Szukaj

Informacje o Ford

Choć Ford ma swoje korzenie w Stanach Zjednoczonych – należy w końcu do tzw. wielkiej amerykańskiej trójki motoryzacyjnej z Detroit (Ford, General Motors i Chrysler) – to jednak działa również na innych kontynentach, gdzie produkowane przez niego modele różnią się często całkowicie od tych oferowanych na amerykańskim rynku.

Historia Forda

Historia marki i koncernu Ford wiąże się nierozerwalnie z osobą Henry'ego Forda, który jest jednym z największych wizjonerów w historii motoryzacji. Już jako 15-latek skonstruował swój pierwszy silnik spalinowy, a następnie był jednym z założycieli firmy Detroit Cadillac Company. Nie doszedł jednak do porozumienia ze swoimi współudziałowcami, dlatego ostatecznie w 1903 r. decyduje się na założenie własnej spółki Ford Motor Company. 

Henry Ford oraz założona przez niego firma zasłynęły przede wszystkim z wprowadzenia produkcji taśmowej modelu Ford T, dzięki czemu można było zwiększyć znacząco produkcję, a także obniżyć jego cenę. Ponadto Ford wprowadził kredyty na produkowane przez siebie samochody. Dzięki tym pomysłom Ford Model T był jednym z tych modeli, który zmotoryzował Stany Zjednoczone. W ciągu 19 lat jego produkcji wyprodukowano ok. 15 milionów egzemplarzy Modelu T. Również jeden z kolejnych modeli Forda, Model A, cieszył się olbrzymią popularnością wśród Amerykanów, a Ford stał się jednym z największych koncernów motoryzacyjnych na świecie.

Pierwsze powojenne samochody Forda

W 1947 r. umarł Henry Ford, kiedy to amerykański koncern powrócił do produkcji cywilnych modeli po okresie produkcji na rzecz amerykańskiej armii. Jednym z pierwszych całkowicie nowych i zarazem najważniejszych modeli był Ford Custom, który w produkcji przetrwał 22 lata, a także kompaktowy Ford Falcon. Następnie przyszedł czas na tzw. muscle cars i pony cars. Ford wprowadził do oferty model Thunderbird z silnikami V6 i V8, a w 1964 r. dołączył do niego Ford Mustang, który produkowany jest do dziś i jest jednym z najbardziej rozpoznawalnych modeli sportowych nie tylko marki Ford.

Europejskie modele Forda

Niedługo po utworzeniu koncernu w 1911 r. w Anglii powstaje europejski oddział Forda (filię utworzono również w Niemczech), który z biegiem lat dość mocno uniezależnił się od amerykańskiej centrali, przynajmniej, jeśli mowa o konstrukcji i stylistyce produkowanych modeli, choć w pierwszych latach również na Starym Kontynencie produkowany był przede wszystkim Ford Model T. W późniejszych latach do oferty dołączyły m.in. takie modele jak Anglia, Popular czy Cortina.

Po II wojnie światowej jednym z pierwszych ważniejszych modeli w gamie Forda był Taunus, a w czasach, gdy za Oceanem święcił już triumfy Mustang, w Europie zaczął zdobywać popularność Ford Capri. Kolejnymi ważnymi modelami Forda w ofercie na europejskim rynku były Ford Escort, Sierra i Scorpio.

Najpopularniejsze samochody Forda

Spośród współcześnie sprzedawanych modeli Forda największą popularnością cieszy się, dostępny na wielu rynkach, Ford Focus, który pojawił się na rynku po czwartej generacji Escorta. Również Ford Mondeo, który w Stanach Zjednoczonych sprzedawany jest jako Fusion, należy do jednych z bardziej rozpoznawalnych modeli z błękitnym owalem na masce. W portfolio Forda dużą popularnością cieszą się także takie modele jak Fiesta czy Kuga, a za Oceanem na spore zainteresowanie mogą liczyć pickupy serii F, w tym najbardziej popularny Ford F-150.

Ford – dodatkowe informacje

Ford jako koncern motoryzacyjny największa lata świetności ma jednak za sobą. Obecnie w skład tego koncernu, poza marką Ford, wchodzi jeszcze tylko Lincoln, marka większych i luksusowych modeli oferowanych na amerykańskim rynku. W przeszłości jednak do Forda należały m.in. Mercury, brytyjskie marki Daimler, Aston Martin, Jaguar oraz Land Rover, a także Volvo, które w 2010 r. zostało sprzedane chińskiemu koncernowi Zheijang Geely Holding Group.

czytaj więcej

Opinie Kierowców o Ford

Sprawdź co kierowcy
myślą o Ford

Oceny Aut 17 006 ocen

4,9
~Mateusz
Ford Mondeo V
Kombi Facelifting 2.0 Hybrid 187KM 138kW
Samochód bardzo przyjemny i bezproblemowy. Posiadam go od nowości, przejechałem 100 tys. Nie jest to auto dla sportowców, ale jeździ się nim bardzo dobrze. Przy napędzie elektrycznym panuje błoga cisza. Przy depnięciu na gaz słychać charakterystyczne wycie do którego można się przyzwyczaić. Auto w mieście przy temperaturach dodatnich spala 5-6 litrów. Na trasie to już zależy jak kto jeździ (zwłaszcza na autostradzie). Dla mnie największy mankament to podniesiona podłoga bagażnika, co ogranicza jego pojemność. Poza tym samochód jest wygodny, duży, ostatnie chyba tchnienie klasycznego kombi. Jak ktoś lubi tego typu pojazdy to zdecydowanie polecam.
5,0
~darek
Ford S-Max I
Van Facelifting 2.0 Duratorq TDCi 140KM 103kW
najlepszy samochód jaki kiedykolwiek miałem! przebieg już pod 300K! a miałem wiele jak duże mercedes i volvo, cała rodzina do dzisiaj mega zadowolona, zwiedziliśmy nim kawał europy , samochód przestronny mega wygodny na długie trasy nie męczy! super sie trzymie na drodze jak osobówka a nie van (płyta mondeo) , nie buja! zero rdzy po 11 latach. Samochód bije wygodą mercedesy i,volvo i volkswagena. Mega ergonomiczny. brakuje mi w nim roleto- siatki bagażnika jaka jest w E klasie. jedynie co było robione to półoś - napawa kosztowała ok 1200zł. POLECAM. Mimo wieku samochodu nie rozstaje sie z nim bo nowe już takie nie są.
3,9
~Kajetan
Ford Mustang VI
Fastback 3.7 V6 304KM 224kW
Moje pierwsze spotkanie z amerykańską motoryzacją. Mustang jest dokładnie taki, jakiego sobie wyobrażałem. Prosty, plastikowy i wulgarny. Jeżdżę nim na co dzień ponad 3 lata, zrobiłem ponad 50 tys km. Poza wymianami oleju i filtrów, wymieniłem sworzeń wahacza 600zł, cewki zapłonowe 3700zł i olej skrzyni biegów 900zł (ceny z robocizną) i 400zł klocki przód (cena samych klocków). Ceny części są na akceptowalnym poziomie, ale trzeba go serwisować u ludzi, którzy robią i znają te auta. Mimo swojej prostoty, zwykły mechanik albo coś schrzani albo będziesz się zastanawiał czy nie pojechał na "jazdę próbną" i nie koryguje bieżnika w oponach. Stąd serwis bywa uciążliwy ze względu na terminy i koszty, ale nie będziesz musiał brać kredytów. Chyba nie ma usterki, która zakończyłaby się wydaniem pięcio-cyfrowej kwoty Cały silnik kosztuje kilka tysięcy a kompletna skrzynia 2000zł - są pancerne :) Mustang to zabawka, odhaczone marzenie. Jeśli masz możliwość, kup go, warto. Da masę frajdy, nie zawiedzie Cię i nie zrujnuje finansowo, ale po jakimś czasie się znudzi. Nie jest to auto, które będziesz chciał zachować w garażu do końca życia.

Zgłaszane usterki 1 305 usterek

zerwany pasek rozrządu
  • Ford Ranger V Podwójna kabina Raptor 2.0 EcoBlue 213KM 157kW 2019-2023
  • silnik
  • usterka fabryczna
Występowanie usterki:
Tak 1
Nie 0
producent przewiduje wymianę paska rozrządu przy 240 tysiącach kilometrów . NIe znam nikogo kto by do takiego przebieegu dał radę . Znam natomiast kilku co przed 100.000 mieli zerwany rozrząd . Ford wymieniał silniki ,bo naprawa nie ma sensu , silnik po regeneracji nie hula więcej jak 20 do 30.000 km . Znam również przypadek ,ze pasek pękł 20.000 km po wymianie przy 100.000 km także raczej uznałbym ten silnik za słaby i zaskakujący poważną awarią paska . Dziwię się ,że ford montuje go do kolejnej generacji auta , skoro niewiele jest aut generacji poprzedniej w których nie wymieniali tych silników minimum jeden raz .Uwaga tez na gwarancję ford - tylko i wyłącznie do przebiegu 200.000 km jakbyś jej nie rozszerzał . WYmiana paska , oleju w skrzyni - wszystko powyżej tych 200.000 km . W mojej opinii to zwyczajne oszustwo forda nic więcej. W moim przypadku przy przebiegu 180.000 km po upływie gwarancji dwuletniej mam już drugą skrzynię biegów (remont z 11.000 złotych ,ale chodzi lepiej niż ta na której wyjechałem z salonu ) no i teraz drugi silnik (25.000 zł -chodzi tak samo jak pierwszy , dławi się po zapaleniu i pali 14 l na 100 km . Tłumaczenie ,że nie ma już dobrych aut nie usprawiedliwia faktu ,że polska jest śmietnikiem dla producentów aut , którym auta zjeżdżające z lini produkcyjnej nie przechodzą testu jakości .
Euro NCAP Logo
Najnowsze testy zderzeniowe modeli Ford przeprowadzone przez Euro NCAP.
Średnia ocena