2,5-tonowy hot hatch! Range Rover Sport SVR
Mercedes ma swoje AMG, BMW – ma M-ki, natomiast koncern Jaguar – Land Rover ma wersję SVR. I właśnie dziś testujemy drapieżną odmianę najnowszego Range Rovera Sport SVR. To luksus na dużych kołach!
Ten model to prawdziwy SUV, a nie napompowany miejski hatchback. Możemy w nim nawet regulować zawieszenie i podnieść auto aż o 12 cm! Do tego mamy wszystko to, czego potrzebuje auto terenowe. Czy będziemy jednak chcieli nim wjechać w teren?
Wiemy, że SVR cechuje się bardziej agresywnym wyglądem – czym dokładnie wyróżnia się najnowszy model? Jak zmienił się w porównaniu do pierwszej wersji?
Mamy eleganckie i luksusowe wnętrze, a jednocześnie sportowe podgrzewane fotele. Przed kierowcą natomiast - zamiast tradycyjnych zegarów - znajduje się wyświetlacz. Jak takkie rozwiązanie spisuje się w codziennym użytkowaniu?
Pod maską testowanego egzemplarza znajduje się benzynowa 5-litrowa V-ósemka o imponującej mocy 575 koni mechanicznych. Jakie ma osiągi? Czy nasze testy potwierdziły deklaracje producenta?
Ludzie, którzy nad tym autem pracowali, chcieli stworzyć SUV-a który nie będzie prowadził się jak SUV. I rzeczywiście to im się udało! Range Rover Sport SVR prowadzi się jak hot hatch, mimo że waży 2,4 tony!
Więcej w filmie. Zapraszamy!