Szukaj

Informacje o Fiat Tipo II Sedan Facelifting 1.0 T3 Turbo 100KM 74kW od 2020

Lata produkcji: 2020 – teraz
Segment: Niższa klasa średnia
Produkowany w latach 1988-1995 oraz ponownie od 2016 roku model z segmentu C (niższa klasa średnia). Był debiutancką stylizacją biura projektowego IDEA. Kompaktowy hatchback , jakim był pierwszy Fiat Tipo zastąpił w ofercie marki model Ritmo. W roku 1989 został zwycięzcą plebiscytu na Europejski Samochód Roku, a także Samochód Roku w Irlandii. W roku 1995 Tipo został wycofany z rynku – koncern zastąpił go wówczas modelami Bravo i Brava. Powrócił jednak do niego w roku 2016, już jako kompaktowego sedana, wprowadzając go na rynek w miejsce modelu Linea, choć początkowo pojawiła się nazwa Aegea (Egea). Rok później dołączyły do niego wersje hatchback oraz kombi.
czytaj więcej
Powagosław

Bardzo ciekawa propozycja w segmencie kompaktowych, „budżetowych” sedanów. Zręczny ruch Fiata – Tipo ma wszystkie atuty, by stać się liderem tej klasy.

~Powagosław
Luzacjusz

Pierwszy Tipo jest do dziś świetnym przykładem włoskiego, kanciastego wzornictwa z przełomu lat 80. i 90 (Maserati Ghibli 2 się kłania). Tipo II, który z oryginałem nie ma nic wspólnego, jest samochodem stylistycznie uniwersalnym. Bardzo ładnym, ale charakter Fiata to dziś brak własnego charakteru.

~Luzacjusz
Produkowany od 2020 roku
Pojemność skokowa 999 cm3
Typ silnika benzynowy
Moc silnika 100 KM (74 kW) przy 5000 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 190 Nm przy 1500 obr/min
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Doładowanie turbosprężarkowe
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 3
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 12
Zapłon iskrowy
Typ wtrysku bezpośredni
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 5
System start&stop Dostępny
Ogólna ocena
4,8 /5 Średnia dla segmentu 4,1
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(100%)

Zalety

+ Silnik + Układ jezdny + Ergonomia

Wady

- Całokształt - Skrzynia biegów - Widoczność

Wybrane oceny

4,8
~Marcin
Fiat Tipo II
Sedan Facelifting 1.0 T3 Turbo 100KM 74kW
Użytkuje auto już niemal trzeci rok, Przebieg 52000 km bezawaryjnej eksploatacji, Jak na taką małą pojemność silnika jest czym jechać, Stosunkowo niewielki apetyt na paliwo, Stosunek mojej jazdy to 80% trasy szybkiego ruchu, Reszta to miasto, Średnie spalanie to 6 l /100km z całego przebiegu, Dużo przestrzeni i spory bagażnik, Makamenty to : łatwo brudząca tapicerka szczególnie boczki drzwi oraz resetujący się wyświetlacz multimediów ale jest to opisane w instrukcji tak niby czasami ma być, Przypadłość ta występuje rzadko i zaraz po odpaleniu auta trwa to około minuty, Z ostatnich mankamentów to słaba kamera cofania, W grupie Stelantis przypadłość wielu modeli, Dobry stosunek ceny do jakości,
4,9
~tristek 28@wp.pl
Fiat Tipo II
Sedan Facelifting 1.0 T3 Turbo 100KM 74kW
Szukałem auta za rozsądną cenę ale żeby stosunek jakości i korzyści z posiadania był satysfakcjonujący, W tym segmencie i przedziale cenowym 82000 zł do 88000 zł tak przestronnego auta z dużym bagażnikiem i z licznymi asystentami bezpieczeństwa nie kupimy u konkurencji, Brałem pod uwagę wiele samochodów od skody fabii po dacie sandero , Relatywnie skoda bardzo droga a dacia cóż trochę poprawili ale dla mnie Dacia to Dacia raporty bezawaryjności nie kłamią choć jest coraz lepiej, Fiat spełnia moje oczekiwania co do silnika ,przestronności kabiny, zużycia paliwa ,prowadzenia, komfortu, bezpieczeństwa biernego i czynnego,

Usterki Fiat Tipo II

Liczba wpisów: 13
Błędy wszystkich wtryskiwaczy od P0201 do 204
  • Fiat Tipo II Hatchback 1.4 95KM 70kW 2016-2020
  • układ wtryskowy
  • 207 tys. km
Dzień dobry Państwu. Stałem na postoju, dodałem kilka razy gazu do 6000 obrotów(samochód Fiat Tipo 1.4 70kw, chodził na LPG) i za kolejnym razem wywalił błąd wszystkich wtryskiwaczy od P0201 do P0204 i przestał chodzić. Nie chciał odpalić przez 10 minut, odpalił dopiero przy jednoczesnym dodawaniu ostro gazu. Skasowałem błędy, stał całą noc. Wsiadłem rano, odpalił bez problemu, normalnie pracował do pierwszego zakrętu, kiedy zwolniłem to zgasł, ponownie pojawiły się te same błędy P0201-204. Mechanior doradził dolanie czyściwa do benzyny i wypalenie całego kociołka. Po odjeździe z stacji benzynowej, jadąc na benzynie, samochód po 500 m zaczął szarpać, zgasł i już nie odpalił. Silnik kręci, nawet kilka razy załapał jakby chciał wystartować ale nic z tego. Cały czas przy próbie odpalenia wywala ten błąd. Nigdzie na necie nie znalazłem takiego przypadku, prośbą o podpowiedzi co to może być. Pozdrawiam. Ps. Od 2 tygodni coś buczało z przodu bardziej z lewej strony, a kilka dni temu po myjni, monitor komputera dwa razy zamigał i skasowała się godzina, data itp. Z myjni wyjechałem normalnie, silnik też chodził bez problemu.
Problem rozwiązany
3 komentarze
Błąd P2195
  • Fiat Tipo II Station Wagon 1.4 T-Jet 120KM 88kW 2016-2020
  • silnik
  • usterka fabryczna
Występowanie usterki:
Tak 4
Nie 0
Wyświetla się check Engine. Po podpięciu komputera wyświetla błąd P2195 ( zakłócenie działania sondy lambda nr1 przed katalizatorem) błąd pojawia się zawsze w tych samych okolicznościach. Jazda w trasie krótki postój i ruszenie w trasę, wysoka temperatura zewnętrzna powyżej 27 stopni Celsjusza. Wymiana sondy lambda na nową Boscha nie rozwiązała problemu. Wyświetleniu błędu nie ma wpływu na jazdę , silnik pracuje normalnie tylko lekko falują obroty jałowe. Skasowanie błędu przywraca normalną pracę silnika.
1 komentarz
Wypadanie zapłonu, przerywanie
  • Fiat Tipo II Sedan 1.4 95KM 70kW 2015-2020
  • układ wtryskowy
  • 300 tys. km
Czesc Posiadam Tipo z gazem 1.4 16v i problem polega na tym ,że przerywa(tak jakby wypadał zapłon). Gdy jest odpięta wiązka od gazu to jest normalnie. Dzisiaj znowu podłączyłem wiązkę i po 2h zaczęły się problemy z wypadaniem zapłonu,brakiem mocy i przerywaniem.po wyjęciu bezpiecznika od gazu jest bez zmian. Dodam ,że jak gaz był odpięty przez tydzień to auto jeździło normalnie. Ktoś miał jakiś podobny problem?
Problem rozwiązany
2 komentarze
Fiat Tipo II Sedan Facelifting