Szukaj

Informacje o Ford C-MAX II Grand C-MAX 1.6 EcoBoost 150KM 110kW 2010-2015

Lata produkcji: 2010 – 2015
Segment: VANy
Jeżeli upiorny dźwięk 3 cylindrów i wyżyłowany silnik was nie odstraszają, to miniaturowy 1.0 EcoBoost będzie w sam raz. Wariant 100-konny ma lekki niedostatek mocy, ale za to 125-konny idealnie sprawdzi się na co dzień. Zapewnia dość rozsądną dynamikę i jest chętny do pracy już poniżej 2000 obr./min. Ciekawą propozycją jest też motor 1.6, ale nie z każdą mocą. 85KM to za mało w C-MAX, 105KM zadowoli spokojnych kierowców, a 125KM pozostawia posmak podobny do 1.0 EcoBoost, tylko wymaga wchodzenia na obroty. Na szczycie znajduje się wariant 150-konny. Drogi, ale przynajmniej pozwala na dość bezstresowe wyprzedzanie. Pod maską może zagościć też diesel i o ile 1.6 95KM otwiera cennik, to lepiej sięgnąć po mocniejszy, który oferuje 115KM – zapewnia nieco lepsze osiągi, a spalanie się nie zmienia. To jednak i tak propozycja dla mało wymagających – samochód wyraźnie ożywa z 2.0 TDCi pod maską. Moc 140 lub 163KM w zupełności wystarcza do rodzinnych wojaży.
czytaj więcej
Powagosław
Jeszcze ładniejszy. Koncepcja stylistyczna, którą zastosowano wcześniej w modelach Kuga i Fiesta, właśnie w C-Maxie sprawdziła się najlepiej. Świetna robota. ~Powagosław
Luzacjusz
Ściganie się na atrakcyjność vanów zawsze kojarzyło mi się z wyborami miss dla 60-latek. No wiecie, wszystko jedno. C-Max? To jak 70-latka, która wygląda na 20-letnią seksbombę. Nie mogę się nadziwić. ~Luzacjusz
Produkowany od 2010 do 2015 roku
Pojemność skokowa 1596 cm3
Typ silnika benzynowy
Moc silnika 150 KM (110 kW) przy 5700 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 270 Nm przy 1900-3500 obr/min
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 16
Stopień sprężania 10,0 : 1 : 1
Średnica cylindra × skok tłoka 79 x 81,4 mm
Zapłon iskrowy
Typ wtrysku bezpośredni
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 6
Ogólna ocena
4,4 /5 Średnia dla segmentu 4,1
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(83%)

Zalety

+ Karoseria + Układ jezdny + Bezawaryjność (drobiazgi)

Wady

- Wyciszenie - Łatwość utrzymania (pod względem kosztów) - Bezawaryjność (poważne usterki)

Wybrane oceny

3,7
~Mario
Ford C-MAX II
Grand C-MAX 1.6 EcoBoost 150KM 110kW
Ogólnie auto bardzo wygodne, ergonomiczne, "płynie" po przesiadce z Opla Astry III. Cichy, wersja Champions League dośc dobrze wyposażona. Wygodne przesuwne drzwi tylne, podgrzewana przednia szyba.... Silnik 1.6L ECOBOOST SCTI DXA JQDB1H i inne - dramat. Po 3 miesiącach użytkowania "buczenie" skrzyni biegów, wymienione łożysko, przy okazji wymienione sprzęgło i wysprzęglik. Po niecałym roku przykra wiadomość o pękniętej tulei cylindra. Objawy: ubytek płynu chłodniczego, białe spaliny, zmniejszenie mocy. Przyczyną mogła być najprawdopodobniej padnięta turbina, z którą Niemiec jeździł zbyt długo. Potem problem z podawaniem paliwa, usterka katalizatora i miesiąc temu konieczna regulacja zaworów z wymiana szklanek oczywiście. Ten model - tak, ten silnik - nigdy.
4,9
~Jarek
Ford C-MAX II
Grand C-MAX 1.6 EcoBoost 150KM 110kW
Po pozytywnych doświadczeniach z Focusem MK2 postanowiłem przywiązać się do marki. Ze względu na wakacyjne i zimowe podróże wybór padł na Grand C-MAX. Nasz poprzedni Ford -Focus hatchback z czasem stał się dla nas za ciasny i trochę za słaby na podróże po całej Europie. Przed zakupem zaliczyłem jazdy próbne z silnikami 1.0 Ecoboost i 1.6 Ecoboost. Mniejszy totalnie mnie rozczarował. Warkot jak w dieslu, mała elastyczność i jednak wyczuwalne spore wysilenie jednostki napędowej. Po przesiadce do 1.6 Ecoboost zmieniamy planetę. Aksamitny pomruk silnika, natychmiastowa reakcja na najmniejsze dotknięcie pedału przyspieszenia,
4,8
~g
Ford C-MAX II
Grand C-MAX 1.6 EcoBoost 150KM 110kW
Średnie spalanie dla Ford C-MAX II Grand C-MAX 1.6 EcoBoost 150KM 110kW 2010-2015
8,3
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

9,8
Ford C-MAX II
Grand C-MAX 1.6 EcoBoost 150KM 110kW
rok 2015, 40k przebiegu. Szczyt ściemy. Naklejka "ECO" jest chyba dla parti RAZEM. fizycznie jest niemożliwe spalić tym autem poniżej 9 litów. Raz chyba żonie udało się zejść do 8.9 wg. komputera. Mi on pali cały czas 9.5, na autostradach 160-170kmh (później już jest tak głośno że nie ma sensu jechać szybciej) pokazuje 9.9 (chyba niemożliwe) Przedziwny silnik, nie dajcie się nabrać na "eko" Sama kultura pracy bardzo fajna, ciągnie od dołu, ma fajny dźwięk, przyśpiesza w pełnym zakresie. Małe silniki i turbo fajna sprawa ale o niskim spalaniu wg. producenta można zapomnieć.
8,2
Ford C-MAX II
Grand C-MAX 1.6 EcoBoost 150KM 110kW
Nie pali mało, komputer mi pokazuje 8.3 , realnie bardziej 9 ale nie mam lekkiej nogi. Jeżdżę głównie krotkie odcinki po mieście. Raz w miesiącu lub rzadziej trasa 600km. Powyżej 130km/h spalanie mocno rośnie, na plus to ze ze przy niższych prędkościach auto jedzie całkiem żwawo jak na minivana :)
8,1
Ford C-MAX II
Grand C-MAX 1.6 EcoBoost 150KM 110kW
Mam ten samochód od 4-ech lat. Jeżdżę głównie po mieście (Wrocław) w sporym ruchu i korkach. Obecny przebieg 70000 km. Komputer pokazuje mi średnie spalanie 8,1. Jak silnik był nowy palił trochę więcej (około 8,5 l/100 km). Widzę, że ludzie piszą, że im sporo pali. Wszystko zależy jak się jedzie.

Usterki Ford C-MAX II

Liczba wpisów: 22
Uszkodzenie koła dwumasowego i sprzęgła
  • Ford C-MAX II Grand C-MAX 1.0 EcoBoost 125KM 92kW 2012-2015
  • silnik
  • 31 tys. km
Występowanie usterki:
Tak 3
Nie 8
Po przejechaniu 30 tys km dało się wyczuć wyraźne drżenie nadwozia podczas przyśpieszania (Pierwsze objawy wadliwej dwumasy pojawiły się po przejechaniu około 21 tys km - pojedynczy przypadek głośnych stuków po puszeniu sprzęgła). Sporadycznie pojawiały się głośne stuki podczas ustawienia lewarka zamiany biegów w położeniu "luz" i puszczeniu sprzęgła. Ponadto przy prędkości około 90km pojawiał się dość specyficzny szum wydobywający się z komory silnika. Zestaw wymieniony na gwarancji. Wszystkie objawy ustąpiły.
5 komentarzy
Kontrola trakcji
  • Ford C-MAX II Minivan 1.6 Duratec 85KM 63kW 2011-2014
  • układ kierowniczy
  • 220 tys. km
Po zaświeceniu się kontroli trakcji która nie zgasła , zaświecił też check. Auto jest znikome. Po zgaszeniu i ponownym odpaleniu kontrola trakcji nie świeci na jakiś czas ale samochód dalej jest słaby, natomiast check dalej świeci.
Oczekuje na rozwiązanie
Nie odpala i gaśnie
  • Ford C-MAX II
  • inne
  • 278 tys. km
Auto po zakupie jeździło dwa dni . Z rana już nie chciało odpalić kręci kręci i nic odpala z plaka po 2 tys obrotów gaśnie . Wymieniona popka paliwa i filtry na komputerze pokazano błąd U0432-E1 nieprawidłowe dane odebrane z modułu sterującego tablica rozdzielcza . Ktoś miał podobny problem auto jest po 2 mechanikach i nikt nie pomógł .
Oczekuje na rozwiązanie
Ford C-MAX II Grand C-MAX