Piąta generacja Fiesty debiutowała na rynku w roku 1999. Choć stylistycznie samochód sięgał standardów, które zostały wyznaczone przez model Focus, to pod względem technicznym właściwie nie różnił się od swojej poprzedniej generacji. W Indiach, Brazylii, RPA, Meksyku i Chinach, w 2000 roku, Fiesta zadebiutowała w wersji sedan, pod nazwą Ikon (w Brazylii – po prostu Fiesta Sedan, gdzie wyróżniono ją nawet tytułem samochodu roku). W 2003 roku zakończono produkcję podstawowego modelu.
czytaj więcej
Fiesta jeszcze nigdy nie była tak pociągająca. Zawsze była solidna, godna zaufania, ale projektanci razem z księgowymi jakoś skąpili jej wdzięków. Do teraz. Fiesta po raz pierwszy nie wygląda nijako.
~Powagosław
Łyżka na to: „Niemożliwe!”. Fiesta, która przez ponad 30 lat miała tyle wspólnego z prawdziwą fiestą, co Ich Troje z ichtiozaurem, wygląda dziś tak, jakby z czarodziejskiej szafy wyszła Jessica Alba, choć minutę wcześniej wlazła tam Julia Roberts.
Fiesta jeszcze nigdy nie była tak pociągająca. Zawsze była solidna, godna zaufania, ale projektanci razem z księgowymi jakoś skąpili jej wdzięków. Do teraz. Fiesta po raz pierwszy nie wygląda nijako.
~PowagosławŁyżka na to: „Niemożliwe!”. Fiesta, która przez ponad 30 lat miała tyle wspólnego z prawdziwą fiestą, co Ich Troje z ichtiozaurem, wygląda dziś tak, jakby z czarodziejskiej szafy wyszła Jessica Alba, choć minutę wcześniej wlazła tam Julia Roberts.
~Luzacjusz