Szukaj

Informacje o Ford C-MAX II Minivan Facelifting 1.0 EcoBoost 100KM 74kW 2015-2019

Lata produkcji: 2015 – 2019
Segment: VANy
Jeżeli upiorny dźwięk 3 cylindrów i wyżyłowany silnik was nie odstraszają, to miniaturowy 1.0 EcoBoost będzie w sam raz. Wariant 100-konny ma lekki niedostatek mocy, ale za to 125-konny idealnie sprawdzi się na co dzień. Zapewnia dość rozsądną dynamikę i jest chętny do pracy już poniżej 2000 obr./min. Ciekawą propozycją jest też motor 1.6, ale nie z każdą mocą. 85KM to za mało w C-MAX, 105KM zadowoli spokojnych kierowców, a 125KM pozostawia posmak podobny do 1.0 EcoBoost, tylko wymaga wchodzenia na obroty. Na szczycie znajduje się wariant 150-konny. Drogi, ale przynajmniej pozwala na dość bezstresowe wyprzedzanie. Pod maską może zagościć też diesel i o ile 1.6 95KM otwiera cennik, to lepiej sięgnąć po mocniejszy, który oferuje 115KM – zapewnia nieco lepsze osiągi, a spalanie się nie zmienia. To jednak i tak propozycja dla mało wymagających – samochód wyraźnie ożywa z 2.0 TDCi pod maską. Moc 140 lub 163KM w zupełności wystarcza do rodzinnych wojaży.
czytaj więcej
Powagosław
Jeszcze ładniejszy. Koncepcja stylistyczna, którą zastosowano wcześniej w modelach Kuga i Fiesta, właśnie w C-Maxie sprawdziła się najlepiej. Świetna robota. ~Powagosław
Luzacjusz
Ściganie się na atrakcyjność vanów zawsze kojarzyło mi się z wyborami miss dla 60-latek. No wiecie, wszystko jedno. C-Max? To jak 70-latka, która wygląda na 20-letnią seksbombę. Nie mogę się nadziwić. ~Luzacjusz
Produkowany od 2015 do 2019 roku
Pojemność skokowa 999 cm3
Typ silnika benzynowy
Moc silnika 100 KM (74 kW) przy 6000 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 170 Nm przy 1400 obr/min
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Doładowanie turbosprężarkowe
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 3
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 12
Typ wtrysku bezpośredni
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 6
System start&stop Dostępny
Ogólna ocena
5,0 /5 Åšrednia dla segmentu 4,1
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(100%)

Zalety

+ Całokształt + Silnik + Skrzynia biegów

Wady

- Karoseria - Ergonomia - Stosunek jakość/cena

Wybrane oceny

5,0
~Jachu
Ford C-MAX II
Minivan Facelifting 1.0 EcoBoost 100KM 74kW
Super auto dla rodziny z dziećmi. Mamy dwójkę i to auto świetnie spisuje się na codzień. Odstawianie dzieci do przedszkola, później odbiór tym autem to czysta przyjemność. Nie żałuję zakupu i jedyne co mnie boli to fakt że nie wychodzi kolejna generacja C-Maxa, bo to jest auto stworzone dla rodziny. Zostanę z nim tak długo jak to możliwe. Silnik mimo wielu skrajnych opinii - 1.0 przy odpowiednim dbaniu (wymiana oleju co 10 tysięcy kilometrów) jest świetny, bardzo oszczędny. Wymieniłem rozrząd przy 170 tysiącach (był od nowości nie zmieniany) i śmigam dalej. Auto pali mi 5 litrów benzyny. Na autostradzie więcej jak trzeba przycisnąć, ale prędkości przelotowe dzięki fajnej skrzyni biegów nie robią na nim wrażenia, 140 można śmigać bez problemu na autostradzie, raz jechałem 170 (oczywiście w niemczech w miejscu dozwolonym) i ciągnął na więcej...
5,0
~Jachu
Ford C-MAX II
Minivan Facelifting 1.0 EcoBoost 100KM 74kW
Super auto dla rodziny z dziećmi. Mamy dwójkę i to auto świetnie spisuje się na codzień. Odstawianie dzieci do przedszkola, później odbiór tym autem to czysta przyjemność. Nie żałuję zakupu i jedyne co mnie boli to fakt że nie wychodzi kolejna generacja C-Maxa, bo to jest auto stworzone dla rodziny. Zostanę z nim tak długo jak to możliwe. Silnik mimo wielu skrajnych opinii - 1.0 przy odpowiednim dbaniu (wymiana oleju co 10 tysięcy kilometrów) jest świetny, bardzo oszczędny. Wymieniłem rozrząd przy 170 tysiącach (był od nowości nie zmieniany) i śmigam dalej. Auto pali mi 5 litrów benzyny. Na autostradzie więcej jak trzeba przycisnąć, ale prędkości przelotowe dzięki fajnej skrzyni biegów nie robią na nim wrażenia, 140 można śmigać bez problemu na autostradzie, raz jechałem 170 (oczywiście w niemczech w miejscu dozwolonym) i ciągnął na więcej...
5,0
~Darek
Ford C-MAX II
Minivan Facelifting 1.0 EcoBoost 100KM 74kW
Bardzo fajne auto ciche i oszczędny silnik

Usterki Ford C-MAX II

Liczba wpisów: 21
Uszkodzenie koła dwumasowego i sprzęgła
  • Ford C-MAX II Grand C-MAX 1.0 EcoBoost 125KM 92kW 2012-2015
  • silnik
  • 31 tys. km
Występowanie usterki:
Tak 3
Nie 8
Po przejechaniu 30 tys km dało się wyczuć wyraźne drżenie nadwozia podczas przyśpieszania (Pierwsze objawy wadliwej dwumasy pojawiły się po przejechaniu około 21 tys km - pojedynczy przypadek głośnych stuków po puszeniu sprzęgła). Sporadycznie pojawiały się głośne stuki podczas ustawienia lewarka zamiany biegów w położeniu "luz" i puszczeniu sprzęgła. Ponadto przy prędkości około 90km pojawiał się dość specyficzny szum wydobywający się z komory silnika. Zestaw wymieniony na gwarancji. Wszystkie objawy ustąpiły.
5 komentarzy
Kontrola trakcji
  • Ford C-MAX II Minivan 1.6 Duratec 85KM 63kW 2011-2014
  • ukÅ‚ad kierowniczy
  • 220 tys. km
Po zaświeceniu się kontroli trakcji która nie zgasła , zaświecił też check. Auto jest znikome. Po zgaszeniu i ponownym odpaleniu kontrola trakcji nie świeci na jakiś czas ale samochód dalej jest słaby, natomiast check dalej świeci.
Oczekuje na rozwiÄ…zanie
Nie odpala i gaśnie
  • Ford C-MAX II
  • inne
  • 278 tys. km
Auto po zakupie jeździło dwa dni . Z rana już nie chciało odpalić kręci kręci i nic odpala z plaka po 2 tys obrotów gaśnie . Wymieniona popka paliwa i filtry na komputerze pokazano błąd U0432-E1 nieprawidłowe dane odebrane z modułu sterującego tablica rozdzielcza . Ktoś miał podobny problem auto jest po 2 mechanikach i nikt nie pomógł .
Oczekuje na rozwiÄ…zanie
Ford C-MAX II Minivan Facelifting