Szukaj

Informacje o Ford Fiesta VI 1.4 TDCi 68KM 50kW 2001-2008

Lata produkcji: 2001 – 2008
Segment: Auta małe
Produkowana w latach 2002-2008 Fiesta VI generacji, tak jak poprzedniczka nawiązywała stylistycznie do linii Focusa. Face-lifting, który Fiesta przeszła w 2005 roku objął m.in. zderzaki, przednie i tylne światła oraz wnętrze. Samochód wzbogacono także o nowe elementy wyposażenia. W roku 2002, na bazie Fiesty, wyprodukowano model Fusion – połączenie kompaktowego vana i samochodu uterenowionego . W RPA, Indiach, Chinach i Brazylii trwa nadal produkcja modelu w wersji sedan (który nazywa się Ikon lub po prostu Fiesta Sedan).
czytaj więcej
Powagosław

Fiesta jeszcze nigdy nie była tak pociągająca. Zawsze była solidna, godna zaufania, ale projektanci razem z księgowymi jakoś skąpili jej wdzięków. Do teraz. Fiesta po raz pierwszy nie wygląda nijako.

~Powagosław
Luzacjusz

Łyżka na to: „Niemożliwe!”. Fiesta, która przez ponad 30 lat miała tyle wspólnego z prawdziwą fiestą, co Ich Troje z ichtiozaurem, wygląda dziś tak, jakby z czarodziejskiej szafy wyszła Jessica Alba, choć minutę wcześniej wlazła tam Julia Roberts.

~Luzacjusz
Produkowany od 2001 do 2008 roku
Pojemność skokowa 1399 cm3
Typ silnika diesel
Moc silnika 68 KM (50 kW) przy 4000 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 160 Nm przy 2000 obr/min
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Doładowanie turbosprężarkowe
Umiejscowienie wałka rozrządu SOHC (OHC)
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 8
Stopień sprężania 18,0 : 1 : 1
Średnica cylindra × skok tłoka 73,7 x 82 mm
Typ wtrysku bezpośredni Common Rail
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 5
Rodzaj skrzyni Automatyczna
Napęd na przednią oś Dostępny
Ogólna ocena
4,2 /5 Średnia dla segmentu 4,0
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(82%)

Zalety

+ Łatwość utrzymania (pod względem kosztów) + Układ jezdny + Bezawaryjność (poważne usterki)

Wady

- Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów - Karoseria - Wyciszenie

Wybrane oceny

4,1
~Geograful
Ford Fiesta VI
Hatchback 1.4 TDCi 68KM 50kW
Moje drugie auto. Jeżdżę nim 7 lat. Przejechałem ponad 100 tys. km Najbiedniejsza wersja diesela. Co do minusów. To głównie cena części i napraw. Ogólnie jak coś poważniejszego się stanie, to zastanawiam się czy już złomować czy za kilkanaście miesięcy przy kolejnej dużej usterce. Ale jak się nic nie psuje, to auto jest świetne. Problem jest też z odpowiednimi częściami gdyż często przychodzi coś co jednak nie pasuje. Szczególnie trudno dobrać lakiery po kolizji. Druga wada to mało miejsca z tyłu kosztem dużego bagażnika (porównując do innych samochodów tej wielkości). Trochę też brakuje mocy. I nawet nie wyobrażam sobie jakby miała jeszcze ciągnąć przyczepkę. Natomiast do zalet. Cała reszta. Auto moim zdaniem dla rodzin z małymi dziećmi. Ze względu na rozplanowanie długości. Aczkolwiek da się jechać w piątkę dorosłych. Za to bagaże takie jak wózki czy kosiarki wchodzą bez problemu. A po złożeniu kanapy wchodzi nawet europaleta. Czy bym jeszcze raz kupił. Raczej tak, ale bym polował na większy silnik.
4,6
~Grabowski
Ford Fiesta VI
Hatchback 1.4 TDCi 68KM 50kW
Świetne małe, bardzo ekonomiczne autko. Posiadam je w wersji trzydrzwiowej, a wcześniej przez kilka lat jeździłem pięciodrzwiową Fiestą z 2003 roku. Obie z czystym sumieniem mogę polecić. Fiesta z tym silnikiem to samochód praktycznie bezobsługowy i niezawodny. W swojej klasie prawdziwa perełka. Jazda mimo niedużej mocy to czysta frajda zwłaszcza na zakrętach, bo Fiesta prowadzi się doskonale i twardawe zawieszenie dodaje poczucia kontroli nad autem, a sto kilometrów w trasie można przejechać nawet spalając mniej niż 4 litry oleju napędowego. Z wyglądu może trochę zbyt delikatna, ale można ją pokochać.
4,0
~Dawid9999
Ford Fiesta VI
Hatchback 1.4 TDCi 68KM 50kW
Jest to moj pierwszy samochód, którym jezdze ponad 2 lata az do dzisiaj, kupiłem go kiedy miał prawie 85tysiecy km podparte książką serwisową, najbogatsza wersja, placac za niego lekko ponad 12 tysiecy zl. Aktualnie auto ma najechane 115 tysięcy. Jeżeli ktoś szuka pierwszego zamachu czy dla syna czy dla córki jest to bardzo fajna opcja. Jedyne co było do wymiany to na zime świece żarowe, a po półtora roku użytkowania filtr paliwa. Nie wliczam w to co sezon wymiany oleju oraz filtrów. Co do spalania. Jest ono zadowalające, kiedy silnik się rozgrzeje pali w cyklu mieszanym około 6l miasto około 7l A trasa około 4l (piąty bieg, 80km/h) jeżeli chodzi o tankowanie to na pełnym baku(okolo165zl) byłem w stanie przejechać około 600-650km. Silnik prawie 70 koni- kupujący go wiedziałem ile mocy ma ten silnik i nie będzie to sportowy, wyczynowy samochód- miał służyć do przemieszczania się od punktu A do punktu B, miala nauczyc jezdzic i obeznac sie na drogach, właśnie do tego jest ta jednostka stworzona. Da się wyprzedzić ale nie skończymy na pierwszym drzewie. Ogólnie na pierwsze auto bardzo gorąco polecam, jeżeli ktoś poszukuję taniego w utrzymaniu, dobrego i niezawodnego samochodu to strzał w dziesiątkę:)
Średnie spalanie dla Ford Fiesta VI 1.4 TDCi 68KM 50kW 2001-2008
5,0
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

4,4
Ford Fiesta VI
Hatchback 1.4 TDCi 68KM 50kW
Fiesta jest bardzo ekonomiczna zwłaszcza w trasie nie przekraczając 110km/h wtedy bez problemu osiągalne 4,2-4,4 a ponizej setki wyniki poniżej 4 litrów też są do uzyskania, Do 120km/h dalej nieźle bo do 5 litrów bez problemu, ale do jazdy autostradowej nie jest stworzona, bo przy 140 spalanie wyniesie aż 7-7,5l/100, a hałas będzie nie do zniesienia, ale to auto miejskie więc nie dziwota. Mimo miejskiego charakteru dzięki dieslowej jednostce napędowej rozkwita w trasie i tam popisuje się ekonomią. W mieście wyniki rzędu 4,6 osiągalne, choć okolice 5 bardziej realne starając się nie tamować ruchu. Mi na 15 kilometrowej trasie do małego miasta w połączeniu z jazdą po nim spalanie najczęściej wychodziło w okolicach 4,5 litra na 100 kilometrów.
4,8
Ford Fiesta VI
Hatchback 1.4 TDCi 68KM 50kW
Wawa-Gdańsk autostradą + korek. ciężka noga kobiety 125-1350-140 przy wyprzedzaniu i hamowanie częste ~5.8 litra. (4 osoby i bagaże) Wsiadłem ja (4 osoby i bagaże) Wawa-Łódź 120-130 km/h przy wyprzedzaniu i prawy pas na spokojnie 125km/h i spalanie 4.35 litra :) Po mieście nie jeździmy, od tego jest rower i komunikacja miejsca, więc nie wiem ile spali. myślę, że przy krajowej drodze około 90km/h 4 litry można osiągnąć na spokojnie, bardzo dynamiczne auto, na początku turbodziura. 2-3500 obrotów leci jak strzała i można cisnąć z wyprzedzaniem. Cudowny wybór dla pary młodych ludzi do podróżowania taniego :)
5,8
Ford Fiesta VI
Hatchback 1.4 TDCi 68KM 50kW
Jeżdżę na oponach 195/55/15 więc na pewno to powoduje nieco wyższe spalanie. Poza tym samochód nie jest wrażliwy na to ja się nim jeździ - różnice są na prawdę nieznaczne. W trasie udaje się osiągnąć najniższe wyniki pod warunkiem że jedziemy płynnie ze stałą prędkością.. około 120 km/h. Najwięcej pali zimą zwłaszcza przy dużych mrozach (wcześniejsze odpalanie żeby silnik się dogrzał itp). Polecam stosowanie dodatków do paliwa - w tym przypadku na prawdę ułatwia rozruch i spalanie jest niższe - stosuje tylko zimą. Podczas normalnego użytkowania w mieście moc jest zadowalająca, jednak "turbo-dziura" jest dość mocno odczuwalna.

Usterki Ford Fiesta VI

Liczba wpisów: 20
Problem z obrotami, nie idzie odpalić auta na zimnym silniku
  • Ford Fiesta VI 1.4 16V 80KM 59kW 2001-2008
  • instalacja elektryczna
  • 170 tys. km
Witajcie, oddałam 3 tyg temu auto, do mechanika ponieważ nie mogłam odpalić auta. Jak się udało odpalić to po chwili gasł. Problem z obrotami miałam, musiałam chwilę dłuższą posiedzieć rozgrzać go aby nabrał „mocy” i nawet podczas jazdy sam zwalniał musiałam go tzw gazować jak stary dziadek często aby nabrał mocy bo bałam się dojeżdżać do skrzyżowania,nigdy od zakupu żadnego problemu w nim nie miałam. Rocznik 2002, mam go od 3 lat. Wymieniane wszystko na bieżąco. Pojechałam do mechanika ktory rozkłada ręce bo ponoć sprawdzili już wszystko: po cewki, swiece, silniczek krokowy, po przepustnice, przewody wysokiego napięcia, oddali go do elektromechanika który nie chce mówić co on tam sprawdza/ wymienia więc nie powiem jakie on tam rzeczy sprawdzał ale Jak rozgrzał auto to już było ok niby jak twierdzi bo jeździł nim. Odstawił znów do mechanika bo niby chłodnica do wymiany, dziś przyjeżdżam po auto i znów mówią że ta sama przyczyna z którą przyjechałam czyli gaśnie. Więc dalej nie wiem jaka może być przyczyna. Miał ktoś taki problem ?! Ktoś może polecić co jeszcze warto zrobić. Wkurzam się bo ja siedzę na forum i szukam przyczyny i podpowiadam Mechanikom co mają robić. Auta jak nie mam tak nie mam dalej. Miała być pierdola a dalej nie wiadomo co jest
Problem rozwiązany
1 komentarz
Odpadają plastikowe listwy przy szybach
  • Ford Fiesta VI 1.4 16V 80KM 59kW 2001-2008
  • nadwozie
  • usterka fabryczna
Występowanie usterki:
Tak 23
Nie 4
Od kupna auta podczas jazdy z prędkością powyżej 60km/h słychać było takie 'klikanie' przy szybach. Przyzwyczilem sie i niezwracalem uwagi. W koncu jednak ztwierdzilem ze cos trzeba z tym halasem zrobic. Olazalo sie ze te plastikowe listwy oddzielajace boczne szyby od siebie trzymaja sie na resztkach kleju ktory z czasem ulegl biodegradacji i praktycznie przestal spelniac swoja role. Wyrwalem listwy (nie wymagalo to uzycia sily bo klej nie dzialal, a listwy trzymaly sie chyba tylko sila woli). Oczyscilem, dalem silikon dekarski i przykleilem od nowa. Tym razem trzyma dobrze i nic nie 'klika'. Jak zaobserwowalem to dosyc czesta przypadłość Fiesty. Juz wiele takich z urwanymi listwami widzialem na ulicy
1 komentarz
Kontrolka "check engine"
  • Ford Fiesta VI 1.4 16V 80KM 59kW 2001-2008
  • inne
Witam, proszę o pomoc. W okolicy kwietnia/maja pojawiła się kontrolka "check engine" - pojechałem do mechanika, który stwierdził, że to zanieczyszczona przepustnica (jednocześnie wspomniał, że może być uszkodzony kat. - przebieg 120.000) i należy ją przeczyścić. Po 1,5 miesiąca znowu pojawiła się ta sama kontrolka - mechanik przekazał, że to katalizator do wymiany (lub możliwe, że sonda lambda). Pojechałem do innego mechanika, bo w wymianę katalizatora nie wierzę - drugi stwierdził po podłączeniu do kompa, że to lambda. Wymieniłem, ale po ok. tygodniu znowu się pojawiła (samochód nie ma wahań obrotów - jałowy bieg 600/700, normalnie przyśpiesza). Proszę o poradę, bo w sobotę wyjeżdżam nad morze z rodziną, a nie chcę stanąć gdzieś na autostradzie.
Problem rozwiązany
4 komentarze
Ford Fiesta VI