Szukaj

Informacje o Ford Fiesta VI 1.3 58KM 43kW 2001-2008

Lata produkcji: 2001 – 2008
Segment: Auta małe
Produkowana w latach 2002-2008 Fiesta VI generacji, tak jak poprzedniczka nawiązywała stylistycznie do linii Focusa. Face-lifting, który Fiesta przeszła w 2005 roku objął m.in. zderzaki, przednie i tylne światła oraz wnętrze. Samochód wzbogacono także o nowe elementy wyposażenia. W roku 2002, na bazie Fiesty, wyprodukowano model Fusion – połączenie kompaktowego vana i samochodu uterenowionego . W RPA, Indiach, Chinach i Brazylii trwa nadal produkcja modelu w wersji sedan (który nazywa się Ikon lub po prostu Fiesta Sedan).
czytaj więcej
Powagosław

Fiesta jeszcze nigdy nie była tak pociągająca. Zawsze była solidna, godna zaufania, ale projektanci razem z księgowymi jakoś skąpili jej wdzięków. Do teraz. Fiesta po raz pierwszy nie wygląda nijako.

~Powagosław
Luzacjusz

Łyżka na to: „Niemożliwe!”. Fiesta, która przez ponad 30 lat miała tyle wspólnego z prawdziwą fiestą, co Ich Troje z ichtiozaurem, wygląda dziś tak, jakby z czarodziejskiej szafy wyszła Jessica Alba, choć minutę wcześniej wlazła tam Julia Roberts.

~Luzacjusz
Produkowany od 2001 do 2008 roku
Pojemność skokowa 1299 cm3
Typ silnika benzynowy
Moc silnika 58 KM (43 kW) przy 5000 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 101 Nm
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 2
Stopień sprężania 10,0 : 1 : 1
Typ wtrysku wielopunktowy (MPI)
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 5
Ogólna ocena
3,9 /5 Średnia dla segmentu 4,0
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

NIE

Głosów za: 25% / przeciw: 75%

Zalety

+ Układ jezdny + Widoczność + Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów

Wady

- Silnik - Wyciszenie - Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)

Wybrane oceny

4,6
~Aleksandra2505
Ford Fiesta VI
Hatchback 1.3 58KM 43kW
Fiesta jest w naszej rodzinie od przeszło 5 lat i przez ten okres nigdy nie zawiodła. Została kupiona w 2013 roku z przebiegiem 61000 km od starszego człowieka i od tamtej pory przejechała przeszło 80000 km. Oprócz wymian typowo eksploatacyjnych naprawiona została jedynie instalacja klimatyzacji (drobna, mało kosztowna usterka). Lubią się także zrywać linki do podnoszenia siedzenia (w wersji 3-drzwiowej), jednak przy minimalnych umiejętnościach manualnych można naprawić to samemu. Poza tym zero problemów z silnikiem czy układem kierowniczym. Jedynym zastrzeżeniem jest zbyt mała moc, ale wybrałam taką wersję świadomie, więc nie traktuję tego jako wadę. Brak również jakichkolwiek oznak korozji. Uważam, że dla początkującego kierowcy Fiesta jest autem idealnym - sprzęgło jest mało problematyczne i chodzi jak po maśle (w porównaniu do np. Hyundaia i30 czy Renault Megane), a auto bardzo dobrze trzyma się drogi. Także spalanie nie obciąża zbytnio portfela - w mieście pali około 7,5l/100, w trasie najmniej udało mi się osiągnąć 6,1l/100, ale wiadomo, że to zależy od kierowcy i tego jaką ciężką ma "nogę". Zawieszenie dosyć trwałe. Ogółem auto godne polecenia, jedynym mankamentem może okazać się cena. Na rynku aut używanych są duże rozbieżności, jednak czasami warto przepłacić i cieszyć się zadbanym egzemplarzem jak w moim wypadku.
4,2
~Czarek
Ford Fiesta VI
Hatchback 1.3 58KM 43kW
O mojej fieście mógłbym napisać epopeję. W ciągu posiadania tego auta wymieniłem w nim pełne hamulce z tyłu (plus ręczny), parę czujników i innych ****reli. Poprzedni właściciel myślał, że trytytkami można naprawić wszystko. Jest mułowata, wyprzedzanie musi być z głową, a maksymalnie wycisnę z niej 140 km/h. Jednak to idealne auto miejskie, lub dla świeżego kierowcy. Ilość miejsca zarówno w kabinie jak i w bagażniku jest bardzo zadowalająca. Mam 180 cm, kolosem nie jestem, jednak w tak małym 3 drzwiowym aucie czuję się bardzo komfortowo. Trzeba jednak zwrócić uwagę na cenę części - jeśli kupi się model z podgrzewaną przednią szybą i chce się ją wymienić 1500 zł nie Twoje. Głównymi wadami tego modelu jest elektronika i mechanizm składania foteli. Kable mają delikatną tendencję to przegniwania - mówię tutaj o wysokim napięciu, alternator jednak wytrzymał 205 tys. bez napraw, więc jest się czym pochwalić.
3,1
~rczosnecka@op.pl
Ford Fiesta VI
Hatchback 1.3 58KM 43kW
Forda Fiestę Ambiente rocznik 2003 ( model 2002) kupiłam ze względu na bezpieczeństwo . Wyposażenie 6 poduszek powietrznych. Podczas kolizji nie zadziałały nawet napinacze pasów . Skandal. Odradzam zakupu tego samochodu, gdyż autoryzowany diler Forda Auto Plaza Warszawa, ul. Popularna 70 nie poczuwa się do odpowiedzialności za sprzedawane samochody i robi z klientów idiotów. Prędkość wozu w/g rzeczoznawcy Auto Plazy 13 km/h, wartość szkody 46% wartości wozu w/g ASO. Smieszne, ale niestety prawdziwe. Sprawą aktualnie zajmuję się mój prawnik.

Usterki Ford Fiesta VI

Liczba wpisów: 20
Problem z obrotami, nie idzie odpalić auta na zimnym silniku
  • Ford Fiesta VI 1.4 16V 80KM 59kW 2001-2008
  • instalacja elektryczna
  • 170 tys. km
Witajcie, oddałam 3 tyg temu auto, do mechanika ponieważ nie mogłam odpalić auta. Jak się udało odpalić to po chwili gasł. Problem z obrotami miałam, musiałam chwilę dłuższą posiedzieć rozgrzać go aby nabrał „mocy” i nawet podczas jazdy sam zwalniał musiałam go tzw gazować jak stary dziadek często aby nabrał mocy bo bałam się dojeżdżać do skrzyżowania,nigdy od zakupu żadnego problemu w nim nie miałam. Rocznik 2002, mam go od 3 lat. Wymieniane wszystko na bieżąco. Pojechałam do mechanika ktory rozkłada ręce bo ponoć sprawdzili już wszystko: po cewki, swiece, silniczek krokowy, po przepustnice, przewody wysokiego napięcia, oddali go do elektromechanika który nie chce mówić co on tam sprawdza/ wymienia więc nie powiem jakie on tam rzeczy sprawdzał ale Jak rozgrzał auto to już było ok niby jak twierdzi bo jeździł nim. Odstawił znów do mechanika bo niby chłodnica do wymiany, dziś przyjeżdżam po auto i znów mówią że ta sama przyczyna z którą przyjechałam czyli gaśnie. Więc dalej nie wiem jaka może być przyczyna. Miał ktoś taki problem ?! Ktoś może polecić co jeszcze warto zrobić. Wkurzam się bo ja siedzę na forum i szukam przyczyny i podpowiadam Mechanikom co mają robić. Auta jak nie mam tak nie mam dalej. Miała być pierdola a dalej nie wiadomo co jest
Problem rozwiązany
1 komentarz
Odpadają plastikowe listwy przy szybach
  • Ford Fiesta VI 1.4 16V 80KM 59kW 2001-2008
  • nadwozie
  • usterka fabryczna
Występowanie usterki:
Tak 23
Nie 4
Od kupna auta podczas jazdy z prędkością powyżej 60km/h słychać było takie 'klikanie' przy szybach. Przyzwyczilem sie i niezwracalem uwagi. W koncu jednak ztwierdzilem ze cos trzeba z tym halasem zrobic. Olazalo sie ze te plastikowe listwy oddzielajace boczne szyby od siebie trzymaja sie na resztkach kleju ktory z czasem ulegl biodegradacji i praktycznie przestal spelniac swoja role. Wyrwalem listwy (nie wymagalo to uzycia sily bo klej nie dzialal, a listwy trzymaly sie chyba tylko sila woli). Oczyscilem, dalem silikon dekarski i przykleilem od nowa. Tym razem trzyma dobrze i nic nie 'klika'. Jak zaobserwowalem to dosyc czesta przypadłość Fiesty. Juz wiele takich z urwanymi listwami widzialem na ulicy
1 komentarz
Kontrolka "check engine"
  • Ford Fiesta VI 1.4 16V 80KM 59kW 2001-2008
  • inne
Witam, proszę o pomoc. W okolicy kwietnia/maja pojawiła się kontrolka "check engine" - pojechałem do mechanika, który stwierdził, że to zanieczyszczona przepustnica (jednocześnie wspomniał, że może być uszkodzony kat. - przebieg 120.000) i należy ją przeczyścić. Po 1,5 miesiąca znowu pojawiła się ta sama kontrolka - mechanik przekazał, że to katalizator do wymiany (lub możliwe, że sonda lambda). Pojechałem do innego mechanika, bo w wymianę katalizatora nie wierzę - drugi stwierdził po podłączeniu do kompa, że to lambda. Wymieniłem, ale po ok. tygodniu znowu się pojawiła (samochód nie ma wahań obrotów - jałowy bieg 600/700, normalnie przyśpiesza). Proszę o poradę, bo w sobotę wyjeżdżam nad morze z rodziną, a nie chcę stanąć gdzieś na autostradzie.
Problem rozwiązany
4 komentarze
Ford Fiesta VI