Czy żałować czwartego cylindra?
Czy czwarty cylinder zawsze jest potrzebny? Czy może w niektórych sytuacjach wystarczy silnik trzycylindrowy?
„Trzycylindrowe kosiarki” – takich opinii o silnikach trzycylindrowych nie brakuje w Internecie. Często mówi się też, że są nietrwałe. A jak jest naprawdę?
Zestawiliśmy dwa takie same auta (Skoda Karoq), ale z dwoma różnymi silnikami. Jeden z nich to czterocylindrowy 1.5 TSI o mocy 150 KM, drugi – trzycylindrowy 1.0 TSI o mocy 115 KM. Oba samochody mają napęd na przednią oś i skrzynię automatyczną DSG.
Sprawdzimy, jak obie Skody Karoq przyspieszają do setki i jaką elastyczność mają oba auta. Przekonamy się też, ile zużywają paliwa i jak daleko dojedziemy na jednym tankowaniu. Posłuchamy również, jak brzmią – czy wyraźnie słychać różnicę?
Czy okaże się, że cztery cylindry mają sporą przewagę nad trzema? A może silnik trzycylindrowy ma więcej zalet?
Zapraszamy na film.