Szukaj

Informacje o Ford Fiesta VII Hatchback 5d Facelifting

Lata produkcji: 2012 – 2017
Segment: Auta małe
Produkowana w latach 2008-2017 Fiesta VII generacji miała swój koncepcyjny pierwowzór w prototypie Verve z roku 2007. Zgodnie z filozofią „kinetic design” model upodobniono do większych aut Forda – Focusa, Mondeo i S-Max. Projektantem Fiesty VII był Stefan Lamm. Auto powstało na opracowanej wspólnie z Mazdą płycie podłogowej Ford B3 Platform, którą dzieliło m.in. z Fordem Fusion i Mazdą 2. Od roku 2012 sprzedawana była w wersji po face-liftingu. W plebiscycie magazynu „What Car?” w 2009 roku Fiesta VII otrzymała nagrodę Samochodu Roku.
czytaj więcej
Powagosław

Fiesta jeszcze nigdy nie była tak pociągająca. Zawsze była solidna, godna zaufania, ale projektanci razem z księgowymi jakoś skąpili jej wdzięków. Do teraz. Fiesta po raz pierwszy nie wygląda nijako.

~Powagosław
Luzacjusz

Łyżka na to: „Niemożliwe!”. Fiesta, która przez ponad 30 lat miała tyle wspólnego z prawdziwą fiestą, co Ich Troje z ichtiozaurem, wygląda dziś tak, jakby z czarodziejskiej szafy wyszła Jessica Alba, choć minutę wcześniej wlazła tam Julia Roberts.

~Luzacjusz
Wyszukiwarka samochodów
Wyszukiwarka samochodów

Ty wybierasz

To Ty określasz swoje potrzeby! Począwszy od sposobu użytkowania samochodu do ustalonego przez Ciebie budżetu.

Auta nowe i używane

Szukasz auta nowego? A może używanego? W naszej bazie znajdziesz wiele atrakcyjnych ogłoszeń!

Największa baza wiedzy o autach

Znajdź swój wymarzony model, a my podamy Ci wszystkie najważniejsze informacje o nim. Poznasz wady i zalety, obejrzysz testy.

Kontakt z dealerem / właścicielem

Wiesz już, który samochód kupić? Dzięki nam bez problemu skontaktujesz się z dealerem lub właścicielem wybranego auta.

"Wyszukiwarka to potężne narzędzie, dzięki któremu znalazłem wymarzone auto! Zgromadzone tu informacje o danym samochodzie pomogły mi poznać jego mocne i słabe strony. Oferta przedstawiona przez dealera też była bardzo atrakcyjna."

~ Tomek

Liczba drzwi 5
Liczba miejsc 5
Średnica zawracania 10,1 m
Promień skrętu 5,05 m
Długość 4066 mm
Szerokość 1722 mm
Szerokość z lusterkami bocznymi 1976 mm
Szerokość ze złożonymi lusterkami bocznymi 1818 mm
Wysokość 1473 mm
Rozstaw osi 2489 mm
Rozstaw kół - przód 1465 mm
Rozstaw kół - tył 1465 mm
Prześwit 145 mm
Maksymalna pojemność bagażnika (siedzenia złożone) 1093 l
Minimalna pojemność bagażnika (siedzenia rozłożone) 292 l
Ogólna ocena
4,3 /5 Średnia dla segmentu 4,0
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(90%)

Zalety

+ Układ jezdny + Bezawaryjność (poważne usterki) + Bezawaryjność (drobiazgi)

Wady

- Stosunek jakość/cena - Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów - Wyciszenie

Wybrane oceny

3,7
~mariusz
Ford Fiesta VII
Hatchback 5d Facelifting 1.5 TDCi 95KM 70kW
Kupiem jako auto dla żony. Szukałem benzyny trafił się diesel. Samochód mały do miasta. Rewelacyjnie się prowadzi i to jest jego największy plus. Niestety ma też minusy. Jest nim brak schowka w podsufitce na okulary. Dodatkowo brak sensownej półki na smartfona. Brakuje również schowka na okulary w podsufitce. Niesamowitym plusem jest podgrzewana przednia szyba, która ułatwia życie. Na pewno stuninguję auto w zakresie przyciemnienia szyb tylnich. Gdybym dzisiaj miał kupić takie auto do miasta to napewno bym szukał wersji z automatem, z przyciemnianymi szybami z tyłu. Jako nowe auto wydaje się byc ciekawą opcją wersja Vignale. NIestety jako nowa jest droga a używana jest mało osiągalna.
2,9
~Grzegorz
Ford Fiesta VII
Hatchback 5d Facelifting 1.4 96KM 71kW
Dość fajne auto ,ale bardzo przeciętnej jakości. Świetne zawieszenie i niezły komfort. Silnik jak na pojemność 1.4 mógł by dawać większą frajdę z jazdy. Osiągi przecietne ale zadowalające. Wyposażenie w wersji Titanium niezłe, ale w tylnych drzwiach... korbotronic. Środek ładny bo wyposażony w kokpit z audio SONY. Plastiki średniej jakości i nie najlepiej spasowane. Trzeszczy to tu, to tam... Dużo drobnych niedoróbek mogących sugerować kiepską trwałość w kolejnych latach eksploatacji. Ogrzewanie i chłodzenie wnętrza ma słabą wydajność.
4,3
~jonaszm
Ford Fiesta VII
Hatchback 5d Facelifting 1.0 EcoBoost 100KM 74kW
Na początku przy zakupie w ogóle nie brałem pod uwagę Fiesty. Wystarczyła jazda próbna z silnikiem 1.0 EcoBoost i wybór stał się dla mnie oczywisty. To nie reklama. :) Z perspektywy 3 lat użytkowania tego samochodu, oceniam go jako bardzo dojrzałe auto segmentu B. Naprawdę świetny silnik, który jak na trzy cylindry brzmi nieźle, lepiej niż nie jeden "czterocylindrowiec". Ładnie wchodzi na obroty, pozwala z łatwością osiągać prędkości autostradowe i zadowala się akceptowalną ilością paliwa. Jasne, 100KM to nie demon prędkości, ale na jedną bądź dwie podróżujące osoby z pewnością wystarczy. Dla bardziej wymagających zostaje wersja 125/140KM. Do miasta wystarcza w zupełności, choć osobiście do typowo miejskiej jazdy polecałbym silnik wolnossący 1.2 80KM lub 1.4 96KM. Dlaczego ten samochód jest dojrzały ? Ponieważ można w nim bardzo wygodnie i bardzo stabilnie pokonać duże trasy (np. 1000km) i wyjść bez bólu pleców. Fotele są wygodne i dobrze wyprofilowane. Jazda nie męczy, bo auto trzyma się drogi jak wściekłe i wydaje się, że nic nie jest w stanie nim "zabujać". Jeździłem samochodami dwie klasy wyżej i po przesiadce do Fiesty nie czułem dyskomfortu. Stabilność na autostradzie to po prostu bajka, to auto to jest co najmniej jedna klasa wyżej pod tym względem, a w niektórych przypadkach nawet dwie... Wyciszenie jest akceptowalne. Ma kilka wpadek ergonomicznych, m.in. bezużyteczny podłokietnik, ale za to z jakim schowkiem. Ma swoje wady, uchwyty na drzwiach trzeszczą, plastiki (prócz góry deski) są twarde. Nie jest to premium. Nie ma nie wiadomo ile miejsca, bagażnik też jest jednym z mniejszych w klasie. Silnik jest drogi w serwisowaniu, a jego osprzęt brzęczy jak szalony, przez co klekot diesla wydaje się kulturalny. Ale zawieszenie i układ jezdny to czołówka w klasie. To nie jest samochód typowo do miasta. W niego można wsiąść i jechać na drugi koniec polski, wysiąść i nie czuć się połamanym. Jazda nie męczy, silnik nie wyje. To jest pełnoprawny samochód do jazdy na co dzień i do jazdy wszędzie, nie tylko po mieście. Dlatego oceniam go doskonale, mimo tego że odstawał nieco od konkurencji jeżeli chodzi o technologie, oraz że jego system multimedialny był już przestarzały i nieintuicyjny. Jak ktoś lubi jeździć samochodem, to polecam. :)
Średnie spalanie dla Ford Fiesta VII Hatchback 5d Facelifting
5,8 – 6,7
l/100 km
4,5 – 5,8
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

6,7
Ford Fiesta VII
Hatchback 5d Facelifting 1.0 EcoBoost 125KM 92kW
autko jest zaskakująco dynamiczne jak na taki mały silniczek. Szczególnie na małych prędkościach (0-80 km/h) sprawia wrażenie szybszego niż dane techniczne. Im szybciej tym mniejsza dynamika, ale nawet powyżej 150 wciąż fajnie przyspiesza. Wrażenie jakby pod maską było min 1,8 litra. Niestety spalanie jest bardzo zależne od dynamiki jazdy, dane fabryczne to fikcja, choć nie jest źle. W trasie jadać 90-100 można zbliżyć się do 5-ciu litrów. 100-120 to 6-6,5 litra. Przy 130-140 też przyzwoicie około 6,5-7 litrów. W mieście zaskakuje oszczędnością. W Krakowie bez korków 7-7,3 litra, a w korkach 7,7-7,9 litra. To przy dość dynamicznej jeździe, bo autko dobrze się prowadzi.
6,0
Ford Fiesta VII
Hatchback 5d Facelifting 1.0 EcoBoost 100KM 74kW
Tutaj przeciętnie, głównie ze względu na wymianę oleju. Koszt oleju 5W20 (5L) do 1.0 EcoBoost to ok. 170 - 180 zł w sklepie. Do tego dochodzą filtry (oleju i przeciwpyłkowy) i przegląd ze swoimi częściami to ok. 500 - 600 zł. Jeżeli zostawimy wszystko w rękach ASO, to wydamy ze 100 - 200 zł więcej, a więc dosyć sporo, jak na mały samochód. Spalanie paliwa w dużej mierze zależy od nogi kierującego. Przy jeździe "krajówkami" do 90 - 100km/h zobaczymy wyniki w okolicy 5.0 - 5.5 L/100km. Autostrada z prędkością 140km/h to ok. 6.5-7.5L/100km, w zależności od panujących warunków. Miasto pominę, bo to zależy od wielu czynników. Potrafi spalić równie dobrze 6 litrów przy w miarę pustych drogach, jak i 9 - 10 litrów przy zakorkowanym mieście. Moim zdaniem nie pali więcej jak powinien, w cuda nie wierzę. Średnie spalanie komputer mi pokazuje ok. 7L. Jazda głównie po dużym mieście + autostrady 140km/h.
6,4
Ford Fiesta VII
Hatchback 5d Facelifting 1.0 EcoBoost 125KM 92kW
Dynamika tego silnika jest naprawdę zadawalająca jak również prowadzenie jak na Forda przystało jest nieprzeciętne. Natomiast co do spalania to muszę przyznać, że jest zdecydowanie wyższe niż podaje fabryka. Co prawda należę do osób, które jeżdżą dość dynamicznie jednak nie spodziewałem się takich różnic. Średnie spalanie z baku (miasto/trasa - głównie autostrady) wychodzi pomiędzy 7,5 a 8,5 litra. Jazda autostradą z conajmniej autostradową prędkością czasami zamyka się powyżej 9 litrów. Spokojna trasa ~100km/h to spalanie 5-5,5litra. Tylko w mieście da się zapiąć spalanie poniżej 7 litrów. Jeśli chodzi o listki Eco w komputerze to max udaje mi się osiągnąć 3/5 ;)
Ford Fiesta VII Hatchback 5d Facelifting