Szukaj

Informacje o Ford Edge II SUV 2.7 V6 EcoBoost 319KM 235kW 2015-2018

Lata produkcji: 2015 – 2018
Segment: Crossovery/SUVy/Terenowe
Wprowadzona na rynek w roku 2015 druga, obecnie produkowana generacja modelu, stała się, w przeciwieństwie do swojego poprzednika, samochodem globalny marki, za sprawą strategii „One Ford”. Ford Edge II, który na rynku europejskim zadebiutował w roku 2016, został pozycjonowany powyżej modelu Kuga i został wylansowany jako flagowy SUV Forda. Powstał na płycie podłogowej Ford CD4 Platform, którą dzieli m.in. z modelami Mondeo, S-Max i Galaxy, a która została stworzona specjalnie z myślą o globalnych samochodach marki. Jego bliźniaczą wersją luksusową jest Lincoln MKX, dostępny jedynie na rynku amerykańskim.
czytaj więcej
Powagosław

Zeuropeizowany Edge jest monumentalny jak przystało na amerykańskiego SUV-a. Dzięki temu oferuje nie tylko przestrzeń i wygodę, ale i własny charakter, który w przypadku aut tego segmentu ma spore znaczenie.

~Powagosław
Luzacjusz

W Ameryce jest wszystko najlepsze, najszybsze, największe – usłyszał w USA Kaźmirz Pawlak w filmie „Kochaj albo rzuć”. W tym samym duchu sprowadzony do Europy został Ford Edge. Nie jest to ten sam poziom emocji, co przyjazd Donalda Trumpa, ale przynajmniej sylwetkę ma lepszą.

~Luzacjusz
Produkowany od 2015 do 2018 roku
Pojemność skokowa 2694 cm3
Typ silnika benzynowy
Moc silnika 319 KM (235 kW) przy 4750 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 475 Nm przy 2750 obr/min
Doładowanie turbosprężarkowe
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 6
Układ cylindrów widlasty
Liczba zaworów 24
Typ wtrysku bezpośredni
Rodzaj skrzyni Automatyczna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba stopni
Napęd 4x4 Dostępny
Liczba stopni 6
Ogólna ocena
4,9 /5 Średnia dla segmentu 4,3
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(100%)

Zalety

+ Całokształt + Silnik + Ergonomia

Wady

- Łatwość utrzymania (pod względem kosztów) - Bezawaryjność (drobiazgi) - Widoczność

Wybrane oceny

4,9
~xboom
Ford Edge II
SUV 2.7 V6 EcoBoost 319KM 235kW
Świetny "niepozorny" choć duży SUV z zacięciem sportowym- przyspieszenie wciska w fotel. Auto jak ne tą masę ma naprawdę świetne przyspieszenie można pobawić się z motocyklistami lub "niby" sportowymi autami ! Siedzi się wysoko i widoczność jest niezła ale maska trochę przeszkadza jak to w amerykańskich sprzętach :). Dużo miejsca w środku, z tyłu również jest bardzo dużo miejsca - więcej niż w superb podobnie do A8. Zawieszenie twarde ale nie dokuczliwe (opony 265/50) w zakrętach stabilne choć przy większych prędkościach "tyłek" trochę ucieka. Blachy jak na czołgu, wzmocnienie przednie jak w starze 200, wzmocnienia wew. z blachy chyba 3mm. Człowiek wewnątrz czuje się bardzo bezpiecznie. Wyposażenie naprawdę niezłe choć to już standard w tej klasie - dobrej klasy nagłośnienie, automatyczne parkowanie, wentylowane i grzane fotele, kamery przód tył, czujniki martwego pola, dobry system głośnomówiący i wiele innych. Auto dość dobrze wyciszone -podwójne szyby oraz audio mające eliminować szumy - przy 160km/h jest dość cicho przy 200 km/h robi się troszkę głośniej ale całkiem przyzwoicie. Jak doda się energicznie gaz w trybie sport to fajnie słychać silnik !!! Zużycie paliwa dość normalne a nawet niskie jak na tak duże i mocne auto z AWD i automatem - trasa spokojna jazda 11-11,5 (myślę że można zejść poniżej 11 ale ja nie mam tyle cierpliwości) , trasa jazda dość ostra 13,5-14, trasa bardzo ostra jazda 14-15,5 - pod koniec trasy znajoma blada jak ściana prosiła o reklamówkę :) miasto delikatna jazda ok 11,5-12 , miasto normalna jazda ok 13, ostra jazda miasto na trybie sport to zależy od fantazji od 14-19l - tylko że nie wiem na ile miarodajne są te wyniki dla normalnych ludzi bo mi to kosiarka do trawy pali 10l :)
5,0
~Aleksander
Ford Edge II
SUV 2.7 V6 EcoBoost 319KM 235kW
Samochód jest bardzo wygodny, pojemny i wdzięczny w prowadzeniu. Pierwszy samochód, którym jeżdżę już 6 lat i nadal mam ogromną radość z jazdy. Jest niezawodny i zapewniający spokój, że wszędzie wjedzie, wyjedzie i dojedzie.
4,9
~Qmpt
Ford Edge II
SUV 2.7 V6 EcoBoost 319KM 235kW
Bardzo fajne auto do którego bardzo szybko można się przyzwyczaić i polubić.
Średnie spalanie dla Ford Edge II SUV 2.7 V6 EcoBoost 319KM 235kW 2015-2018
11,8
l/100 km
13,4
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

10,2
Ford Edge II
SUV 2.7 V6 EcoBoost 319KM 235kW
Ogólnie bardzo fajne auto i za tę niewygórowaną cenę prawie idealne. Zalety można by wymieniać bez końca. Kilka z nich to: + dynamiczny silnik z ogromnym zapasem mocy i niezłym przyspieszeniem 5.6s do 100km + niewielkie spalanie jak na 2-tonowe auto z 4x4 i silnikiem 2.7 V6 ++ średnia z 40 000km w cyklu mieszanym to 11.7 l/100km ++ trasa to 8-9l ++ miasto 12-13l ++ stała jazda 90km/h = 9l + bardzo dużo miejsca w środku i w bagażniku 602l + bardzo bogate wyposażenie (lepsze niż w niektórych droższych modelach premium) + bardzo bezpieczne + dobrej jakości wnętrze i bardzo wygodne + bardzo przemyślane przyciski i system Sync3 chodzi idealnie szybko i dokładnie + kamera 180st z przodu bardzo się przydaje + wersja Sport wygląda prezentuje się wspaniale (moim zdaniem najładniejszy SUV dostępny obecnie na rynku) + dobrze wyciszony + wiele innych... Ale nie jest bez wad (chociaż jest ich niewiele i nie są zbyt uciążliwe): - brud wchodzi w wiele zakamarków (np. w zakładki w progach drzwi od wew strony, pod klapą bagażnika itp.). Warto po myjni dodatkowo wyczyścić szmatką wszystkie zakamarki - na parkingu idealnie się sprawuje adaptacyjna kierownica, bo jest mocno wspomagana, ale po przekroczeniu 10km/h robi się trochę za ciężka jak na mój gust - duży promień skrętu i duże gabaryty utrudniają nieco parkowanie w ciasnych miejskich miejscach (jak w większości suv'ów) - turbo dziura na ok 2s - autom. skrzynia biegów chodzi super, ale przełączanie między biegami jest zbyt delikatne i łatwo się pomylić np. zamiast D włączyć N (kwestia wprawy) - lusterka mogły by być większe (ale są 2 kamery, więc tragedii nie ma) - max. średnie spalanie jakie zanotowałem to 16l/100km zimą przy zimnym silniku w górzystym terenie na krótkiej trasie miejskiej (3km), ale to chyba każde auto by miało podobne w takich warunkach. Na dłuższym dystansie po nagrzaniu spada do ok 12-13l
12,7
Ford Edge II
SUV 2.7 V6 EcoBoost 319KM 235kW
Mój Edge 2.7 USA miał wyjściowo 325KM oraz 550Nm (ta wartość mnie zaskoczyła, z tego co czytałem powinien mieć 450Nm). Po tuningu 385KM oraz 660Nm. Pomiary i tuning na hamowni.
11,0
Ford Edge II
SUV 2.7 V6 EcoBoost 319KM 235kW
Zabawne jest, że wersje 2 litrowe mają porównywane wyniki spalania paliwa, a zapasu mocy już praktycznie nie mają.
Ford Edge II SUV