Skoda Superb iV - chciałem dobrze, a wyszło jak zwykle
Superb iV to pierwszy hybrydowy model w gamie Skody. Samochód korzysta z tego samego napędu co Volkswagen Passat GTE. Mamy tu więc dobrze znany, benzynowy silnik 1.4 TSI z jednostką elektryczną i dodatkowym akumulatorem o pojemności 13 kWh, który znajduje w podłodze przed tylną osią. Taki zestaw zapewnia łączną moc 218 KM i maksymalny moment obrotowy na poziomie 400 Nm. Moc trafia na przednie koła poprzez automatyczną, dwusprzęgłową przekładnię DSG, ale - co ważne - to wyposażenie standardowe dla tej odmiany.
Nie obyło się jednak bez komplikacji podczas testu. Mateusz postanowił sprawdzić, ile Skoda Superb iV realnie przejedzie na samym prądzie i jak wynik będzie się miał do tego, co pokazuje komputer. Nie wszystko poszło jednak zgodnie z planem. Zobaczcie sami.