Szukaj

Informacje o Ford Fiesta VI

Lata produkcji: 2001 – 2008
Segment: Auta małe
Produkowana w latach 2002-2008 Fiesta VI generacji, tak jak poprzedniczka nawiązywała stylistycznie do linii Focusa. Face-lifting, który Fiesta przeszła w 2005 roku objął m.in. zderzaki, przednie i tylne światła oraz wnętrze. Samochód wzbogacono także o nowe elementy wyposażenia. W roku 2002, na bazie Fiesty, wyprodukowano model Fusion – połączenie kompaktowego vana i samochodu uterenowionego . W RPA, Indiach, Chinach i Brazylii trwa nadal produkcja modelu w wersji sedan (który nazywa się Ikon lub po prostu Fiesta Sedan).
czytaj więcej
Powagosław

Fiesta jeszcze nigdy nie była tak pociągająca. Zawsze była solidna, godna zaufania, ale projektanci razem z księgowymi jakoś skąpili jej wdzięków. Do teraz. Fiesta po raz pierwszy nie wygląda nijako.

~Powagosław
Luzacjusz

Łyżka na to: „Niemożliwe!”. Fiesta, która przez ponad 30 lat miała tyle wspólnego z prawdziwą fiestą, co Ich Troje z ichtiozaurem, wygląda dziś tak, jakby z czarodziejskiej szafy wyszła Jessica Alba, choć minutę wcześniej wlazła tam Julia Roberts.

~Luzacjusz

Oceny Ford Fiesta VI

Liczba ocen: 340
Ogólna ocena
4,1 /5 Średnia dla segmentu 4,0
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(76%)

Zalety

+ Układ jezdny + Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów + Bezawaryjność (poważne usterki)

Wady

- Karoseria - Łatwość utrzymania (pod względem kosztów) - Wyciszenie

Wybrane oceny

4,1
~Geograful
Ford Fiesta VI
Hatchback 1.4 TDCi 68KM 50kW
Moje drugie auto. Jeżdżę nim 7 lat. Przejechałem ponad 100 tys. km Najbiedniejsza wersja diesela. Co do minusów. To głównie cena części i napraw. Ogólnie jak coś poważniejszego się stanie, to zastanawiam się czy już złomować czy za kilkanaście miesięcy przy kolejnej dużej usterce. Ale jak się nic nie psuje, to auto jest świetne. Problem jest też z odpowiednimi częściami gdyż często przychodzi coś co jednak nie pasuje. Szczególnie trudno dobrać lakiery po kolizji. Druga wada to mało miejsca z tyłu kosztem dużego bagażnika (porównując do innych samochodów tej wielkości). Trochę też brakuje mocy. I nawet nie wyobrażam sobie jakby miała jeszcze ciągnąć przyczepkę. Natomiast do zalet. Cała reszta. Auto moim zdaniem dla rodzin z małymi dziećmi. Ze względu na rozplanowanie długości. Aczkolwiek da się jechać w piątkę dorosłych. Za to bagaże takie jak wózki czy kosiarki wchodzą bez problemu. A po złożeniu kanapy wchodzi nawet europaleta. Czy bym jeszcze raz kupił. Raczej tak, ale bym polował na większy silnik.
4,6
~Marek
Ford Fiesta VI
Hatchback 1.25 i 16V 75KM 55kW
Samochód bardzo przyjemny dla mnie (studenta) oraz partnerki. W sam raz dla pary lub małej rodziny. Bardzo ekonomiczny i kompletnie bezawaryjny pomimo wieku. Idealny do miasta, a w trasie też daje radę - przejechałem nim dystans 1600km w dwie strony i super, tylko nie warto jednak jechać szybciej niż 120kmh z powodu pięciu biegów. Przy kupnie zwrócić uwagę na podwozie i jego stan oraz progi. Jak na wiek samochodu mam bardzo bogatą wersję - czujnik deszczu i zmierzchu oraz klimatyzacja w 15 letnim samochodzie z miejskiego segmentu to rewelacja!!
3,4
~Filipunio98
Ford Fiesta VI
Hatchback 1.3 70KM 51kW
Ciekawa propozycja do miasta, lecz nie bez wad. Wraz z silnikiem 1,3, Fiesta dawała średnią dynamikę przy dość dużym spalaniu. Od czasu do czasu zdarzały się też drobne usterki, które potrafiły zirytować. Mimo wszystko wypada ją pochwalić za bardzo precyzyjny układ kierowniczy, który przy mocniejszym silniku na pewno dawałby ogromną frajdę z jazdy. Na plus również trzeba zaliczyć bardzo dobre audio oraz widoczność. Choć wygląd jest kwestiom gustu, to Fieścine mogę uznać za jeden z najładniejszych samochodów z segmentu B, produkowanych w tych latach. Czy bym ją polecił? Z pewnością, lecz z mocniejszym silnikiem i w okazyjnej cenie, ponieważ nawet obecne ceny nie do końca są warte tego co dostajemy.

Raporty spalania Ford Fiesta VI

Liczba raportów: 401
Średnie spalanie dla Ford Fiesta VI
6,9 – 8,9
l/100 km
5,0 – 5,4
l/100 km
7,2 – 9,8
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

5,6
Ford Fiesta VI
Hatchback 1.25 i 16V 75KM 55kW
Auto fajne i dość oszczędne, ale na rozgrzanym silniku, w lecie z klimą dojazdy do Poznania + jazda po miescie w korkach ok 30km w jedną stronę i do tego tez trasa ok 200km średnio 5,7l, zimą 6,2, obecnie krótkie odcinki + trasa 200km zimą 6,5 , latem było 5,9 Deptanie na gaz w celu uzyskania fajnej dynamiki nie da nic poza wzrostem spalania W trasie z klimą predkosci 110-130 km/h spokojnie 5,5l jak ktoś oczekuje rakiety (nie uzyska tego efektu) to mu spalanie wyskoczy w kosmos, więc lepiej lekką nogą traktować gaz- efekt dynamiki bedzie ten sam- śrenide spalanie natomiast niewielkie, w trasie z klimą 110-130 km/h spokojnie 5,5l
4,4
Ford Fiesta VI
Hatchback 1.4 TDCi 68KM 50kW
Fiesta jest bardzo ekonomiczna zwłaszcza w trasie nie przekraczając 110km/h wtedy bez problemu osiągalne 4,2-4,4 a ponizej setki wyniki poniżej 4 litrów też są do uzyskania, Do 120km/h dalej nieźle bo do 5 litrów bez problemu, ale do jazdy autostradowej nie jest stworzona, bo przy 140 spalanie wyniesie aż 7-7,5l/100, a hałas będzie nie do zniesienia, ale to auto miejskie więc nie dziwota. Mimo miejskiego charakteru dzięki dieslowej jednostce napędowej rozkwita w trasie i tam popisuje się ekonomią. W mieście wyniki rzędu 4,6 osiągalne, choć okolice 5 bardziej realne starając się nie tamować ruchu. Mi na 15 kilometrowej trasie do małego miasta w połączeniu z jazdą po nim spalanie najczęściej wychodziło w okolicach 4,5 litra na 100 kilometrów.
8,2
Ford Fiesta VI
Hatchback 1.3 70KM 51kW
Realne spalanie przy 80% miasto Wrocław to ok 8l/100, W mieście można próbować zejść do 7l ale wymaga to wielkiej konsekwencji. Na trasie zaczyna się wielki rozstrzał, minimalne przy tempie tira (ale bez chowania się za nim) to jakieś 6-6.5l/100km, standardowe 110-120 przy 3k obrotów to okolice 8.2l/100km, przy stałym 120 i lekko więcej to już okolice 9-9.5l. Przy 150-160 czyli stałe okolice vmax trzeba liczyć około 10.5-11.5l Może uda mi się zbić ten wynik regulując dodatkowo instalację

Usterki Ford Fiesta VI

Liczba wpisów: 20
Problem z obrotami, nie idzie odpalić auta na zimnym silniku
  • Ford Fiesta VI 1.4 16V 80KM 59kW 2001-2008
  • instalacja elektryczna
  • 170 tys. km
Witajcie, oddałam 3 tyg temu auto, do mechanika ponieważ nie mogłam odpalić auta. Jak się udało odpalić to po chwili gasł. Problem z obrotami miałam, musiałam chwilę dłuższą posiedzieć rozgrzać go aby nabrał „mocy” i nawet podczas jazdy sam zwalniał musiałam go tzw gazować jak stary dziadek często aby nabrał mocy bo bałam się dojeżdżać do skrzyżowania,nigdy od zakupu żadnego problemu w nim nie miałam. Rocznik 2002, mam go od 3 lat. Wymieniane wszystko na bieżąco. Pojechałam do mechanika ktory rozkłada ręce bo ponoć sprawdzili już wszystko: po cewki, swiece, silniczek krokowy, po przepustnice, przewody wysokiego napięcia, oddali go do elektromechanika który nie chce mówić co on tam sprawdza/ wymienia więc nie powiem jakie on tam rzeczy sprawdzał ale Jak rozgrzał auto to już było ok niby jak twierdzi bo jeździł nim. Odstawił znów do mechanika bo niby chłodnica do wymiany, dziś przyjeżdżam po auto i znów mówią że ta sama przyczyna z którą przyjechałam czyli gaśnie. Więc dalej nie wiem jaka może być przyczyna. Miał ktoś taki problem ?! Ktoś może polecić co jeszcze warto zrobić. Wkurzam się bo ja siedzę na forum i szukam przyczyny i podpowiadam Mechanikom co mają robić. Auta jak nie mam tak nie mam dalej. Miała być pierdola a dalej nie wiadomo co jest
Problem rozwiązany
1 komentarz
Odpadają plastikowe listwy przy szybach
  • Ford Fiesta VI 1.4 16V 80KM 59kW 2001-2008
  • nadwozie
  • usterka fabryczna
Występowanie usterki:
Tak 23
Nie 4
Od kupna auta podczas jazdy z prędkością powyżej 60km/h słychać było takie 'klikanie' przy szybach. Przyzwyczilem sie i niezwracalem uwagi. W koncu jednak ztwierdzilem ze cos trzeba z tym halasem zrobic. Olazalo sie ze te plastikowe listwy oddzielajace boczne szyby od siebie trzymaja sie na resztkach kleju ktory z czasem ulegl biodegradacji i praktycznie przestal spelniac swoja role. Wyrwalem listwy (nie wymagalo to uzycia sily bo klej nie dzialal, a listwy trzymaly sie chyba tylko sila woli). Oczyscilem, dalem silikon dekarski i przykleilem od nowa. Tym razem trzyma dobrze i nic nie 'klika'. Jak zaobserwowalem to dosyc czesta przypadłość Fiesty. Juz wiele takich z urwanymi listwami widzialem na ulicy
1 komentarz
Kontrolka "check engine"
  • Ford Fiesta VI 1.4 16V 80KM 59kW 2001-2008
  • inne
Witam, proszę o pomoc. W okolicy kwietnia/maja pojawiła się kontrolka "check engine" - pojechałem do mechanika, który stwierdził, że to zanieczyszczona przepustnica (jednocześnie wspomniał, że może być uszkodzony kat. - przebieg 120.000) i należy ją przeczyścić. Po 1,5 miesiąca znowu pojawiła się ta sama kontrolka - mechanik przekazał, że to katalizator do wymiany (lub możliwe, że sonda lambda). Pojechałem do innego mechanika, bo w wymianę katalizatora nie wierzę - drugi stwierdził po podłączeniu do kompa, że to lambda. Wymieniłem, ale po ok. tygodniu znowu się pojawiła (samochód nie ma wahań obrotów - jałowy bieg 600/700, normalnie przyśpiesza). Proszę o poradę, bo w sobotę wyjeżdżam nad morze z rodziną, a nie chcę stanąć gdzieś na autostradzie.
Problem rozwiązany
4 komentarze
Ford Fiesta VI