Szukaj

Informacje o Ford Fiesta VII Hatchback 5d 1.6 Duratorq TDCi DPF 95KM 70kW 2008-2013

Lata produkcji: 2008 – 2013
Segment: Auta małe

Wybór jest naprawdę duży, ale nie wszystkie silniki są ciekawe. Podstawowa jednostka benzynowa o oznaczeniu 1.25 i mocy 60KM w ogóle nie pasuje do dynamicznego wizerunku auta. Jest ospała, nie chce współpracować i przyczynia się do zakorkowania naszych dróg. Za kilka tysięcy więcej można dostać wersję 1.0 80KM, albo jeszcze lepiej – motor 1.4l o mocy 96KM. Jednak jeśli nie boicie się wysokiej mocy wyciśniętej z małego silniki, to pokochacie 1.0 Ecoboost. Jego mocy zaczyna się w najsłabszych wersjach od 100KM a kończy na bagatela 140KM. Optymalny jest wariant 125-konny. Wśród diesli dostępne są dwa silniki i już ten najsłabszy o mocy 75KM i pojemności 1.5l jest lepszy od podstawowej „benzyny”. Mimo wszystko spodoba się tylko spokojnym kierowcom, bardziej uniwersalny jest 1.6 95KM.

czytaj więcej
Powagosław

Fiesta jeszcze nigdy nie była tak pociągająca. Zawsze była solidna, godna zaufania, ale projektanci razem z księgowymi jakoś skąpili jej wdzięków. Do teraz. Fiesta po raz pierwszy nie wygląda nijako.

~Powagosław
Luzacjusz

Łyżka na to: „Niemożliwe!”. Fiesta, która przez ponad 30 lat miała tyle wspólnego z prawdziwą fiestą, co Ich Troje z ichtiozaurem, wygląda dziś tak, jakby z czarodziejskiej szafy wyszła Jessica Alba, choć minutę wcześniej wlazła tam Julia Roberts.

~Luzacjusz
Produkowany od 2008 do 2013 roku
Pojemność skokowa 1596 cm3
Typ silnika diesel
Moc silnika 95 KM (70 kW) przy 4000 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 205 Nm przy 1750 obr/min
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Doładowanie turbosprężarkowe
Umiejscowienie wałka rozrządu SOHC (OHC)
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 8
Stopień sprężania 16,0 : 1 : 1
Średnica cylindra × skok tłoka 75 x 88,3 mm
Typ wtrysku bezpośredni Common Rail
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 5
Ogólna ocena
4,5 /5 Średnia dla segmentu 4,0
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(83%)

Zalety

+ Karoseria + Bezawaryjność (poważne usterki) + Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)

Wady

- Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów - Widoczność - Wyciszenie

Wybrane oceny

4,6
~MAXO
Ford Fiesta VII
Hatchback 5d 1.6 Duratorq TDCi DPF 95KM 70kW
Biorąc pod uwagę, że nie jest to samochód klasy wyższej, oceniam, że własności trakcyjne, komfort i ergonomia są bardzo wysokie. Wyróżnić nalezy bardzo wysoki poziom bezpieczeństwa i ochrony osób, w przypadku zderzenia, czołowego lub bocznego ( tylko wersie TYTANIUM ). Bardzo wysoko oceniam pracę silnika 1.6 TDCI ( to idealna jednostka do tego auta )Skrzynia ok . Bezpieczna jest jazda w zimie i po mokrym , dobre wspomaganie kierownicy oraz ABS, ESP i twarde resorowanie. Co do aut z niemiec czytałem opinie że są to kiepskie auta i coś w tym jest moje auto mam od roku nie jest nowe i nie jest z niemiec ale te oglądane z niemiec naprawde sa umęczone trzeba niezle sprzedawcy na rece patrzyc by złomu nie wcisnął.
4,6
~WILK
Ford Fiesta VII
Hatchback 5d 1.6 Duratorq TDCi DPF 95KM 70kW
Kiedy po raz pierwszy zobaczyłem auto w prasie nie byłem przekonany co do wyglądu i innych jego parametrów ,komentarze też czytałem bardzo różne, ale co innego zobaczyć a co innego używać, auto kompletne w wersji 5d dla dwojga osób, no może jeszcze z dwójką małych dzieci ( max 2 dzieci). Kiedy kupuje się auto raczej próbuje się oszczędzać na gadżetach, ja powiem żeby tego nie robić, wersia TYTANIUM, czujniki parkowania , światła przeciwmgielne ,czujnik deszczu , klimatyzacja automatyczna, bluetooth są bardzo ale to bardzo wygodne i przede wszystkim większość z nich bardzo zwiększa bezpieczeństwo w eksploatacji auta.
4,7
~Irek
Ford Fiesta VII
Hatchback 5d 1.6 Duratorq TDCi DPF 95KM 70kW
Calkiem dynamiczny nie ma problemu na trasie z wyprzedzaniem czy uzyskaniem dość wysokiej prędkości. Dłuższa trasa nie męczy gdyż fotele i miejsce we wnatrz są rozwiazane dobrze. Ekonomiczność jest na bardzo dobrym poziomie a ma na to wpływ wysoka niezawodność, dość małe spalanie, i średni koszt części zamiennych. O jednym trzeba pamiętać - tankować tylko pewny olej napędowy . Niektórych rażą plastiki, mnie nie - mając dzieci i zwierzaka na pokładzie to najlepszy materiał do czyszczenia. Warto kupić wersję z tempomatem, albo wersie TYTANIUM warto wydać ciut więcej i miec wszystko sensory tempomaty soczewki itp. Dodtkowym atutem auta jest jego stosunkowo niska cena porównując chociażby do opla w którym królują tandetne źle spasowane plastiki.Zastanawiałem się nad 1.6 benzyna jednak znajomy z serwisu odradził , dlatego mam 1.6 TDCI dodatkowo niema egiera i dwumasy.
Średnie spalanie dla Ford Fiesta VII Hatchback 5d 1.6 Duratorq TDCi DPF 95KM 70kW 2008-2013
5,2
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

5,6
Ford Fiesta VII
Hatchback 5d 1.6 Duratorq TDCi DPF 95KM 70kW
Moja wersja to 1,6 TDCI 90 km, niestety nie można takiego wybrać. Bardzo przyzwoite auto do jazdy po mieście w trasę troche za słabe ponadto przy większych prędkościach zaczyna ogormnie hałasować w środku. Plus za spalanie. W trasie przy prędkości 100 km/h komputer pokazuje 4,8 l/100km, W mieście latem przy ciągle włączonej klimatyzacji 5,6, żeby osiągnąć 10 l musisz jeżdzić jak kompletny wariat. W przeciągu 6 tys km wymieniłem prawą pół oś z przodu, auto wpadało w wibracje przy dodawaniu gazu przy prędkości ok. 90 km/h. Ogólnie auto jest niewielkie, ekonomiczne, super do jazdy po mieście i niedługie trasy.
4,6
Ford Fiesta VII
Hatchback 5d 1.6 Duratorq TDCi DPF 95KM 70kW
Bardzo dobre wyniki spalania (4-5 l/100km) przy zachowaniu odpowiednich prędkości obrotowych silnika - jazda do 100 - 110 km/h w trasie oraz nieprzeciąganiu zmian biegów przy rozpędzaniu w mieście. Podczas jazdy na trasie z prędkością 140 km/h również możliwe jest osiągniecie spalania poniżej 6 l/100km. Ogólnie jak na gabaryty auta, dynamika mogłaby być troszkę lepsza, ale jest to rekompensowane przy dystrybutorze. Ogólnie samochód godny POLECENIA jako niedrogi sposób na przemieszczenie się z punktu do punktu. Filtr DPF nie sprawia problemów (jak narazie - przebieg 160 tys. km)
5,7
Ford Fiesta VII
Hatchback 5d 1.6 Duratorq TDCi DPF 95KM 70kW
Generalnie to najlepsze wyniki na drogach poza miastem. Na autostradzie za krótka skrzynia biegów, i ciężko utrzymywać chwilowe poniżej 5. 120-140 to już chwilowe zdecydowanie wyższe, przy okazji jest już głośno. Miasto z klimatyzacją to już zdecydowanie powyżej 5, tak naprawdę to okolice 6.
Ford Fiesta VII Hatchback 5d