Lexus ES vs DS 9. Od samochodów popularnych do premium. Kto zrobił to lepiej?
Lexus jest już starym wygą w segmencie premium, ale nie zapominajmy, że został powołany do życia przez Toyotę, czyli producenta samochodów popularnych.
Mniej więcej to samo zrobił jakiś czas temu Citroen z grupą PSA, które stworzyły osobną markę premium – DS. Jak wypadają w porównaniu dwóch najbardziej klasycznych przedstawicieli segmentu premium, czyli limuzyn?
Lexus ES to następca GS-a, który sprawdza się i jako limuzyna dla kierowcy, i dla pasażerów. ` Od DS 9 jest dłuższy o 4,1 cm, ale z kolei DS jest szerszy o 6,7 cm. W limuzynach ważny jest też rozstaw osi i o ile Lexus ma 2870 mm, to w DS-ie jest on o 25 mm dłuższy, co sugeruje większą ilość miejsca w środku.
Oba samochody można kupić jako hybrydy, ale ceny hybrydowych DS-ów są o około 10 tys. zł wyższe. Czy słusznie? Czy faktycznie DS zrobił to lepiej od doświadczonego Lexusa?