Mini Cooper S Cabrio - jest twardy, drogi i skomplikowany, ale i tak mnie zauroczył
Model Mini miał być wybawieniem dla Wielkiej Brytanii, szczególnie dotkniętej wysokimi cenami paliw po kryzysie sueskim w 1956 r. Pierwsze Mini, które kojarzycie - chociażby z filmu o Jasiu Fasoli, było naprawdę małym miejskim samochodem. Mierzył on zaledwie 3055 mm długości i 1440 mm szerokości. Aktualna wersja Mini to już zupełnie inna bajka. Samochód wydłużył się prawie o 80 cm i ma teraz 3850 mm długości. Z kolei jego szerokość to 1727 mm.
Mini należy do grona samochodów, których nie da się pomylić z żadnym innym autem na drodze. Okrągłe reflektory, które w najnowszej generacji zyskały najnowocześniejszą technologię matrycową, pokaźny grill, prawie pionowa przednia szyba, a w wersji cabrio brezentowy dach, który po złożeniu nadal jest widoczny - to elementy, które są charakterystyczne dla tej marki.
Pod maską znajdziecie silnik o pojemności 2,0 l, mocy 192 KM i momencie obrotowym na poziomie 280 Nm. Do dyspozycji kierowcy są 3 tryby jazdy: Sport, Mid i Green. Jak Mini Cooper S Cabrio jeździ na każdym z nich? Jakie jest jego prowadzenie i zawieszenie? Jaka jest jego cena i ile tak naprawdę pierwszego Mini pozostało w nowym Mini Cooper S Cabrio? Zapraszamy na test.