Szukaj

Informacje o Ford Fiesta III 1.1 50KM 37kW 1989-1995

Lata produkcji: 1989 – 1995
Segment: Auta małe
Fiesta trzeciej generacji pojawiła się na rynku w 1989 roku i uważana jest za najpopularniejszy model Fiesty w historii (w Polsce do dziś jest bardzo chętnie kupowana). Auto dostępne było po raz pierwszy również w wersji 5-drzwiowej, jak również towarowej, pod nazwą Courier. Na innych rynkach oferowana była także pod nazwami Mazda Soho oraz Mazda 121. Mimo, że w 1995 roku zakończono produkcję Fiesty III, to model ten był sprzedawany jako Fiesta Classic aż do początku 1997 roku.
czytaj więcej
Powagosław

Fiesta jeszcze nigdy nie była tak pociągająca. Zawsze była solidna, godna zaufania, ale projektanci razem z księgowymi jakoś skąpili jej wdzięków. Do teraz. Fiesta po raz pierwszy nie wygląda nijako.

~Powagosław
Luzacjusz

Łyżka na to: „Niemożliwe!”. Fiesta, która przez ponad 30 lat miała tyle wspólnego z prawdziwą fiestą, co Ich Troje z ichtiozaurem, wygląda dziś tak, jakby z czarodziejskiej szafy wyszła Jessica Alba, choć minutę wcześniej wlazła tam Julia Roberts.

~Luzacjusz
Produkowany od 1989 do 1995 roku
Pojemność skokowa 1119 cm3
Typ silnika benzynowy
Moc silnika 50 KM (37 kW) przy 5200 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 83 Nm przy 3000 obr/min
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Umiejscowienie wałka rozrządu SOHC (OHC)
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 8
Stopień sprężania 9,0 : 1 : 1
Średnica cylindra × skok tłoka 68,7 x 75,5 mm
Typ wtrysku jednopunktowy (SPI, CPI)
Ogólna ocena
3,8 /5 Średnia dla segmentu 4,0
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(71%)

Zalety

+ Widoczność + Stosunek jakość/cena + Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów

Wady

- Silnik - Wyciszenie - Karoseria

Wybrane oceny

4,3
~aerobadi
Ford Fiesta III
Hatchback 1.1 50KM 37kW
Jak dla mnie to to był pierwszy samochód. Części są strasznie tanie jak się poszuka. Fajny mały zgrabny samochód. Jak na pierwszy samochód świeżego kierowcy to bardzo dobry wybór. Ważne aby przed zakupem poczytać troszkę o tym samochodzie. Dla mnie dużym plusem jest to, że ma łańcuszek rozrządu. Obsługa a przede wszystkim naprawa jest łatwa, np. Wymiana paska klinowego jest łatwa tak samo jak regulator napięcia, nie wspomnę o uszczelce po kapą zaworów. Do filtry oleju i paliwa jest bardzo dobre dojście, tak samo wymiana wahaczy jest bardzo łatwa.
4,6
~bonzzo13@poczta.onet.eu
Ford Fiesta III
Hatchback 1.1 50KM 37kW
Jak dla mnie to 4 z wielkim plusem. Gdyby nie rdza i trochę za słaby silnik do jazdy po trasie to by było 5. Fiesta jest bardzo prostym i dość trwałym autem. Koszty utrzymania i użytkowania są bardzo niskie. Pali nieduże ilości paliwa , części są bardzo tanie i dostępne. Na szrotach też nie ma problemu. Auto nie jest skomplikowane w naprawach więc nawet jak właściciel nie jest mechanikiem ale umie trochę podłubać to da sobie rade z naprawami i serwisem. Auto idealne na pierwszy samochód , dla dziewczyny i dla kogoś kto groszem nie śmierdzi. Opłaty ubezpieczeniowe też są niskie z racji małej pojemności.
2,6
~tom
Ford Fiesta III
Hatchback 1.1 50KM 37kW
Witam! Ten Ford był moim pierwszym autem. Pisze nie dlatego zeby obrazić marke ford z modelem fiesta na czele, tylko zeby ustrzec przed usterkami. A wiec lista est bardzo długa. Sonda lambda, łożyska, luz na kierownicy, rdza, zawieszenie remontowane, awarie elektryki, awaria skrzynii biegów (wyciek płynu), przepalanie oleju, a najgorsze to spalanie!!!! Ten smok, którego umiałem rozpedzac do ok 90 km/h pożera nawet 13 litrów. Pisze jako amator, gdyż jestem amatorem a auto kupiłem \"w idealnym stanie\" i nawet bym nigdy wczesnie nie przypuszczał ze może byc tak fatalnie! Wiem, że auto można kupić za cene dobrego roweru, ale kurde czy takie mają być przezycia 18 latka który zapiernicza jak pszczoła pare miesięcy na takie rozczarowanie!? Jako plusy to ponadczasowy wygląd, to trzeba przyznać i dobra widoczność. Szczerze nie polecam, za taką kasę est mały wybór ale napewno lepszy. Autopsja nauczyła mnie, żeby auto kupować z osobą która sie na tym zna, lub odwiedzic stację diagnostyczną i to sugeruje każdemu młodemu klientowi. Aha, rozrusznik, alternator i zamki też szlak trafił. Przeciekający szyberdach.
Średnie spalanie dla Ford Fiesta III 1.1 50KM 37kW 1989-1995
6,6
l/100 km
7,4
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

5,9
Ford Fiesta III
Hatchback 1.1 50KM 37kW
moja fiesta pali normalnie,jesli sie dba o wszystkie czujniki temperatury cpp,czysty krokowy,czujnik powietrza,termostat,termostat powietrza w filtrze o ktorym kazdy zapomina a przewaznie nie dziala. Spalanie w cylku mieszanym 6 litrow,w trasie jadac w gory 110/h autostrada przez 100km i pozostale 230 km 80-90/h wyszlo mi 5.2l/100,pod uwage trzeba wziasc ze okolo 100km to byly gory. Zbiornik mam 40litrow i do po korek wchodzi 42litry,takze moj najlepszy wynik latem to 750km w cyklu mieszanym ale poza miastem i w spokojnej jezdzie do 90/h. Fieste mam 6lat,zrobione 70000 km przez te lata i jesli ktos lubi spokojnie jezdzic to polecam,a jak lubi szybko to polecam ferrari. maksymalna predkosc osiagnalem na a2 155/h,wiec nie tak zle jak na auto ktore ma 25lat. Acha jesli chcesz zeby auto palilo malo i bylo w miare zrywne,polecam opony w klasie premium,a nie budzetowe albo uzywane,przeciez 13cali w klasie premium to koszt 600-700zl,sa ciche,odporne na aquaplanning i maja niskie opory toczenia,ja tylko takie uzywam i stad takie spalanie. Mialem opony nowe klasy budzetowej to okolo 1litra/100 pali wiecej w cyklu mieszanym,wiec nie oplaca sie kupowac,dalem 420 zl a za premium 580zl,budzetowe po 3 sezonach wygladaja jak wrak,wiec polecam premium bo naprawde warto. Co jeszcze do spalania to mam cale zawieszenie nowe,wszystkie amory,sprezyny,wachacze,gumy tylnej belki,fiesty nie lubia jak nie ma zbieżności w kolach,ja tak mialem i palila ponad 9 litrow i do tego w krotkim czasie padly lozyska z przodu. Sumujac,to wszystko to jesli ktos chce by fiesta malo palila to musi zadbac-opony,czujniki,zawieszenie i zbieznosc ,a napewno wiecej jak 6 czy 6,5 w miescie nie spali,a w trasie 5, nie polecam gazu,mam przebieg na pb95 240000 i silknik ma 13barow na tloku i jest suchy,kolega mial w gazie,duzo mniejszy przebieg i jego fiesta plula olejem doslownie wszedzie.nawet przez swiece i poszla na zlom. Ogolnie tanie auto,male oplaty,troche za malo KM ale naprawy i czesci sa tanie,jak mowilem swoja mam 6 lat i nigdy nie bylo na lawecie czy cholowane,a w gory jezdze co roku i tam tez daje rade,a nie jedno nowsze i lepsze tam spotkalem jak stanelo i para spod maski poszla.
6,7
Ford Fiesta III
Hatchback 1.1 50KM 37kW
Jeżdże tym szmelcakiem od półtora roku. Spalanie takie mnie satysfakcjonuje i takiego oczekiwałem wcześniej miałem polówkę z 1990 1.05 paliła z pół litra mniej. Nowsze fiesty palą więcej. Kupiłem ja za 1000 pln włożyłem od razu troche kasy - wymieniłem zawieszenie, kolumnę kierowniczą, zawieszenie silnika, wydech hamulce, opony i jezdze bezproblemowo. Ci co narzekają na te auta liczą że kupią za 500 zł bedą lać i jezdzić, jak ich nie stac niech jezdzą mzk ale stąd ceny fiest bo są wyjezdzone do maxa. Wg mnie warto zainwestowac i doprowadzic to auto do idealnego stanu - ja jestem zadowolony
7,9
Ford Fiesta III
Hatchback 1.1 50KM 37kW
Witam, Fiesta to doskonałe auto na pierwsze kilometry za kierownicą. Silnik 1.1i (wtrysk po 93r) to stara i prosta konstrukcja, która ma swoje wady ale też ma zalety. Koszty utrzymania autka są niskie. Spalanie podałem dla LPG. Oszczędnie (70-100 km/h ) z delikatną nogą i anielskimi nerwami można zejść pewnie nawet poniżej 7l LPG na 100km. W mieście zimą katując auto bardzo dynamiczną i nieoszczędną jazdą (czyli starając się jechać na równi z innymi autami :D ) spokojnie można przeskoczyć 10l na setke. Szukając auta zwracajcie uwagę na stan blachy i silnika z osprzętem (lubi pożerać rdza a silniki bywają mocno zużyte i zniszczone) W cenie do < 3tysięcy to chyba najlepsza propozycja. Warto szukac nowszych perełek mających ABS i np. elektryczne szyby.

Usterki Ford Fiesta III

Liczba wpisów: 27
falowanie obrotów silnika
  • Ford Fiesta III 1.3 KAT 60KM 44kW 1991-1997
  • silnik
Na postoju włączony silnik obroty spadają do ok. 500 Po 1-2 sek. wzrastają do ok.900. Objaw powtarza się. Podobnie spadek obrotów występuje po zmianie biegów np. na piąty i ustaleniu obrotów niższych niż na czwartym. Największe kłopoty są w korkach. Po krótkotrwałym zatrzymaniu i próbie ruszania (wciśnięciu gazu) mijają 2 sek zanim silnik wejdzie w obroty i przestanie dusić się. Według dwu diagnoz postawionych w stacji napraw. 1. Czujnik położenia przepustnicy albo elektroniczny regulator wlotu powietrza. 2. Silnik krokowy Wymiana czujnika położenia przepustnicy nic nie dała. Ten wpis to prośba do osób obeznanych z problemem o postawienie właściwej diagnozy.
Oczekuje na rozwiązanie
3 komentarze
falowanie obrotów silnika Fiesta 1,3 benzyna prod 1994 Niemcy
  • Ford Fiesta III 1.3 KAT 60KM 44kW 1991-1997
  • silnik
Na postoju silnik nie gaśnie, ale są zmiany obrotów silnika, spadają do ok. 500 po czy po 1-2 sekundach wracają do ok. 800-900. W czasie jazdy po zmniejszeniu gazu na wyższym biegu obroty spadają po czym po dodaniu gazu silnik wchodzi w wyższe obroty z opóźnieniem. Również w korkach przy ruszaniu silnik wchodzi w obroty po 1-2 sekundach, mimo dodania od razu zdecydowanie gazu Diagnozy stawiane w stacjach samochodowych(dwie różne stacje) 1. Czujnik położenia przepustnicy (tzw. potencjometr)albo regulator ciśnienia powietrza - wlot. 2.Silnik krokowy Wymieniłem w zakładzie czujnik położenia przepustnicy. elektryk narzekał,ze dla starych aut nie może wykonać badania komputerowego, bo dla starych aut nie ma programów. Nie ma żadnej poprawy po tej naprawie. Ten wpis to prośba do znawców o postawienie właściwej diagnozy lub sposobu usunięcia usterki.
Oczekuje na rozwiązanie
1 komentarz
Podwyższone spalanie 1.3.
  • Ford Fiesta III 1.3 KAT 60KM 44kW 1991-1997
  • silnik
Witam. Chciałbym żeby odp. udzielały osoby, które mają te same objawy w swojej fieście. A więc mam fieste 1.3 z 93r. mam ją już 3 lata. Jak ją kupiłem paliła średnio około 8 l na setkę, powodem był zablokowany termostat-ogrzewanie wnętrza praktyczni nie działało, chyba że stałem w korkach. Po wymianie go spalanie drastycznie spadło średnio przy normalnej jeździe 6-6.3 l na trasie dało się zejść do 5 l wg. mnie zaje... jak na tak archaiczną konstrukcje silnika. Ale się skończyło od ponad roku mam podobny problem pali średnio 7-7.5 l, ale termostat nadal jest sprawny-ogrzewanie sprawne wskazówka w tym samym miejscu no chyba, że na literze m jak napis norm to źle. Wymieniłem już świece niepotrzebnie były dobre, ale dla spokoju, przewody wn potrzebnie lepsza elastyczność, mogę jechać 1500 obr. na 5 wcześniej poniżej 1800 silnik się "dławił". Nic to nie dało natomiast na forach natknąłem się na tematy o sądzie lambda i objawach jej awarii. Zacząłem łączyć fakty: na końcu rury wydechowej jest czarny osad co może świadczyć o niespalonym paliwie, zbyt bogatej mieszance, stare świece też były zabarwione na czarno i czuc było niespaloną benzynę. Z ciekawości wykręciłem sondę jej koniec też jest czarny i czuć benzyną. Sprawdziłem czy działa w niej grzałka podpinając do prostownika- jest sprawna i sprawdziłem napięcie jakie wytw. wynosiło 0,3-0,4 V ale to było w garażu, a jak to sprawdzić w aucie kiedy przewody są podłączone. Nie wiem czy wymieniać tą sondę, chciałbym się upewnić, że nie działa żeby nie wyrzucić kasy w błoto bo jakieś napięcie jednak daje. PROSZĘ o pomoc osoby, które się znają na rzeczy lub miały takie same objawy w swoich fofi, a nie wujków dobra rada. Opisałem usterkę dosyć szczegółowo więc myślę, że ktoś mi poradzi. Pozdrawiam
Oczekuje na rozwiązanie
Ford Fiesta III