Fiat Tipo SW 1.6 MultiJet 120 KM, 2018 - podsumowanie testu długodystansowego
Za co polubiliśmy nowego Fiata Tipo? Jakie plusy i minusy w użytkowaniu tego auta znaleźliśmy? I co warto wybrać przy konfiguracji?
Fiat Tipo to mistrz 1989 roku - zdobył wówczas tytuł Car Of The Year. W 1995 roku zakończył karierę, ale niedawno wrócił w zupełnie zmienionej postaci, by pokazać, że wciąż potrafi zawalczyć z konkurencją. Przyjrzeliśmy mu się podczas testu długodystanowego. Przejechaliśmy nim 13 tys. km. Jakie nasuwają się wnioski?
Testowaliśmy kombi, czyli Fiata Tipo Station Wagon w wersji S-Design. Pod maską tego egzemplarza pracuje jednostka wysokoprężna - 1.6 MultiJet o mocy 120 koni mechanicznych. Napęd przekazywany jest na przednią oś za pomocą dwusprzęgłowej skrzyni automatycznej o sześciu przełożeniach. Czy ten silnik w zestawieniu z automatem jest odpowiedni do tego auta? Jakie zapewnia osiągi?
Nowy Fiat Tipo doskonale sprawdza się w mieście. Czy zatem diesel w tym aucie ma sens?
Nasz egzemplarz jest bardzo dobrze wyposażony, przez co kosztował około 100 tys. zł. W filmie powiemy, co według nas warto zaznaczyć w konfiguratorze, a z czego spokojnie możemy zrezygnować.
Nie ukrywamy, że nasze rozstanie z Tipo jest smutne z dwóch powodów - jakich? Za co polubiliśmy ten model?
Zapraszamy na film.