Szukaj

Informacje o Ford Cougar 2.0 i 16V 131KM 96kW 1998-2001

Lata produkcji: 1998 – 2001
Segment: Auta sportowe
Powagosław
Efektowne sportowe coupe, które nie wiedzieć czemu, okazało się rynkową klapą. Auto prezentuje się świetnie, rozwiązania stylistyczne zastosowane w modelu Puma zostały tu użyte z większym rozmachem. Szkoda tylko, że nikt tego nie docenił. ~Powagosław
Luzacjusz
Czyli duża Puma dla facetów. Przy Cougarze wygląda ona jak gumowa lala, z której ktoś spuścił powietrze. Zaś sam Cougar jest niestety jak włoskie żarcie żony mojego kumpla. Ponoć świetne, tylko jakoś nikt nigdy nie jest u nich głodny. ~Luzacjusz
Produkowany od 1998 do 2001 roku
Pojemność skokowa 1988 cm3
Typ silnika benzynowy
Moc silnika 131 KM (96 kW) przy 5600 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 176 Nm przy 4000 obr/min
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 16
Stopień sprężania 9,0 : 1 : 1
Średnica cylindra × skok tłoka 84,8 x 88 mm
Typ wtrysku wielopunktowy (MPI)
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 5
Rodzaj skrzyni Automatyczna
Napęd na przednią oś Dostępny
Ogólna ocena
4,3 /5 Średnia dla segmentu 4,2
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(86%)

Zalety

+ Stosunek jakość/cena + Układ jezdny + Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów

Wady

- Wyciszenie - Łatwość utrzymania (pod względem kosztów) - Widoczność

Wybrane oceny

4,9
~joalra
Ford Cougar
Coupe 2.0 i 16V 131KM 96kW
Jestem zachwycona tym samochodem. Kupiliśmy go w 2010 do syna, by szlifował swoje umiejętności jako kierowca. Zaczęłam go współużytkować i nie pozwoliłam go sprzedać, gdy syn kilka lat temu przesiadał się na Lexusa. I nie żałuję tej decyzji do dziś. Nawet przy mrozach w ok. 30°C odpala od pierwszego przekręcenia kluczyka. Jest to damski samochód... bo się nie psuje. W zasadzie to tylko dolewam benzyny, wymieniam płyny ustrojowe i oby tak zostało. Również wymienim różne zużyte, a nie - raczej regenerowane części bo panowie mechanicy mówią, że taniej wyjdzie regeneracja starej części niż kupno nowej, bo ta nowa długo nie potrzyma. Ciekawe, nieprawdaż?
4,8
~mamb
Ford Cougar
Coupe 2.0 i 16V 131KM 96kW
Jeździłem Cougarem ponad 6 lat . W wersji 2.0 jest to auto bezawaryjne. Przejechałem nim cała Polskę i połowę Słowacji. Nigdy, przenigdy Cougar mnie nie zawiódł.Warunek! Dołożyć dwa razy tyle za ile są powystawiane Cougary na portalach. Jeżeli ktoś myśli , że kupi dobrego Cougara za 3 -4 tysiące to niech się zastanowi, czy kupuje auto do jazdy ,czy zakatowany przez nastolatka egzemplarz , który przez pół roku jedyne co zrobił to umył go na dyskotekę. Taki Cougar będzie na pewno skarbonką. Polecam wszystkim piękne coupe i proszę na chwilę obecną wziąć pod uwagę raczej niemieckie portale ogłoszeniowe, gdzie zadbany Cougar od pasjonata kosztuje 10-12 tys. zł
3,7
~Oski
Ford Cougar
Coupe 2.0 i 16V 131KM 96kW
Auto prezentuje się naprawdę dobrze. Komfort jazdy na bardzo wysokim poziomie, niestety tylko dla 2 osób, chyba że mamy znajomych którzy nie maja więcej niż 1.7m. Wnętrze jest, no cóż, kiepskie. Plastiki słabo wykonane, często coś lata bo albo zatrzask nie trzyma albo kawałek plastiku się urwał. Niezbyt pasujące, okrągłe nawiewy oraz mały podłokietnik. Ogromny plus za bagażnik w którym można pomieścić kilkanaście walizek, ewentualnie do 2-3 osób :P. Pomimo braku miejsca z tyłu, duży plus za kubełki w których można spokojnie przejechać kilkaset km bez jęknięcia (o ile jak wspomniałem wcześniej nie masz więcej niż 1.7m). Silnik prosty w konstrukcji, jednakże bardzo mułowaty bo do pociągnięcia jest 1.5t co jak na coupe nie jest mało. Po przesiadce z passata 75km do tego czołgu przez około 3 miesiące było fajnie, później czuć braki, szczególnie jak robimy trasy. Auto jest tanie w eksploatacji, jak i w kupnie. Rdza jak to rdza tj. jak nie zakonserwowałeś to się sypie. Auto godne polecenia, fajne możliwości tuningu wizualnego, tanie w utrzymaniu, nietuzinkowe oraz bardzo specyficzne (jeden się zakocha od 1 wejrzenia a inny nie wsiadłby do tego auta nawet jak by mu zapłacili). Jak zastanawiasz się nad kupnem i będzie to twoje 1 auto, bierz śmiało 2.0 na pewno ci wystarczy, jeżeli natomiast miałeś już styczność z motoryzacją i nie boisz się kosztów ubezpieczenia i chciałbyś mieć jednak jakieś zaplecze mocy to koniecznie 2,5.
Średnie spalanie dla Ford Cougar 2.0 i 16V 131KM 96kW 1998-2001
9,4
l/100 km
11,2
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

10,1
Ford Cougar
Coupe 2.0 i 16V 131KM 96kW
Ja generalnie poruszam się po mieście przy spokojnej jeździe pali ok. 10L. Samochód mam ok 3 miesiące i jak narazie jedyne co musiałem zrobić to łączniki stabilizatora 4 sztuki i siłowniki klapy tylnej bo opadała. Ogólnie jestem bardzo zadowolony o dziwo znalazł się samochód z potwierdzonym w ASO przebiegiem 96000km i to za całkiem niezłe pieniądze wiadomo jeżeli chodzi o stan lakieru dużo mu do ideału brakuje ale na wiosne będę go malował. W sumie całkowity koszt samochodu wyjdzie mnie w granicach 10000zł co wydaje mi się ,że jakieś straszne nie jest. Dlatego jeżeli ktoś jest zainteresowany takim samochodem to nie kupujcie pierwszego z brzegu tylko szukajcie, a coś się znajdzie. Jeżeli będziecie o kocurka dbać to na pewno się odwdzięczy ;)
9,9
Ford Cougar
Coupe 2.0 i 16V 131KM 96kW
Cougara jestem w posiadaniu od miesiaca... Nie jestem w stanie wypowiedziec sie na temat jego awaryjnosci, bo nic nie wiem... Jednak obserwujac samochod i jego spalanie wg komputera, stwierdzam, że w trasie przy naprawde spokojnej i oszczednej jezdzie mozna osiagnac spalanie rzedu 7,2l/100km... w miescie na krotkich odcinkach /w zimie/ maksymalne spalanie przy takze oszczednej jezdzie wynosilo w granicach 12-12,5l/100km lecz, przy umiejetnej jezdzie mozna zejsc do 11,3l/100km. Nie cisne mojemu cougarowi po garach, bo uwazam, ze jest to zamulony samochod i troszeczke sie rozczarowalem, bo oczekiwalem "ciut" mniejszego spalania, ale jazda tym samochodem poprostu sprawia mi przyjemnosc, jezeli bede potrzebowal samochodu z wieksza moca napewno nie bedzie to cougar...
11,2
Ford Cougar
Coupe 2.0 i 16V 131KM 96kW
Po montażu gazu - niewiarygodnie ekonomiczny. Spalanie rzędu 10-11 litrów gazu (czasem minimalnie poniżej 10 w trasie przy "lekkiej nodze"). Osobiście polecam montaż instalacji, zwraca się po parunastu tysiącach kilometrów (spalanie 10-11 litrów benzyny? Dajcie spokój...)
Ford Cougar