Peugeot 508 SW Hybrid - brakuje w nim kropki nad "i"
Peugeot 508 to naprawdę ciekawy samochód. Przez to, że jest tak wyrazisty, nie jest jednak dla każdego. W tym samym segmencie znajdziemy większe samochody, tańsze, a także wygodniejsze. Ktoś, kto ceni sobie takie kwestie, raczej nie zdecyduje się na 508.
Wielu samochodów w segmencie nie będziemy jednak w stanie rozpoznać z tak daleka. Nie będą miały tak pięknych detali, jak bezramkowe szyby, interesujące faktury we wnętrzu, aluminiowe przyciski i fotele z charakterystyczną tapicerką i solidnym wsparciem bocznym. Zwyczajnie nie będą tak charakterystyczne.
Peugeota 508 można też jednak kupić w wersji hybrydowej typu plug-in. Taki samochód osiąga 225 KM przy współpracy silnika 1.6 o mocy 180 KM i silnika elektrycznego o mocy 100 KM. Z akumulatorem o pojemności 11,8 kWh może przejechać całe 52 km wyłącznie na silniku elektrycznym.
Hybrydowe 508 kosztuje jednak aż o 25 tys. zł więcej od wersji z mocnym silnikiem benzynowym. Należy sobie wobec tego odpowiedzieć na najważniejsze pytanie. Czy zalety hybrydy są na tyle duże, żeby uzasadnić tę różnicę w cenie? Czy oszczędności w przypadku hybrydy mogą być traktowane podobnie jak te związane z instalacją LPG?
Odpowiedzi w filmie.