Nowa Toyota RAV4 - Nirvanomobil... odleciałem...
Testujemy nową Toyotę RAV4. Zobaczcie, czym nas zaskoczyła.
Z zewnątrz nowa Toyota RAV4 ma dużo ostrych przetłoczeń. Wrócił duży grill, a dodatkowo pojawił się efekt niedomkniętej maski. Linia boczna wygląda zaś zgrabnie i dynamicznie.
W środku natomiast Europa dostała to, co chciała. Tworzywa, z jakich wykonane jest wnętrze nowej Toyoty RAV4, są miękkie i przyjemne w dotyku.
Znajdziemy tu też lusterko wsteczne, które w razie potrzeby zamienia się w kamerę cofania. I oczywiście obraz z niej widzimy nie nie tylko cofając, ale i jadąc do przodu. Gdy zatem np. dwumetrowy pasażer, siedzący na tylnej kanapie, będzie utrudniał nam widoczność, poradzimy sobie bez problemu.
Nowa Toyota RAV4 jest dostępna z dwoma rodzajami napędu – z benzynowym i hybrydowym. My testujemy wersję hybrydową. Należy podkreślić, że w nowej RAV4 zastosowano najnowszą generację napędu hybrydowego. Jak się spisuje? O tym dowiecie się z filmu. Powiemy tylko, że nowa generacja napędu hybrydowego Toyoty ma tę zaletę, że pozwala na wyłączenie silnika spalinowego tak często, jak to potrzebne, a odbywa się to płynnie i właściwie niezauważalnie. Co za tym idzie – silnik spalinowy w nowej RAV4 jest potrzebny rzadziej niż w przypadku poprzedniej generacji hybrydy. Jaka jeszcze jest różnica między nową a poprzednią generacją napędu hybrydowego Toyoty?
Jest też jeszcze inna ciekawa rzecz. Japończycy zastosowali tu podwójny układ wtrysku. Jak działa? I jakie to ma znaczenie w czasie jazdy? Dowiecie się z naszego testu nowej Toyoty RAV4.
Zapraszamy na film.