Offroad Marcina: Jeep Compass Trailhawk - tej hybrydy błoto nie zatrzyma
Jeep Compass, podobnie jak mniejszy Renegade, a niebawem także i Wrangler, w najbardziej terenowej odmianie jest dostępny wyłącznie z napędem hybrydowym. Jednak wersja Trailhawk jest tak dobrze przygotowana do jazdy w terenie, że… sami zobaczcie.
Compass Trailhawk zawsze był najbardziej terenowym SUV-em Jeepa bez reduktora i nadal taki jest. Pomimo zastosowania napędu hybrydowego, doskonale radzi sobie na luźnej i błotnistej nawierzchni, co pokazałem w materiale wideo. Duża moc dostępna na zawołanie pozwala rozpędzić auto w krótkim czasie, więc żadna przeszkoda nie jest w stanie zaskoczyć kierowcy.
W mojej opinii jest duchowym następcą kultowego Jeepa Cherokee XJ, czyli kompaktowego SUV-a, który poradzi sobie w trudnych warunkach. Również z powodu niezbyt przestronnego wnętrza, niedużego bagażnika czy wysokiego zużycia paliwa. Niestety, hybrydy Jeepa nie należą do szczególnie wydajnych. Do tego auto kosztuje ok. 200 tys. zł. Kosztowało, bo już jest niedostępne, ponieważ Compass przeszedł gruntowny lifting.