Szukaj

Informacje o Ford C-MAX I 1.8 Duratec Flexi Fuel 125KM 92kW 2003-2010

Lata produkcji: 2003 – 2010
Segment: VANy
W C-Maxie dostępnych jest aż 6 silników. Benzynowe mają pojemność 1.6l, 1.8l i 2.0l oraz idealnie odzwierciedlają klientów, w których celują. Ten pierwszy ma 100KM i dynamikę przeciętnego kompaktu – prawie 13 sekund do 100km/h to nic specjalnego, dlatego zadowoli niewymagających. Do tego załadowanym C-Maxem z tym motorem trzeba utrzymywać wyższe obroty podczas jazdy, bo w przeciwnym wypadku będzie mułowaty. Drugi, 125-konny, pozwala już całkiem żwawo pociągnąć auto obciążone rodzinką i bagażem nad morze, a trzeci – ten większości w zupełności wystarczy. Ma 145KM i znośne spalanie, bo auto nie jest nadzwyczaj ciężkie. Najlepsze jest to, że diesle mają takie same pojemności tylko nieco mniejszą moc – odpowiednio 90KM, 115KM i 136KM. Generują podobne odczucia, różnica polega na tym, że oczywiście mniej palą i trzeba na nie więcej wyłożyć podczas zakupu. Paliwo złej jakość jest ich głównym wrogiem.
czytaj więcej
Powagosław
Jeszcze ładniejszy. Koncepcja stylistyczna, którą zastosowano wcześniej w modelach Kuga i Fiesta, właśnie w C-Maxie sprawdziła się najlepiej. Świetna robota. ~Powagosław
Luzacjusz
Ściganie się na atrakcyjność vanów zawsze kojarzyło mi się z wyborami miss dla 60-latek. No wiecie, wszystko jedno. C-Max? To jak 70-latka, która wygląda na 20-letnią seksbombę. Nie mogę się nadziwić. ~Luzacjusz
Produkowany od 2003 do 2010 roku
Pojemność skokowa 1798 cm3
Typ silnika benzynowy
Moc silnika 125 KM (92 kW) przy 6000 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 165 Nm przy 4000 obr/min
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 16
Stopień sprężania 11,0 : 1 : 1
Średnica cylindra × skok tłoka 83 x 83,1 mm
Typ wtrysku wielopunktowy (MPI)
Dodatkowe informacje Silnik przystosowany do zasilania alkoholem.
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 5
Ogólna ocena
4,4 /5 Średnia dla segmentu 4,1
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(67%)

Zalety

+ Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów + Wentylacja i ogrzewanie + Układ jezdny

Wady

- Wyciszenie - Bezawaryjność (drobiazgi) - Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)

Wybrane oceny

4,6
~Kris
Ford C-MAX I
Minivan 1.8 Duratec Flexi Fuel 125KM 92kW
Naprawdę znakomity samochód. Kupiłem w ASO w 2009 jako roczny z przebiegiem 12000 km. Trochę o nim wiem... Bardzo przestronny wewnątrz, wysoki bagażnik daje dużo lepsze możliwości załadunku niż taki o podobnej teoretycznie pojemności w hatchbacku, nie mówiąc o sedanie. Wysoka pozycja za kierownicą oznacza dobrą widoczność, wyjątek: lewy przedni słupek! Sprężyste, nieźle wyprofilowane fotele, materiał dobrze zniósł upływ czasu, choć na oko tandetny i bardzo łatwo się brudził. Plastiki - znów wrażenie tandety - nie trzeszczały do końca. Samochód spędził z nami blisko 9 lat, roczny przebieg 20000+, oprócz ostatniego roku, kiedy pełnił rolę drugiego samochodu w rodzinie, przemierzając zarówno długie tysiące km po autostradach całej Europy jak i na bardzo krótkich odcinkach w Warszawie.
4,6
~Łukasz
Ford C-MAX I
Minivan 1.8 Duratec Flexi Fuel 125KM 92kW
Autko użytkuję od 8 miesięcy. Spalanie podobnie jak w większości silników 1.8 - w samym mieście weźmie 9 l/100, a w trasie ok 7 l/100. Dynamika mogłaby być większa, ale dramatu też nie ma. Generalnie samochód raczej dla rodziny niż dla 19-latka. Bagażnik całkiem pojemy, choć kombi to to nie jest. Ja trafiłem na bardzo zadbany egzemplarz - z małym przebiegiem, suchy, bez grama rdzy. Nie wiem jak w innych, ale na pewno ma znaczenie dbałość poprzedniego właściciela. W podróży bardzo komfortowy - dużo miejsca i wysoka pozycja za kierownicą. Ten silnik przyjmuje zarówno benzynę zwykłą, jak i biopaliwo (dlatego nazywa się Flexi Fuel), ale tego drugiego nigdy nie tankowałem bo w Polsce się nie spotkałem. Najwięcej stacji jest w Szwecji, ale nie będę tam jechał żeby sprawdzić - na 95 też jeździ :) Jeżeli kotś trafi taki zadbany egzemplarz jak mój i nie oczekuje sportowych wrażeń po jeździe tylko wygody i komfortu to polecam :)
3,9
~Łukasz
Ford C-MAX I
Minivan 1.8 Duratec Flexi Fuel 125KM 92kW
Niby okej ale drobne usterki potrafią poirytować. Zawieszenie bardzo komfortowe, przyjemna jazda w trasie. Niestety, bierze olej jak szalony co podobno jest przypadłością tej jednostki. Poza tym - na minus - zbyt wysokie spalanie jak na 125 KM.

Usterki Ford C-MAX I

Liczba wpisów: 31
Klekoczący silnik powyżej 2.300 obrotów
  • Ford C-MAX I 1.8 Duratec 125KM 92kW 2003-2010
  • silnik
  • 185 tys. km
Przy spokojnej jeździe np. autostrada, pojawia się ciągle klekotanie (przy najmniejszym oporze silnika). Gdy hamuję silnikiem bądź przyspieszam, wszystko jet ok. Byłem o kilku mechaników, którzy powiedzieli, że to wina rozrządu (rozciągnięty łańcuch), natomiast jeden z nich powiedział coś, czego żaden nie zrobił. Po pierwsze sprawdził poziom oleju (było trochę za mało), następnie wziął stetoskop z stwierdził, że to pierwszy cylinder hałasuje. Dolał oleju i klekotanie ucichło (nie całkiem). Ze wzgl. na fakt, że motor 1.8 wypija olej, zaproponował wymianę oleju na gęstszy. Jutro wymiana - zobaczymy.
Problem rozwiązany
4 komentarze
Auto nie odpala
  • Ford C-MAX I
  • instalacja elektryczna
  • 150 tys. km
Witam mam problem z odpaleniem auta może ktoś miał podobny i podzieli się ze mną lub doradzi rozwiązanie. Dwa razy miałem przypadek, że po wyłączeniu silnika nie mogłem go ponownie odpalić. Tzn. przekręcając kluczyk kontrolki się zapalały ale rozrusznik nie kręcił w ogóle. Nic całkowicie bez reakcji. zaznaczam, że kontrolki nie gasły więc myślę , że to nie wina akumulatora. Najlepsze jest to, że auto pozostawione nic przy nim nie ruszane na drugi dzień odpaliło jakby nigdy nic. !!! O co chodzi??
Problem rozwiązany
9 komentarzy
Zapalające się kontrolki
  • Ford C-MAX I 1.6 TDCi 95KM 70kW 2003-2010
  • instalacja elektryczna
Na wstępie pewna uwaga - silnik mojego auta to 1.6 TDCi o mocy 109 KM, ale nie ma tego w liście. A teraz opis usterki. Auto kupiliśmy we wrześniu ub. roku. W czasie jazdy testowej zapaliła się kontrolka ładowania akumulatora. Sprzedawca to odnotował i przed odbiorem samochodu usterka ta miała być usunięta. Wymieniono alternator i faktycznie nic przez jakiś czas się nie działo. A dokładnie około 1 miesiąca była cisza. Jak zapaliła się ponownie powiedziano mi, abym jeździł do skutku, żeby coś się popsuło dokumentnie, bo nie wiedzą, w czym rzecz. Teraz od 3-ch dni kontrolka zapala się i gaśnie co chwila. Jak stałem na światłach zaczęła pulsować i słyszałem, że zgodnie z pulsowaniem wskaźnika coś tykało w zamkach wszystkich drzwi samochodu. Dodatkowo w nocy jak miga kontrolka pulsują światła mijania. Do włączania się kontrolki ładowania zapalają się także inne: ABS, hamulca ręcznego (normalnie, w czasie jazdy), a także kontrolka kierownicy z wykrzyknikiem. To ostatnie mnie niepokoi, bo jak ona się zapali to tracę wspomaganie. W poniedziałek jadę na serwis, ale może ktoś ma jakiś pomysł, bo boję się, że będą mnie naciągać na kosztowne naprawy. Pomóżcie, proszę, jeśli możecie.
Problem rozwiązany
5 komentarzy
Ford C-MAX I