Szukaj

Informacje o Fiat Uno II 1.4 i 71KM 52kW 1991-1997

Lata produkcji: 1991 – 1997
Segment: Auta małe
Druga i ostatnia generacja Uno została zaprezentowana w 1989 roku. Model otrzymał solidnie odświeżone nadwozie o znacznie nowocześniejszych i zaokrąglonych kształtach, a także odnowione wnętrze i nowe wyposażenie. Choć w 1993 roku Uno został zastąpiony przez Fiata Punto, model nie zniknął z produkcji. W latach 1994-2002 produkowano go w Polsce, a do 2004 roku w Maroku. Do dziś Uno sprzedawany jest m. in. w Brazylii (jako Fiat Mille) oraz niektórych krajach afrykańskich.
Produkowany od 1991 do 1997 roku
Pojemność skokowa 1372 cm3
Typ silnika benzynowy
Moc silnika 71 KM (52 kW) przy 6000 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 108 Nm przy 3000 obr/min
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Umiejscowienie wałka rozrządu SOHC (OHC)
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 8
Stopień sprężania 9,0 : 1 : 1
Średnica cylindra × skok tłoka 80,5 x 67,4 mm
Typ wtrysku jednopunktowy (SPI, CPI)
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 5
Ogólna ocena
3,7 /5 Średnia dla segmentu 4,0
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(56%)

Zalety

+ Widoczność + Silnik + Stosunek jakość/cena

Wady

- Wyciszenie - Wentylacja i ogrzewanie - Karoseria

Wybrane oceny

3,7
~marcinex244
Fiat Uno II
Hatchback 1.4 i 71KM 52kW
Jeżeli chodzi o Uno, to jest autem prostym, tanim i ekonomicznym samochodem. Jeśli komfort nie jest dla was zbyt istotny i lubicie majstrować, to Uno będzie wam pasować. Nie najgorzej sie zbiera, mało pali, części są bardzo tanie i dostępne. Polecam silnik 1.4, Uno z tym motorem jest naprawde dynamiczne i samochód w kwestii przyśpieszenia dorównuje nawet współczesnym samochodom. Moim zdaniem w tych pieniądzach ciężko znalezc lepsze auto. Pomimo wieku, dużo lepiej kupić zadbanego Fiata Uno z nawet najsłabszą jednostką napędową niż droższą i mniej pewną konkurencje. Fiat Uno świetnie spisze sie jako prosty, budżetowy samochód.
3,9
~Anonim
Fiat Uno II
Hatchback 1.4 i 71KM 52kW
Auto posiadam od miesiąca, jest to moje już 3 uno i pewnie ostatnie bo w końcu trzeba się przesiąść na coś bardziej komfortowego. Dla osób z małym zasobem finansowym którzy szukają w miarę młodego rocznika i auta ekonomicznego polecam zakup, w tej cenie co jedynie można kupić rozklekotanego golfa 2 po kliku sztuczkach bez gazu co części do niego nie są tańsze a komfort jazdy jest porównywalny. Za cenę 4200pln auto z rocznika 99 z gazem w kole 5 drzwiowe z przebiegiem 124tys km. nie jest złym zakupem tym bardziej że od 1 właściciela.
2,9
~robbone
Fiat Uno II
Hatchback 1.4 i 71KM 52kW
Auto dla chyba uczących się jazdy, z niskim budżetem. Jak na pierwsze auto OK, ale dla bardziej wymagających i nie majsterkowiczów nie polecam. Rdza to codzienność, częste naprawy (drobne), dość spore spalanie, średni komfort jazdy, ale tanie części

Usterki Fiat Uno II

Liczba wpisów: 28
Olej
  • Fiat Uno II 0.9 39KM 29kW 1999-2002
  • silnik
Witajcie Panowie! Mam Fiata Uno 0.9, rocznik 2002. Przejechane 204tys. Czy to normalne żeby miał apetyt na olej? Muszę dolewać mu około pół litra na tysiąc... półtora tysiąca km. I druga usterka, piszę tutaj bo nie chce zaśmiecać forum. Mam problem z hamulcami. Podczas jazdy trzyma mi hamulec, dopiero po jakimś czasie jazdy on puści ale jednak nie do końca. Słychać skrzypienie, dziwny odgłos tarcia (porównywalny z szorowaniem zderzaka o asfalt) i grzeją mi się felgi ale tylko z prawej strony. Pozdrawiam!
Problem rozwiązany
2 komentarze
gdy się zagrzeje szarpie i strzela na niskich obrotach
  • Fiat Uno II 0.9 39KM 29kW 1999-2002
  • instalacja elektryczna
Gdy uruchamiam zimny silnik jest wszystko w porządku. I cieszę się komfortem jazdy dopóki silnik nie nabierze temperatury. Wtedy, gdy tylko operuję małym gazem (silnik jest na wolnych obrotach), zaczyna szarpać i pojawiają się strzały w wydech. Oczywiście ruszać muszę z wysokich obrotów, bo tylko wtedy mam szanse, że nie zgaśnie. Powyżej pewnego progu obrotów znowu jedzie się bezproblemowo. Objawy są takie same na benzynie i na gazie. Problem się pojawił nagle, wcześniej nie było widać symptomów tej przypadłości (może tylko jedno mnie ostatnio zaniepokoiło - zaczął więcej palić). Silnik od seicento z SPI.
Oczekuje na rozwiązanie
2 komentarze
Duże spalanie
  • Fiat Uno II 1.0 i.e 45KM 33kW 1996-2002
  • silnik
Auto paliło średnio 8l/100km w ruchu poza miejskim. Przyczyną dużego spalania okazał się ZAWÓR CIŚNIENIOWY APARATU ZAPŁONOWEGO Na początku myślałem, że to sonda lambda, wymieniłem ją i niestety spalanie było dalej na takim poziomie. Wymieniłem oczywiście wcześniej wszystkie filtry, świece oraz kable WN. Zapłon był ustawiony w moim przypadku na 10 stopnie. Została mi jedna część do sprawdzenia czyli zawór ciśnieniowy aparatu zapłonowego. Jak to sprawdzić?? Wystarczy zdjąć wężyk i dmuchnąć końcówkę tego zaworu. Jeżeli bez problemu da się dmuchnąć to znaczy, że poszła membrana i jest on do wymiany. Ja tak zrobiłem kupiłem nowy za 25zł. W nowym nie ma szans aby można było dmuchnąć. Teraz autko na trasie pali około 4.5l/100
Oczekuje na rozwiązanie
3 komentarze
Fiat Uno II