Debiutująca w 1976 roku Fiesta pierwszej generacji była pierwszym w historii samochodem Forda w tym segmencie, jak również najmniejszym autem jakie do tej pory zjechało z taśm produkcyjnych amerykańskiej marki. Pierwotnie miała nosić nazwę Bobcat, ale przed rozpoczęciem produkcji zmieniono ją na Fiesta. Była zaprojektowana z myślą o rynku europejskim. Auto w 2 lata sprzedało się w liczbie miliona egzemplarzy, co było dużym sukcesem rynkowym. W roku 1978 model przeszedł face-lifting. W roku 1983 ostatnia Fiesta I opuściła halę produkcyjną.
czytaj więcej
Fiesta jeszcze nigdy nie była tak pociągająca. Zawsze była solidna, godna zaufania, ale projektanci razem z księgowymi jakoś skąpili jej wdzięków. Do teraz. Fiesta po raz pierwszy nie wygląda nijako.
~Powagosław
Łyżka na to: „Niemożliwe!”. Fiesta, która przez ponad 30 lat miała tyle wspólnego z prawdziwą fiestą, co Ich Troje z ichtiozaurem, wygląda dziś tak, jakby z czarodziejskiej szafy wyszła Jessica Alba, choć minutę wcześniej wlazła tam Julia Roberts.
Fiesta jeszcze nigdy nie była tak pociągająca. Zawsze była solidna, godna zaufania, ale projektanci razem z księgowymi jakoś skąpili jej wdzięków. Do teraz. Fiesta po raz pierwszy nie wygląda nijako.
~PowagosławŁyżka na to: „Niemożliwe!”. Fiesta, która przez ponad 30 lat miała tyle wspólnego z prawdziwą fiestą, co Ich Troje z ichtiozaurem, wygląda dziś tak, jakby z czarodziejskiej szafy wyszła Jessica Alba, choć minutę wcześniej wlazła tam Julia Roberts.
~Luzacjusz