierwszy rzut oka nie widać. Natomiast jeśli chodzi o to, co widać, design Fiesty w środku i na zewnątrz pozwala przypuszczać, że jej panowanie na rynku nie jest zagrożone.

~Powagosław
Luzacjusz

James Bond się kiedyś pomyli i wsiądzie do Fiesty, mówię wam (ten grill...). Rozumiem, że Ford nie chciał popsuć swojego snu o Aston Mini-Martinie, sympatycznego całkiem, ale… Jeśli to jest faktycznie nowa generacja, to po letniej wymianie opon będzie można powiedzieć, że mamy Fiestę po faceliftingu.

~Luzacjusz

Nowy Ford Fiesta

Cena od: 86 800 PLN

Oceny Ford Fiesta VIII

Liczba ocen: 32
Ogólna ocena
4,6 /5 Średnia dla segmentu 4,0
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(84%)

Zalety

+ Układ jezdny + Skrzynia biegów + Ergonomia

Wady

- Bezawaryjność (drobiazgi) - Karoseria - Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów

Wybrane oceny

5,0
~Marek
Ford Fiesta VIII
Hatchback 5d 1.5 TDCi 85KM 63kW
FORD- marka ta jeszcze 10 lat temu deptała konkurencji po piętach lecz teraz prześciga wszelkie volksvageny ;) Lubię motoryzację i zmieniam auta co kilka miesięcy. Ostanie kilka lat jeździmy z żoną fordami. Po rewelacyjnym b-maxie przesiadka na nowszą Fiestę. Niby klasa miejska ale to jedyne małe auto jakie nadje się również na trasę. Bardzo dobrze wyciszone. Nawet tylne nadkola pod cienką warstwą materiału, dodatkowo pokryte grubą warstwą filcu. Nawet dziwne, bo w Mondeo tego nie ma tylko goła blacha. Szum opon z tyłu jest zatem dobrze wyeliminowany. Mam jeszcze sentyment do francuskich samochodów. Są ładne, dobre silniki, lecz tam właśnie wyciszenie kabiny jest bardzo słabe, co ja akurat uważam za ważny element komfortu podróżowania. Zwykła podsufitka a raczej z jej kierunku: Renault clio przy 130 huk tu jedynie szum. Tak samo opony. Tutaj szum na huk. Mowa oczywiście przy większej prędkości, gdyż jadąc powoli wszędzie jest podobnie. Fiest bardzo mnie zaskoczyła, jako jedyne małe auto dorównuje komfortem jazdy focusowi a nawet Mondeo, pomijając oczywiście ilość miejsca. Inne samochody tej klasy w trasie mnie rozczarowały.
4,8
~Krzysztof
Ford Fiesta VIII
Hatchback 5d 1.0 EcoBoost 100KM 74kW
Miałem obawy co do silnika 3 cylindrowego o pojemności 1.0 litra.... (Nie mylić z silnikiem 1.1 który jest bez turbo !) Ale przekonałem się już po pierwszej jeździe, auto bardzo dynamiczne błyskawicznie reaguje na gaz więc nie jest to żaden muł. Spalanie zależne od stylu jazdy kierowcy przy bardzo dynamicznej jeździe potrafi zjeść 9l/100km lub przy oszczędnej jeździe ok. 5l/100km. Jedyny minus tego auta to moim zdaniem interfejs który potrzebuje dosłownie sekundy od czasu reakcji jednym to nie przeszkadza za to drugim owszem. Wnętrze trochę małe ale nie ma czego czego się spodziewać.
4,4
~il Dottore
Ford Fiesta VIII
Hatchback 3d 1.0 EcoBoost 100KM 74kW
Fantastyczny samochodzik! Od razu mówię, że należy do syna, ja tylko czasem pożyczę, ale po 1.5 roku wyrobiłem sobie o nim zdanie. Kupiliśmy ST-line 3d, na maksymalnym wypasie: czarny lakier mica, piękne felgi 17-ki, z ciekawszych dodatków: klima automatyczna, monitor martwego pola, dach panoramiczny, audio Bang&Olufsen (9 głośników + subwoofer, 675W), grzane fotele, kierownica i (jak to u Forda) przednia szyba, tempomat, system antykolizyjny, kamera cofania, czujniki parkingowe z tylu, ciemne szyby z tyłu, system utrzymania na pasie ruchu (to seria), przedni podłokietnik i regulacja lędżwiowa przednich foteli, elektrycznie składane, regulowane i ogrzewane lusterka, bezkluczykowy dostęp i odpalanie z guzika, ekran inforozrywki 8 cali, Apple Car Play, Android Auto, radio DAB, CD player w schowku. Za audio B&O dopłacajcie bez sekundy zastanowienia! Nie jest to 8-my cud świata, raczej po chłodnej stronie mocy (wzmacniacz w klasie D) ale gra głośno, czysto i dość efektownie. Dobry, zwarty bas. Wart swojej ceny. Ale bardziej do disco, techno, może i rocka, niż do mojego folku czy akustycznego jazzu. NIE WARTO dopłacać za nawigację! Jest Android Auto i działa spoko. Jeszcze kilka uwag, które odnoszą się do rzeczy nie ujętych niżej: warto dopłacić za BLIS (kontrolę martwego pola) - system działa i jest pomocny. Utrzymanie na pasie ruchu (seria) - syn się śmieje, że samochód sam się prowadzi. Ogółem: auto jeździ fenomenalnie (o tym niżej), można dobrze je wyposażyć. Z dodatkami tanie nie jest ale przynosi dużo radochy na zakrętach. Jeśli chcecie mieć radochę także na prostej to zamawiajcie mocne silniki!!!
Średnie spalanie dla Ford Fiesta VIII
4,8 – 8,2
l/100 km
4,7
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

5,3
Ford Fiesta VIII
Hatchback 5d 1.0 EcoBoost 140KM 103kW
Mega oszczędne auto. Dojazd do pracy, 80 km/h na 5tym biegu spalanie na komputerze oscyluje w granicach 3,5-4,5 l/100km. Średnie z aplikacji fuelio po kilkunastu tankowaniach , najnizej do tej pory udalo sie zejsc do 5,04 l/100km. Da rade zrobić mniej, ale charakterystyka trasy do pracy na to nie pozwala. Mimo wszystko jestem zadowolony. Oczywiście żeby nie było, używam trybu eco i nie oszczedzałem na kupnie nowych opon, co moze po czesci przeklada sie do takich wynikow. Na poprzednich oponach spalanie bylo o 0,4 l/100 wyzsze.
6,2
Ford Fiesta VIII
Hatchback 5d 1.0 EcoBoost 100KM 74kW
średnie min. podane "z kapelusza" - nie mierzyłem w ten sposób spalania. 4,5 l/100 km można osiągnąć przy rozważnej i płynnej (ale nie "dziadkowej") jeździe w trasie (długiej tak przynajmniej na ok. 150 km, drogi krajowe, jazda zgodnie z ograniczeniami wynikającymi z przepisów ) z elementami eco-drivingu. miasto (ponad 500 tys. mieszkańców i duże korki) przy dojeżdżaniu do pracy oddalonej o około 15 km (z peryferii do centrum i następnie z powrotem) - 8 litrów (ale tu raczej bez eco-drivingu). zakładam, że jeżdżąc spokojniej można zejść do 7,5 litra / 100 km. drogi ekspresowe/ autostrady - nie mierzyłem, ale spalenie chwilowe sugeruje, że wynik nie będzie wysoki (jazda 110-130 km/h). generalnie: auto miejskie, które niestety w mieście spalaniem nie zachwyca (miałem starego 4 cylindrowego Japończyka 1.3 o podobnej mocy i w mieście palił mniej) , ma jednak wiele innych atutów.
8,7
Ford Fiesta VIII
Active 1.0 EcoBoost 100KM 74kW
Mam to auto w wersji ST-Line (czyli generalnie zwykła Fiesta ale w pakiecie stylistycznym). Silnik to zwykłe 1.0 100km w automacie... Przyznam szczerze, że cały czas mam wrażenie, że z moim modelem jest coś mocno nie tak. Dwa razy reklamowany. Jadąc 90 km/h ze stałą predkością nie potrafię zejść poniżej 7l. Po mieście trzeba liczyć 9l, na autostradzie dopiero zaczyna się dramat... przy delikatnej jeździe po autostradzie, przy prędkości 140km pokazuje mi 10l... Dramat. Dwa razy reklamowany i niestety stwierdzili, że jest okej. Jak to możliwe by takie auto przy prędkości 90km na godzinę i stałej prędkości pokazywało 7l ?
Ford Fiesta VIII