Szukaj

Informacje o Ford C-MAX

Lata produkcji: 2003 – 2019
Segment: VANy
Ford C-Max to produkowany od roku 2003 kompaktowy minivan (segment K). Auto uzupełniło gamę rodzinnych modeli Forda, która rozpoczynała się od małego modelu Fusion, a kończyła na dużym MPV – Galaxy. Samochód był początkowo jedynie wersją Forda Focusa, skonstruowaną na tej samej płycie podłogowej, a jego stylistyka sygnalizowała także zmianę wyglądu samego Focusa. Niezależnym modelem C-Max stał się w roku 2007, a w 2010 debiutowała druga jego generacja. Od roku 2011 Ford C‑Max dostępny jest także w USA.
czytaj więcej
Powagosław
Jeszcze ładniejszy. Koncepcja stylistyczna, którą zastosowano wcześniej w modelach Kuga i Fiesta, właśnie w C-Maxie sprawdziła się najlepiej. Świetna robota. ~Powagosław
Luzacjusz
Ściganie się na atrakcyjność vanów zawsze kojarzyło mi się z wyborami miss dla 60-latek. No wiecie, wszystko jedno. C-Max? To jak 70-latka, która wygląda na 20-letnią seksbombę. Nie mogę się nadziwić. ~Luzacjusz

Ford C-MAX – wybierz generację

Pokaż generacje z silnikiem:
Wyszukiwarka samochodów
Wyszukiwarka samochodów

Ty wybierasz

To Ty określasz swoje potrzeby! Począwszy od sposobu użytkowania samochodu do ustalonego przez Ciebie budżetu.

Auta nowe i używane

Szukasz auta nowego? A może używanego? W naszej bazie znajdziesz wiele atrakcyjnych ogłoszeń!

Największa baza wiedzy o autach

Znajdź swój wymarzony model, a my podamy Ci wszystkie najważniejsze informacje o nim. Poznasz wady i zalety, obejrzysz testy.

Kontakt z dealerem / właścicielem

Wiesz już, który samochód kupić? Dzięki nam bez problemu skontaktujesz się z dealerem lub właścicielem wybranego auta.

"Wyszukiwarka to potężne narzędzie, dzięki któremu znalazłem wymarzone auto! Zgromadzone tu informacje o danym samochodzie pomogły mi poznać jego mocne i słabe strony. Oferta przedstawiona przez dealera też była bardzo atrakcyjna."

~ Tomek

Oceny Ford C-MAX

Liczba ocen: 218
Ogólna ocena
4,3 /5 Średnia dla segmentu 4,1
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(85%)

Zalety

+ Układ jezdny + Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów + Wentylacja i ogrzewanie

Wady

- Karoseria - Łatwość utrzymania (pod względem kosztów) - Wyciszenie

Wybrane oceny

3,4
~Patryk
Ford C-MAX I
Minivan 1.6 TDCi 109KM 80kW
Kupiłem ten samochód jako sprowadzony z Austrii przy przebiegu 178tys. Po 10 tys poszedł dpf, zrobiłem wtryski, turbo, pokrywę zaworów, układ dolotowy.... Potem siadła mi pompa oleju i rozwaliła turbo które zregenerowałem, od tej pory jest w porządku ale ogólnie w forda włożyłem ponad 12 tysięcy czyli drugi samochód, ja kupiłem go za 14 tysięcy i jeśli chodzi o stosunek jakości do ceny to jest słabo. Auto wygodne na trasy, na krótkie dystanse jak to diesel nie nadaje się, szkoda go katować, jak mam przejechać 5 km to robię 10 żeby się zagrzał. To mój pierwszy diesel i ostatni, ogólnie w tym samochodzie mógłbym wymienić zalety: dużo miejsca, dobre wspomaganie kierownicy, przyjemnie się prowadzi, dobre audio.... Wady: głośny silnik, słabe wyciszenie, ogólnie układ dolotowy, DPF który nawet na trasie się zapchał.... Ogólnie nie polecam w wersji diesel, skarbonka, jak ktoś chce pakować w auto 10 tysięcy plus to może kupować ale jeśli ktoś szuka w miarę taniego w utrzymaniu samochodu to omijać, za tyle co ja w niego włożyłem to można by benzynę na igłę zrobić. Finalnie jutro jadę zamienić go za toyotę Auris w komisie, w rozliczeniu auto wycenione na 9/10 tysięcy. Byłbym zadowolony gdyby nie to, że tyle w niego wpakowałem, mam nadzieję że przyszły właściciel będzie zadowolony i zrobi jeszcze raz tyle przebiegu
5,0
~Jachu
Ford C-MAX II
Minivan Facelifting 1.0 EcoBoost 100KM 74kW
Super auto dla rodziny z dziećmi. Mamy dwójkę i to auto świetnie spisuje się na codzień. Odstawianie dzieci do przedszkola, później odbiór tym autem to czysta przyjemność. Nie żałuję zakupu i jedyne co mnie boli to fakt że nie wychodzi kolejna generacja C-Maxa, bo to jest auto stworzone dla rodziny. Zostanę z nim tak długo jak to możliwe. Silnik mimo wielu skrajnych opinii - 1.0 przy odpowiednim dbaniu (wymiana oleju co 10 tysięcy kilometrów) jest świetny, bardzo oszczędny. Wymieniłem rozrząd przy 170 tysiącach (był od nowości nie zmieniany) i śmigam dalej. Auto pali mi 5 litrów benzyny. Na autostradzie więcej jak trzeba przycisnąć, ale prędkości przelotowe dzięki fajnej skrzyni biegów nie robią na nim wrażenia, 140 można śmigać bez problemu na autostradzie, raz jechałem 170 (oczywiście w niemczech w miejscu dozwolonym) i ciągnął na więcej...
5,0
~Jachu
Ford C-MAX II
Minivan Facelifting 1.0 EcoBoost 100KM 74kW
Super auto dla rodziny z dziećmi. Mamy dwójkę i to auto świetnie spisuje się na codzień. Odstawianie dzieci do przedszkola, później odbiór tym autem to czysta przyjemność. Nie żałuję zakupu i jedyne co mnie boli to fakt że nie wychodzi kolejna generacja C-Maxa, bo to jest auto stworzone dla rodziny. Zostanę z nim tak długo jak to możliwe. Silnik mimo wielu skrajnych opinii - 1.0 przy odpowiednim dbaniu (wymiana oleju co 10 tysięcy kilometrów) jest świetny, bardzo oszczędny. Wymieniłem rozrząd przy 170 tysiącach (był od nowości nie zmieniany) i śmigam dalej. Auto pali mi 5 litrów benzyny. Na autostradzie więcej jak trzeba przycisnąć, ale prędkości przelotowe dzięki fajnej skrzyni biegów nie robią na nim wrażenia, 140 można śmigać bez problemu na autostradzie, raz jechałem 170 (oczywiście w niemczech w miejscu dozwolonym) i ciągnął na więcej...

Raporty spalania Ford C-MAX

Liczba raportów: 340
Średnie spalanie dla Ford C-MAX
5,7 – 9,6
l/100 km
5,1 – 7,8
l/100 km
6,6 – 10,4
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

5,5
Ford C-MAX I
Minivan 1.8 TDCi 115KM 85kW
Auto może nie jestem demonem szybkości ze startu spod świateł, ale na trasie można nim sympatycznie pogonić. Czasem brak 6 biegu, ale i tak jest nieźle. Spalanie jest naprawdę dobre, i tyle pokazuje komputer z codziennej jazdy, gdzie pokonuje średnio 80 km na dojazdy do pracy (droga ekspresowa i miasto). Prowadzenie, funkcjonalność, zwrotność bardzo dobra. Jazda z przyczepą nie robi praktycznie różnicy. Ceny części są w rozsądnych cenach. Przejechał u nas w rodzinie już 200 tys km i i cały czas pełny wigoru. Polecam :-)
6,4
Ford C-MAX II
Grand C-MAX 2.0 TDCi 140KM 103kW
Mam to auto od 5 lat zrobiłem nim 70tyś km.więc coś już na jego temat wiem. W momencie zakupu auto miało 100tyś.km przebiegu i zaraz na początku została zmieniona mapa na 180KM. gdyż fabryczne 140 szalu nie robiło.Ford jest stosunkowo ekonomicznym samochodem jak na jego gabaryty. Jak chcesz na trasie zejdziesz na 4,8 ale to taka dziadkowa jazda.Ogólnie mam średnią z kilku tysięcy km. 6,8L i jest to głownie miasto ale też i autostrada 140-160km/h.Auto praktycznie bezawaryjne pod warunkiem że o niego dbasz,szybkie ,ciche a mój egzemplarz dodatkowo porządnie wyposażony.Jeśli zastanawiasz się nad kupnem takiego mogę serdecznie polecić chociaż sam chętnie wybrałbym sobie model z automatem.
5,8
Ford C-MAX II
Grand C-MAX Facelifting 2.0 TDCi 150KM 110kW
Witam. Miasto nawet do ok. 7 l. (sam bez obciążenia); Miasto/Trasa 6-6.5 (sam bez obciążenia); Trasa: Do 120km/h nawet 5.5 l. (sam bez obciążenia) Do 140km/h do ok. 7 l. (sam bez obciążenia) Powyżej 150km/h (sam bez obciążenia) - to już delikatny wir w baku nawet do 8-8.5 l. Nadmienię że mam wersję Titanium z automatem! Pozdrawiam

Usterki Ford C-MAX

Liczba wpisów: 52
Klekoczący silnik powyżej 2.300 obrotów
  • Ford C-MAX I 1.8 Duratec 125KM 92kW 2003-2010
  • silnik
  • 185 tys. km
Przy spokojnej jeździe np. autostrada, pojawia się ciągle klekotanie (przy najmniejszym oporze silnika). Gdy hamuję silnikiem bądź przyspieszam, wszystko jet ok. Byłem o kilku mechaników, którzy powiedzieli, że to wina rozrządu (rozciągnięty łańcuch), natomiast jeden z nich powiedział coś, czego żaden nie zrobił. Po pierwsze sprawdził poziom oleju (było trochę za mało), następnie wziął stetoskop z stwierdził, że to pierwszy cylinder hałasuje. Dolał oleju i klekotanie ucichło (nie całkiem). Ze wzgl. na fakt, że motor 1.8 wypija olej, zaproponował wymianę oleju na gęstszy. Jutro wymiana - zobaczymy.
Problem rozwiązany
4 komentarze
Auto nie odpala
  • Ford C-MAX I
  • instalacja elektryczna
  • 150 tys. km
Witam mam problem z odpaleniem auta może ktoś miał podobny i podzieli się ze mną lub doradzi rozwiązanie. Dwa razy miałem przypadek, że po wyłączeniu silnika nie mogłem go ponownie odpalić. Tzn. przekręcając kluczyk kontrolki się zapalały ale rozrusznik nie kręcił w ogóle. Nic całkowicie bez reakcji. zaznaczam, że kontrolki nie gasły więc myślę , że to nie wina akumulatora. Najlepsze jest to, że auto pozostawione nic przy nim nie ruszane na drugi dzień odpaliło jakby nigdy nic. !!! O co chodzi??
Problem rozwiązany
9 komentarzy
Uszkodzenie koła dwumasowego i sprzęgła
  • Ford C-MAX II Grand C-MAX 1.0 EcoBoost 125KM 92kW 2012-2015
  • silnik
  • 31 tys. km
Występowanie usterki:
Tak 3
Nie 8
Po przejechaniu 30 tys km dało się wyczuć wyraźne drżenie nadwozia podczas przyśpieszania (Pierwsze objawy wadliwej dwumasy pojawiły się po przejechaniu około 21 tys km - pojedynczy przypadek głośnych stuków po puszeniu sprzęgła). Sporadycznie pojawiały się głośne stuki podczas ustawienia lewarka zamiany biegów w położeniu "luz" i puszczeniu sprzęgła. Ponadto przy prędkości około 90km pojawiał się dość specyficzny szum wydobywający się z komory silnika. Zestaw wymieniony na gwarancji. Wszystkie objawy ustąpiły.
5 komentarzy
Ford C-MAX