Wprowadzona na rynek w roku 2015 druga, obecnie produkowana generacja modelu, stała się, w przeciwieństwie do swojego poprzednika, samochodem globalny marki, za sprawą strategii „One Ford”. Ford Edge II, który na rynku europejskim zadebiutował w roku 2016, został pozycjonowany powyżej modelu Kuga i został wylansowany jako flagowy SUV Forda. Powstał na płycie podłogowej Ford CD4 Platform, którą dzieli m.in. z modelami Mondeo, S-Max i Galaxy, a która została stworzona specjalnie z myślą o globalnych samochodach marki. Jego bliźniaczą wersją luksusową jest Lincoln MKX, dostępny jedynie na rynku amerykańskim.
czytaj więcej
Zeuropeizowany Edge jest monumentalny jak przystało na amerykańskiego SUV-a. Dzięki temu oferuje nie tylko przestrzeń i wygodę, ale i własny charakter, który w przypadku aut tego segmentu ma spore znaczenie.
~Powagosław
W Ameryce jest wszystko najlepsze, najszybsze, największe – usłyszał w USA Kaźmirz Pawlak w filmie „Kochaj albo rzuć”. W tym samym duchu sprowadzony do Europy został Ford Edge. Nie jest to ten sam poziom emocji, co przyjazd Donalda Trumpa, ale przynajmniej sylwetkę ma lepszą.
Zeuropeizowany Edge jest monumentalny jak przystało na amerykańskiego SUV-a. Dzięki temu oferuje nie tylko przestrzeń i wygodę, ale i własny charakter, który w przypadku aut tego segmentu ma spore znaczenie.
~PowagosławW Ameryce jest wszystko najlepsze, najszybsze, największe – usłyszał w USA Kaźmirz Pawlak w filmie „Kochaj albo rzuć”. W tym samym duchu sprowadzony do Europy został Ford Edge. Nie jest to ten sam poziom emocji, co przyjazd Donalda Trumpa, ale przynajmniej sylwetkę ma lepszą.
~Luzacjusz