Peugeot 308 1.2 PureTech 110 KM, 2018 - test AutoCentrum.pl
Czy Peugeot 308 bardzo zmienił się po faceliftingu? Jak jeździ auto z silnikiem 1.2 PureTech 110 KM? I co oferuje wersja wyposażenia Active?
Peugeota 308 znamy już bardzo dobrze. Testowaliśmy go już w kilku odmianach: był hatchback, SW, GTI. Za każdym razem dostawaliśmy jednak najwyższa wersję wyposażenia. Nie mieliśmy więc okazji sprawdzić, jakie są te nieco uboższe. Tym razem jest odwrotnie. Do testu dostaliśmy drugą od dołu wersję wyposażenia Active. A ponieważ 308-ka w ubiegłym roku przeszła facelifting, „upieczemy dwie pieczenie przy jednym ogniu”. Nie tylko sprawdzimy, jak wygląda i jeździ uboższa wersja, ale również przekonamy się, jak ten model zmienił się po faceliftingu.
Auto wygląda „świeżo” i nowocześnie. Nikt nie powie, że 308-ka jest nudna. Jak się zmieniła? Czy inaczej wygląda tylko zewnątrz, czy również we wnętrzu?
Standard wersji Active wcale nie jest tak niski. Mamy tu bowiem dwustrefową klimatyzację, automatyczne reflektory czy tempomat z ogranicznikiem prędkości. Co natomiast możemy dokupić? Które pakiety warte są zainteresowania?
W filmie przypomnimy również test Dwumetrowca, powiemy o widoczności i ilości miejsca, jaką mają pasażerowie z tyłu.
Przed liftingiem Peugeot 308 miał bagażnik o pojemności 389 litrów. Czy teraz to się zmieniło?
308-ka w wersji Active jest dostępna z czterema silnikami. My testujemy 3-cylindrowy benzynowy silnik 1.2 PureTech o mocy 110 koni mechanicznych. 11.6 sekundy do setki nie robi wrażenia, ale zużycie paliwa może być imponujące. Dowiecie się też, jak jeździ ta wersja? I czy słabsza odmiana 110-konna jest rzeczywiście gorsza od 130-konnej?
Na koniec – jak zwykle – podamy ceny.
Zapraszamy na film.