Renault Austral – niewiele brakło, żebym go nie zobaczył
Na prezentację najnowszego modelu francuskiej marki zostałem zaproszony do Hiszpanii, a dokładnie do Madrytu. Dość duże komplikacje sprawiły, że rzutem na taśmę udało mi się zobaczyć, ale przede wszystkim przejechać się najnowszym Renault Austral i to w najmocniejszej wersji silnikowej.
Renault Austral jest oferowane z gamą zespołów napędowych, w skład której wchodzi ETech full hybrid nowej generacji rozwijający moc do 200 KM oraz dwa napędy benzynowe: mild hybrid 12V o mocy 140 lub 160 KM. Nowa generacja zespołu napędowego E-Tech full hybrid zaprojektowana dla Nowego Renault Australa jest wyposażona w 3-cylindrowy, turbodoładowany silnik benzynowy o pojemności 1,2 litra, dysponujący mocą 130 KM i sięgającym 205 Nm momentem obrotowym. Współpracuje on z dwoma silnikami elektrycznymi – silnikiem napędowym do jazdy w trybie elektrycznym i ładowania akumulatora oraz wysokonapięciowym rozruszniko-alternatorem typu HSG do uruchamiania silnika spalinowego, zmiany przełożeń i doładowywania akumulatora trakcyjnego. Mamy tutaj dość nietuzinkowe rozwiązanie, które w całości zostało zaprojektowane i opatentowane przez Renault.