Szukaj

Informacje o Ford

Choć Ford ma swoje korzenie w Stanach Zjednoczonych – należy w koÅ„cu do tzw. wielkiej amerykaÅ„skiej trójki motoryzacyjnej z Detroit (Ford, General Motors i Chrysler) – to jednak dziaÅ‚a również na innych kontynentach, gdzie produkowane przez niego modele różniÄ… siÄ™ czÄ™sto caÅ‚kowicie od tych oferowanych na amerykaÅ„skim rynku.

Historia Forda

Historia marki i koncernu Ford wiąże siÄ™ nierozerwalnie z osobÄ… Henry'ego Forda, który jest jednym z najwiÄ™kszych wizjonerów w historii motoryzacji. Już jako 15-latek skonstruowaÅ‚ swój pierwszy silnik spalinowy, a nastÄ™pnie byÅ‚ jednym z zaÅ‚ożycieli firmy Detroit Cadillac Company. Nie doszedÅ‚ jednak do porozumienia ze swoimi wspóÅ‚udziaÅ‚owcami, dlatego ostatecznie w 1903 r. decyduje siÄ™ na zaÅ‚ożenie wÅ‚asnej spóÅ‚ki Ford Motor Company. 

Henry Ford oraz zaÅ‚ożona przez niego firma zasÅ‚ynęły przede wszystkim z wprowadzenia produkcji taÅ›mowej modelu Ford T, dziÄ™ki czemu można byÅ‚o zwiÄ™kszyć znaczÄ…co produkcjÄ™, a także obniżyć jego cenÄ™. Ponadto Ford wprowadziÅ‚ kredyty na produkowane przez siebie samochody. DziÄ™ki tym pomysÅ‚om Ford Model T byÅ‚ jednym z tych modeli, który zmotoryzowaÅ‚ Stany Zjednoczone. W ciÄ…gu 19 lat jego produkcji wyprodukowano ok. 15 milionów egzemplarzy Modelu T. Również jeden z kolejnych modeli Forda, Model A, cieszyÅ‚ siÄ™ olbrzymiÄ… popularnoÅ›ciÄ… wÅ›ród Amerykanów, a Ford staÅ‚ siÄ™ jednym z najwiÄ™kszych koncernów motoryzacyjnych na Å›wiecie.

Pierwsze powojenne samochody Forda

W 1947 r. umarÅ‚ Henry Ford, kiedy to amerykaÅ„ski koncern powróciÅ‚ do produkcji cywilnych modeli po okresie produkcji na rzecz amerykaÅ„skiej armii. Jednym z pierwszych caÅ‚kowicie nowych i zarazem najważniejszych modeli byÅ‚ Ford Custom, który w produkcji przetrwaÅ‚ 22 lata, a także kompaktowy Ford Falcon. NastÄ™pnie przyszedÅ‚ czas na tzw. muscle cars i pony cars. Ford wprowadziÅ‚ do oferty model Thunderbird z silnikami V6 i V8, a w 1964 r. doÅ‚Ä…czyÅ‚ do niego Ford Mustang, który produkowany jest do dziÅ› i jest jednym z najbardziej rozpoznawalnych modeli sportowych nie tylko marki Ford.

Europejskie modele Forda

NiedÅ‚ugo po utworzeniu koncernu w 1911 r. w Anglii powstaje europejski oddziaÅ‚ Forda (filiÄ™ utworzono również w Niemczech), który z biegiem lat dość mocno uniezależniÅ‚ siÄ™ od amerykaÅ„skiej centrali, przynajmniej, jeÅ›li mowa o konstrukcji i stylistyce produkowanych modeli, choć w pierwszych latach również na Starym Kontynencie produkowany byÅ‚ przede wszystkim Ford Model T. W późniejszych latach do oferty doÅ‚Ä…czyÅ‚y m.in. takie modele jak Anglia, Popular czy Cortina.

Po II wojnie światowej jednym z pierwszych ważniejszych modeli w gamie Forda był Taunus, a w czasach, gdy za Oceanem święcił już triumfy Mustang, w Europie zaczął zdobywać popularność Ford Capri. Kolejnymi ważnymi modelami Forda w ofercie na europejskim rynku były Ford Escort, Sierra i Scorpio.

Najpopularniejsze samochody Forda

SpoÅ›ród wspóÅ‚czeÅ›nie sprzedawanych modeli Forda najwiÄ™kszÄ… popularnoÅ›ciÄ… cieszy siÄ™, dostÄ™pny na wielu rynkach, Ford Focus, który pojawiÅ‚ siÄ™ na rynku po czwartej generacji Escorta. Również Ford Mondeo, który w Stanach Zjednoczonych sprzedawany jest jako Fusion, należy do jednych z bardziej rozpoznawalnych modeli z bÅ‚Ä™kitnym owalem na masce. W portfolio Forda dużą popularnoÅ›ciÄ… cieszÄ… siÄ™ także takie modele jak Fiesta czy Kuga, a za Oceanem na spore zainteresowanie mogÄ… liczyć pickupy serii F, w tym najbardziej popularny Ford F-150.

Ford – dodatkowe informacje

Ford jako koncern motoryzacyjny najwiÄ™ksza lata Å›wietnoÅ›ci ma jednak za sobÄ…. Obecnie w skÅ‚ad tego koncernu, poza markÄ… Ford, wchodzi jeszcze tylko Lincoln, marka wiÄ™kszych i luksusowych modeli oferowanych na amerykaÅ„skim rynku. W przeszÅ‚oÅ›ci jednak do Forda należaÅ‚y m.in. Mercury, brytyjskie marki Daimler, Aston Martin, Jaguar oraz Land Rover, a także Volvo, które w 2010 r. zostaÅ‚o sprzedane chiÅ„skiemu koncernowi Zheijang Geely Holding Group.

czytaj więcej

Opinie Kierowców o Ford

Sprawdź co kierowcy
myślą o Ford

Oceny Aut 16 959 ocen

5,0
~Andrzej
Ford Puma II
Crossover Facelifting 1.0 EcoBoost Hybrid 155KM 114kW
Genialne autko dla osób, które po prostu lubią jeździć i prowadzić! Bardzo angażujący samochód w jazdę, dający frajdę. Do tego sporo nowych technologii, które ułątwiają jazdę np w trasie - adaptacyjny tempomat jest mega wygodny w trasie ale i w korkach. Auto jest dynamiczne, silnik i te 155KM dają możliwość szybkiego przyspieszenia, zawieszenie trzyma to auto na asfalcie jak by to było coupe. Bardzo jestem zadowolony z zakupu i polecam, jeśli ktoś lubi wygodę i frajdę z jazdy. Praktycznosć też super, bo bagaznik jest olbrzymi - mieści więcej niż mój poprzedni focus.
3,4
~SÅ‚awek
Ford Kuga III
SUV Facelifting 2.5 FHEV 183KM 135kW
Generalnie Kuga po faceliftingu oferuje więcej jeżeli chodzi o wyposażenie, niemniej zmiany nie wyszły na dobre. Użytkowany samochód po 2 dniach zaczął się psuć, tzn. dochodziło do resetowania wyświetlacza licznika. Serwis przez cały dzień naprawiał, diagnozował i po odbiorze samochodu po 10 minutach usterka się powtórzyła. Obecnie od ponad dwóch tygodni auto jest w serwisie i czeka na wymianę wyświetlacza. Oby to pomogło. Elektronika jest bardzo słabą cechą tego samochodu!!! Polityka serwisowa Forda jest co najmniej dziwna. Auto po dwóch dniach się psuje - termin wizyty tydzień od zgłoszenia, po 10 minutach od wyjazdu z serwisu powtórka awarii - najszybszy termin na tydzień. Informacja do klienta co się z autem dzieje - dopiero po złożeniu reklamacji pisemnej - nie tak to powinno wyglądać. Najlepsza jest sytuacja z autem zastępczym - jest ono płatne (czyli lepiej żeby się nowe auta psuły???) - dobrze że po dosyć nerwowej reakcji i sprzeciwie z mojej strony przekazano samochód bezpłatnie.
2,1
~Roman1968
Ford Kuga III
SUV 2.0 EcoBlue MHEV 150KM 110kW
Fatalne fotele - totalna porażka. Brak trzymania bocznego, brak możliwości przedłużenia siedziska. Oparcie foteli od strony pasażera nie wykończone - jest płaszcz, który ma coś zasłaniać, ale bardziej przeszkadza przy układaniu stóp niż pomaga w czymkolwiek. Przesiadłem się z Opla Insignia B 2017 do Kugi 2022 PHEV i niestety porażka!! Nieczytelne zegary wirtualne - dlaczego nie zadzwonili do Opla, aby zobaczyć jak należy to zrobić - Ford jest totalnie jakościowo poza klasą średnią i przegrywa z Oplem z 2017 roku!!!. Wadliwie działa system dostępu bez kluczykowego - raz działa, a raz nie działa!

ZgÅ‚aszane usterki 1 292 usterki

zerwany pasek rozrzÄ…du
  • Ford Ranger V Podwójna kabina Raptor 2.0 EcoBlue 213KM 157kW 2019-2023
  • silnik
  • usterka fabryczna
Występowanie usterki:
Tak 1
Nie 0
producent przewiduje wymianę paska rozrządu przy 240 tysiącach kilometrów . NIe znam nikogo kto by do takiego przebieegu dał radę . Znam natomiast kilku co przed 100.000 mieli zerwany rozrząd . Ford wymieniał silniki ,bo naprawa nie ma sensu , silnik po regeneracji nie hula więcej jak 20 do 30.000 km . Znam również przypadek ,ze pasek pękł 20.000 km po wymianie przy 100.000 km także raczej uznałbym ten silnik za słaby i zaskakujący poważną awarią paska . Dziwię się ,że ford montuje go do kolejnej generacji auta , skoro niewiele jest aut generacji poprzedniej w których nie wymieniali tych silników minimum jeden raz .Uwaga tez na gwarancję ford - tylko i wyłącznie do przebiegu 200.000 km jakbyś jej nie rozszerzał . WYmiana paska , oleju w skrzyni - wszystko powyżej tych 200.000 km . W mojej opinii to zwyczajne oszustwo forda nic więcej. W moim przypadku przy przebiegu 180.000 km po upływie gwarancji dwuletniej mam już drugą skrzynię biegów (remont z 11.000 złotych ,ale chodzi lepiej niż ta na której wyjechałem z salonu ) no i teraz drugi silnik (25.000 zł -chodzi tak samo jak pierwszy , dławi się po zapaleniu i pali 14 l na 100 km . Tłumaczenie ,że nie ma już dobrych aut nie usprawiedliwia faktu ,że polska jest śmietnikiem dla producentów aut , którym auta zjeżdżające z lini produkcyjnej nie przechodzą testu jakości .
Euro NCAP Logo
Najnowsze testy zderzeniowe modeli Ford przeprowadzone przez Euro NCAP.
Åšrednia ocena