Boxer, CVT i AWD - czy to dobra mieszanka dla Subaru XV?
Subaru to nie tylko Impreza. To także crossover XV, który całkiem nieźle radzi sobie w terenie. Sprawdziliśmy, jak spisuje się na co dzień.
Każdy, kto chociaż trochę interesuje się motoryzacją, kojarzy markę Subaru przede wszystkim z niebieską Imprezą, jeżdżącą po odcinkach specjalnych. Ale od pewnego czasu Subaru nie bierze już udziału w rajdach. Ma też inne ciekawe modele. I właśnie jeden z nich mieliśmy okazję przetestować.
Jak jeździ Subaru XV? Testowaliśmy model z 2-litrowym silnikiem benzynowym o mocy 150 koni mechanicznych. Jego znakiem rozpoznawczym jest oczywiście silnik boxer, napęd na cztery koła i skrzynia CVT. Jednocześnie przekonuje nas, że Subaru za nic nie poddaje się modzie na downsizing. Czy to dobry kierunek?
Samochód jest dość mocno zawieszony, zatem bez problemu wjedziemy nim w teren. Czy zatem Subaru XV to bardziej miejski crossover czy może idealne auto terenowe?
W testowanym egzemplarzu mamy do czynienia z topową wersją Exclusive. Co znajdziemy w standardzie? Którzy asystenci będą szczególnie pomocni w czasie jazdy? I co szczególnie nam się w tym aucie podobało?
Zapraszamy na film.