Wprowadzona na rynek w roku 2013, trzecia, najnowsza i obecnie produkowana generacja modelu, której pierwowzorem koncepcyjnym był, zaprezentowany dwa lata wcześniej, prototyp Ford Vertrek. Model, w przeciwieństwie do swoich poprzedników, nie jest już spokrewniony z Mazdą i powstał na płycie podłogowej Ford Global C platform, tak jak m.in. C-Max i Focus. Bliźniaczym modelem Escape’a III generacji jest Ford Kuga II generacji. Ta unifikacja jest efektem strategii „One Ford”, która zakłada wytwarzanie aut o zasięgu globalnym
czytaj więcej
Nie wiem, czy więcej w tym modelu amerykańskiego ducha Escape, czy europejskiej Kugi (bardziej chyba to drugie), ale efekt końcowy jest zadowalający po obu stronach Oceanu. Unifikacja i globalizacja w Fordzie dała Amerykanom i Europejczykom całkiem dobrze skrojony samochód.
~Powagosław
Bardziej europejski czy amerykański? To źle postawione pytanie. Powinno brzmieć: „Dlaczego tak azjatycki?”. Mnie nie przeszkadza, tylko to wnętrze… Komu ono miało się podobać? Załodze StarTreka?
~Luzacjusz