Model produkowany od roku 2000, kompaktowy crossover SUV (segment I), przeznaczony głównie na rynek amerykański. Pod tą samą nazwą Ford Ecosport sprzedawany jest również w Azji, Australii oraz Ameryce Łacińskiej. Na Starym Kontynencie oferowany był jako Ford Maverick w latach 2001-2004. Będąc początkowo wspólnym działem Forda i Mazdy, był blisko spokrewniony z Mazdą Tribute i został zbudowany na płycie podłogowej Mazda GF. Począwszy od generacji trzeciej Escape jest bliźniaczym modelem europejskiego Forda Kuga, a od 2010 roku luksusową wersją samochodu, był Mercury Mariner, również niedostępny w Europie.
czytaj więcej
Nie wiem, czy więcej w tym modelu amerykańskiego ducha Escape, czy europejskiej Kugi (bardziej chyba to drugie), ale efekt końcowy jest zadowalający po obu stronach Oceanu. Unifikacja i globalizacja w Fordzie dała Amerykanom i Europejczykom całkiem dobrze skrojony samochód.
~Powagosław
Bardziej europejski czy amerykański? To źle postawione pytanie. Powinno brzmieć: „Dlaczego tak azjatycki?”. Mnie nie przeszkadza, tylko to wnętrze… Komu ono miało się podobać? Załodze StarTreka?
~Luzacjusz