Hyundai Kona 1.6 T-GDI 177 KM, 2018 - test AutoCentrum.pl
Hyundai Kona to nowy koreański crossover z charakterem, swoim wyglądem niewątpliwie przykuwający uwagę. A jak jeździ? I jaka jest różnica między silnikami, dostępnymi w ofercie?
Hyundai Kona – można by żartować, że ktoś, kto nadał tę nazwę, zawarł w niej ukryte znaczenie o stanie firmy. Hyundai jednak nie kona, a wręcz przeciwnie – ma się bardzo dobrze, co pokazuje, wprowadzając do oferty kolejne, coraz bardziej śmiałe modele. Jednym z nich jest właśnie Kona – mały crossover o nietypowej stylistyce. Czym nas zaskoczy?
Jednym z głównych założeń projektantów ewidentnie było: „ten samochód ma się wyróżniać”. Czy to się udało? Kona wygląda ciekawie i zadziornie. Mamy też możliwość personalizacji. Jeśli chcemy się wyróżniać, Kona na pewno nam w tym pomoże.
A czy wnętrze też ma tak nietypowy projekt jak nadwozie? Czy może jest bardziej klasyczne? Jakie kształty w nim dominują? Powiemy też o wyposażeniu – co w wersji Premiere Style dostaniemy w standardzie, a co możemy dokupić? Będzie też o ergonomii, umieszczeniu poszczególnych przycisków i możliwości podpięcia zewnętrznych urządzeń. A jakie systemy wspomagające bezpieczeństwo umieścił Hyundai? I co zmieści się w bagażniku?
Od premiery Hyundaia Kona nie minęło jeszcze wiele czasu, więc w ofercie dostępne są na razie tylko dwa silniki benzynowe – 1.0 T-GDI i 1.6 T-GDI. My testowaliśmy ten drugi, który osiąga 177 KM i 265 Nm w zakresie d 1500 do 4500 obr./min. Dzięki niemu Kona rozpędza się do 100 km/h w zaledwie 7,9 sekundy. A jak wygląda zużycie paliwa? I jak prowadzi się nowy model Hyundaia?
Na koniec oczywiście powiemy o cenach.
Zapraszamy na film.