Szukaj

Informacje o Ford Escort VII Kombi 1.6 i 16V 90KM 66kW 1995-2000

Lata produkcji: 1995 – 2000
Segment: Niższa klasa średnia
Siódma i ostatnia generacja modelu trafiła na rynek w 1995 roku. Pod względem stylistycznym auto było największym przełomem od czasu Escorta III z 1980 roku. Co prawda linia samochodu przywodziła na myśl jego poprzednika, jednak różnic pomiędzy oboma modelami było sporo: bardziej zaokrąglone kształty nadwozia, nowe reflektory, zderzaki, lusterka i klamki. Produkcja Escorta V zakończyła się w 2000 roku (choć jeszcze do 2004 roku produkowano go w Argentynie), a w ofercie Forda zastąpił go model Focus.
czytaj więcej
Produkowany od 1995 do 2000 roku
Pojemność skokowa 1597 cm3
Typ silnika benzynowy
Moc silnika 90 KM (66 kW) przy 5500 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 134 Nm przy 3000 obr/min
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 16
Stopień sprężania 10,0 : 1 : 1
Typ wtrysku wielopunktowy (MPI)
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 5
Ogólna ocena
3,9 /5 Średnia dla segmentu 4,1
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(66%)

Zalety

+ Stosunek jakość/cena + Widoczność + Skrzynia biegów

Wady

- Bezawaryjność (drobiazgi) - Wyciszenie - Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)

Wybrane oceny

3,7
~M
Ford Escort VII
Kombi 1.6 i 16V 90KM 66kW
Moje pierwsze auto,przejechalem nim 10 tys km dostalem je w spadku po rodzicach,jedyne co wyminilem to rozrzad z pompa wody i uszczelnilem wyciek z przekladni kierowniczej wyminiajac simeering za cale 50zl. Escort byl samochodem bardzo przestronnym z przodu z tylu zas troche malo miejsca na nogi,w wersji kombi bardzo duzy bagaznik. Denerwujace jest za to brak praktycznych schowkow na butelke,plyty CD badz komorke. Wyposazenie jak na tamte lata bardzo przyzwoite elektryczna regulacja siedzenia na wysokosc to rzadkosc nawet w najnowszych autach z salonu. Co do jazdy Samochod jest bardziej nastawiony na pokonywanie zakretow niz na jazde z otwarta puszka cocacoli trzesie niemilosiernie i komfort moim zdaniem stoi na niskim poziomie. Bardzo dobre ogrzewanie i wentylacja. Co do eksploatacji czesci tanie ogolnodostepne, zuzycie paliwa dosc wysokie srednio 10l w miescie z lekka noga do 11l zima w trasie do 100 km/h okolo 7l. Escort byl moim pierwszym samochodem, z ktorego ogolnie bylem zadowolony i polecam go wszystkim osoba z malym budzetem ,ktorzy nie chca jezdzic oplem astra badz wieswagenem pasolotem itp Jedyne co jest nie do przyjecia do RDZA wszedzie nadkola,slupki,progi,podwozie wszedzie doslownie atakuje ! Co roku ingerencja w blacharke wskazana czego nei wydamy na czesci to zostawimy u lakierniko blacharza no,ale cos za cos albo Ford albo VW "feel the difference" !
4,3
~Meus
Ford Escort VII
Kombi 1.6 i 16V 90KM 66kW
Moje auto praktycznie nigdy mnie nie zawiodło,Odeazu wymienilem kompletny rozrzad co dalo koszt lacznie czesci i robocizna 400 zl,jak rowniez tylny tlumik(koncowy) ok 100 zlwymieniane pozniej klocki oraz koncowki drazkow,akumulator,pozatym regularnie olej,autem zrobilem juz ok 56 000 km,obecnie ma 248000 km,zadnych powznych problemow.Do delikatnych usterek naleza wylaczajace sie czasem swiatla cofania,migajaca kontrolka od poduszki powietrznej,nie dzialajaca klima(nie dziala odkad go zakupilem,chyba zepsuta sprezarka badz jakis inny element mechaniczny bo plyn byl dolewany i szczelnosc sprawdzana. Wymieniona pompa wody(plyn do chlodnicy sie sączyl na zewnatrz) koszt za pompe 120 zl,Najwazniejszy problem procz korozjii to chyba wariujacy obrotomierz,okazalo sie ze komputer zawilgotnial,znajduje sie on obok nog pasazera,mechanik policzyl za robote 50 zl.Spalanie w normie,trasa ok 6,1 ,srednio 7,5,miasto 8 l,w zime przy -30 stopniowym mrozie spalil mi kiedys 9l(jazda wygladala tak ze odpalalem,jezdzilem ok 10-15 km i gasilem po czym stal kilka godz i znow do pracy 10 km i kilka godzin na mrozie.Odpalanie bez problemu.Polecam zdecydowanie za takie pieniadza.Jeden z najlepszych silnikow,niezawodny,skrzynia biegow bardzo precyzyjna,czasem wsteczny wchodzi dopiero po docisnieciu mocniej sprzegla,ale to drobiazg. Pozdrawiam i polecam.
4,1
~Piotr
Ford Escort VII
Kombi 1.6 i 16V 90KM 66kW
Ogólnie bardzo fajny samochód, gdyby Ford zadbałby o lepsze zabezpieczenie blacharskie, to podejrzewam że wyparłby wiele innych aut podobnej klasy. Posiadam go już prawie 3 lata. Przebieg to 254 tys km. ja nim zrobiłem pkoło 75 tys km. Wymieniłem, prócz normalnych rzeczy eksploatacyjnych(filtry, rozrząd itp), tłumik końcowy, sonde lambda-odpadły kable. elementy zawieszenia przedniego gumy i tp, łożyska tył. No i teraz uległ awarii włącznik wstecznego, oraz zapiekł mi się przedni zacisk. Tak poza tym wszystko gra. Na 15 letnie auto to naprawdę nieźle.
Średnie spalanie dla Ford Escort VII Kombi 1.6 i 16V 90KM 66kW 1995-2000
8,5
l/100 km
9,8
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

8,5
Ford Escort VII
Kombi 1.6 i 16V 90KM 66kW
Auto super, czwarte z kolei które mam najdłużej ze wszystkich (2lata). Zakupiłem go za 1350pln silnik muł wachlujące obroty zawieszenie wybite progi zgnite i bierze olej w lato dwa litry na miesiąc. silnik jest brzytwa jak na ilość pochłanianego oleju. Bierze olej od 2 lat i nie mam zamiaru tego robić bo szkoda wywalać na kapitalke po której ma być awaryjny. Silniczek krokowy wymieniłem dolot uszczelniłem i wyrzuciłem dziurawy tłumik i zapchany katalizator założyłem używany kwasiaka. i escort zaczął siorbać litr mniej paliwa. Zawieszenie jest tanie w remoncie to problemu z tym nie było. progi nie zrobiłem , nie były takie złe 2 dziury to nic strasznego. grunt to dobre podłużnice i podłoga a na resztę trzeba położyć lache. Nie zamierzam konserwować ani szpachlować , po prostu za tą kase z uśmiechem na twarzy zawiozę go na wage jak sie rozpadnie. Ale na dzień dzisiejszy jak bym miał wybierać samochód za podobne pieniądze też trafiło by na 1.6 16v po 97r. silnik prosty i wytrzymały jak na moją ciężką nogę. POLECAM na 100%
7,6
Ford Escort VII
Kombi 1.6 i 16V 90KM 66kW
Minimalne spalanie 5.7 litra LPG osiągnąłem na trasie Warszawa - Wrocław. Odcinki w przebudowie wykorzystałem do próby jazdy wg. wskazówek eco drivingu. Zwężki, ograniczenia i miejscowości sprawiły że poruszałem się głównie w przedziale 70 - 80 km/h. Najwyższe spalanie osiągnąłem przy szybkiej jeździe (chwilo nawet 180 km/h ale najczęściej 130-160 km/h) i mocnym wciskaniu pedału gazu przy przyspieszeniu. Przeciętne - codzienne - zużycie kształtuje się na poziomie 7 litrów LPG (+niewielka ilość benzyny na rozruch). Jeśli chodzi o benzynę to kilka krotnie próbowałem PB 95 zastąpić 98 - ogólnie wychodzi na to samo bo minimalna oszczędność na paliwie rekompensowana jest wyższą ceną zakupu za litr, za to silnik pracuje troszkę lepiej i staje się wyraźnie elastyczniejszy.
9,6
Ford Escort VII
Kombi 1.6 i 16V 90KM 66kW
Auto trzeba koniecznie konserwować, bo korozja zrobi swoje. Mój escort po własnym [moim] ustawieniu komputera gazu,[adaptacja+ dostrojenie] dostał drugą młodość.Instalacja gazowa 2 generacji. Przy takim samym spalaniu zyskał na dynamice i elastyczności w zakresie średnich obrotów. Myślałem,że silnik się kończy,bo robił się coraz słabszy- 210tys. w tym 160tys. na gazie.Wystarczy ściągnąć odpowiedni program dla komputera gazowego,podłączyć komputer gazowy z laptopem,włączyć adaptację gazu [samo-regulacja],następną ważną rzeczą jest ustawienie wskazań sondy lambda [musi chodzić w zakresie mieszanka bogata-uboga][pole czerwono-zielone]. Regulację tą przeprowadzamy na parowniku.Podglądnąć wskazania sondy na benzynie. Można również regulować całkowite otwarcie jak i zamknięcie silniczka krokowego gazu [czyli przyśpieszenie chwilowe jak i hamowanie silnikiem].CHWILA PRAWDY!!!Przeciętny gazownik wielu niezbędnych regulacji nie przeprowadza,bo albo instalacja jest zbyt uboga, albo mu się nie chce-twierdzi,że kondycja silnika lub układu zapłonowego jest zła. Nie dajmy nabić się w butelkę!!!Jeśli silnik chodzi idealnie na benzynie, to powinien dać sobie również bardzo dobrze radę na gazie.Przypomnijmy escort 1.6 16V zetec,odradzany do gazu,instalacja 2 generacji założona w 2003r [pierwsza moja regulacja wykonana w 2011r]. Plastykowy kolektor- możliwość strzału i pęknięcia kolektora. To nie jest drogi samochód,a przeciętny Kowalski powinien zrozumieć treść tego materiału i wyciągnąć wnioski. Dzisiaj mówi się o drożejącym paliwie ON i Pb. Polacy nie jesteśmy bogatym społeczeństwem, przeprośmy się z LPG! Mimo, że mam też diesla-OCTAVIA 1.9 TDI [bo jako rodzina potrzebujemy drugiego auta],to nasz zagazowany escort był zawsze bardzo ciekawą alternatywą.

Usterki Ford Escort VII

Liczba wpisów: 62
Brak ładowania, nie działający obrotomierz
  • Ford Escort VII Kombi 1.8 D 60KM 44kW 1995-2000
  • instalacja elektryczna
Podczas jazdy zapalała się kontrolka braku ładowania akumulatora, gasła przy około 2tys. obrotów silnika, czasem nawet i większych. Obrotomierz nie wskazywał obrotów biegu jałowego, zaczyna działać tylko po dodaniu gazu. Pasek piszczy zaraz po zapaleniu. wyeksploatowany alternator - szczotki, komutator, u mnie był Magneti Marelli, słaby naciąg paska. Na początek wyjęcie akumulatora,(najpierw odłączamy kleme ujemną) i doładowanie go prostownikiem. Zaopatrzyć sie w klucze 13nastki, nasadowe, grzechodke, zwykły płaski, oczko, i opcjonalnie WD-40 do odręcania lub inny preparat. Za alternator najlepiej dobrać sie od dołu, jeśli nie ma sie do dyspozycji tunelu, podnieść samochód i zostawić np. drewnianych klockach. Wykręcamy gumową osłonke rozrządu, kolejno śruby mocujące alternator. Aby go wyjać najlepiej jest obrócić go w środku, i wysunać delikatnie, wypiać kable(zaznaczyć który do czego, ale są 3 więc nie powinno być problemu:) Alternator rozkręcić i sprawdzić stan szczotek, wymienić je, pierścienia. Przy okazji można tez wymienić łożysko. Regeneracja alternatorów wymaga nieco specialistycznej wiedzy, jeśli nie mamy pojęcia o tym warto oddać go mechanika. można je kupić nowe za ok 400zł, lub używane regenerowane za połowe tej kwoty. Montując z powrotem alternator należy doręcić śruby z taką siłą aby dało się naciągnać pasek napinaczem, ugiencie paska powinno wynośić w przypadku używanego max 2mm. skręcać, na samym końcu zamontować akumulator (polecam też konserwacje blachy pod nim, jakaś farbą prosto na rdze etc. :)
Oczekuje na rozwiązanie
CIEKNĄCA POMPA VACUM
  • Ford Escort VII Kombi 1.8 TD 90KM 66kW 1995-2000
  • silnik
LECI OLEJ NA SKRZYNIĘ BIEGÓW I SILNIK. ROSZCZELNIONA POMPA CHOLERA Z KĄD LECI OLEJ NA SKRZYNIĘ I SILNIK .USZCZELKI OK .WKŁADAM PRZEZ PRZYPADEK ŁAPSKO POD POMPĘ VACUM A TU OLEJ NA DŁONI. CHOLERA CO ROBIĆ . PRZY WŁĄCZONYM SILNIKU TRZEBA SIĘ DOKŁADNIE PRZYJŻEĆ ,ŻE DEKIELEK DOLNY POMPY DELIKATNIE SIĘ PORUSZA I SĄCZY SIĘ OLEJ .POMPA W SERWISIE FORD KOSZT OK 1000 ZŁ NIE MA ZAMIENNIKÓW.RANY ZA SAMOCHUD DAŁEM W 2008 ROKU 5000 ZŁ.NO TO DO GARAŻU WYJOŁEM POMPĘ I JĄ NAPRAWIŁEM SAM. JAK - TO WAM OPOWIEM.ZABIERAŁEM SIĘ DO TEGO JAK PIES DO JEŻA .KSIĄŻKA SAM NAPRAWIAM TROCHĘ POMOGŁA ,ALE NIC WIĘCEJ.STARY MECHANIOR POWIEDZIAŁ MI ŻE MOŻNA PRZENITOWAĆ .NO TO TAKŻEM ZROBIŁ.JAK SPIEPRZĘ ROBOTĘ TO TRUDNO ,NIE DAM TYLE KASY ZA NOWĄ POMPĘ. PARE PIERDÓŁ MUSIAŁEM ZDEMONTOWAĆ I KLUCZYKIEM 10 ODKRĘCIŁEM POMPĘ OD KADŁUBA GŁOWICY - NAJPIERW GÓRĘ POTEM DÓŁ ,SĄ TYLKO DWIE ŚRUBY. .DO POMPY WCHODZI PALEC Z GŁOWICY I TRZEBA NA BIEGU LECIUTKO AUTO RUSZYĆ ŻEBY TEN PALEC SCHOWAŁ SIĘ DO GŁOWICY BĘCIE TO POMOCNE PRZY MONTARZY POMPY PO REMONCIE. JEŚLI MAMY POMPĘ W RĘCACH POSTĘPUJEMY NASTĘPUJĄCO.WIERTARKA ,WIERTŁO FI 5 I ROZWIERCAMY STARE NITY POMPY PO PRZEKĄTNEJ ( ROZWIERCAMY STARY NIT I ZAKŁADAMY NOWY FI 6,JEŚLI NOWY NIT NIE WCHODZI DELIKATNIE ROZWIERCAMY BEZ PRZESADY ŻEBY LUZ ZA DUŻY NIE BYŁ I ZACISKAMY .I TYM SPOSOBEM ROBIMY RESZTĘ ROZWIERCAMY -ZAKŁADAMY I td DO OSTATNIEGO . TYLKO BARDZO DELIKATNIE ŻEBY NIE POŁAMAĆ POMPY. W ŻADNYM WYPADKU NIE ROZWIERCAMY NITÓW WSZYSTKICH NA RAZ .DLACZEGO ? PONIEWAŻ NIE ZŁOŻYCIE JEJ BEZ SPECJALNEJ PRASKI( W POMPIE JEST SPRĘŻYNA)PRZY MONTARZU PO NITOWANIU NIE ZAPOMNIJCIE ZAŁOŻYĆ NOWEGO GUMOWEGO ORINGU .ZAŁOŻYCIE STARY I BĘDZIE SIĘ SĄCZYĆ OLEJ NA STYKU POMPA-GŁOWICA SILNIKA. PO PARU GODZINACH PRACY MAM W KIESZENI 970 ZŁ.30 ZŁ KOSZTOWAŁY MNIE NITY I ORING.CO MOŻECIE ZRÓBCIE SAMI.POMPA DZAŁA JAK NÓWKA . SILNICZEK I SKRZYNIA BIEGÓW CZYŚCIUTKIE. POZDRAWIAM.
Oczekuje na rozwiązanie
Słabe chłodzenie - przegrzewający się silnik.
  • Ford Escort VII
  • układ chłodzenia
Występowanie usterki:
Tak 14
Nie 16
Po 100 000 przejechanych kilometrów pojawiły się problemy z chłodzeniem. Pomimo wymiany czujników i innych napraw, silnik w okresie letnim bardzo szybko się przegrzewa. Wystarczy drobny korek, poszukiwanie miejsca na niskim biegu na parkingu, a wskaźnik temperatury błyskawicznie zbliża się do czerwonego pola. Wybawieniem jest okres zimowy - wtedy wskaźnik siedzi spokojnie i nie dryfuje niebezpiecznie na "czerwone manowce". Jednak niech no tylko słońce przygrzeje. Robi się cieplutko i spod maski silnika zaczyna dochodzić smrodek spalenizny. Sytuacja jest mocno dyskomfortowa i stresująca.
13 komentarzy
Ford Escort VII Kombi